Andreas1 Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 Noen som kan fortelle litt om forskjellen på E60 (5-serie sedan) før og etter facelift? Interiørforskjeller? I-Drive forskjeller? Andre ting som skiller før og etter face-lift? Kvalitet, funksjonalitet, oppbevaringsrom etc? Kvalitetsforskjeller? Er for eksempel baklyktebytte til nye LED-lampene bare Plug and Play eller er det omgjøringer slik som på E39? Hvis det i tillegg er noen med erfaring fra 520d som har noe å si så kom igjen! (Gjelder for øvrig 2004-modell med skinn, automat og 90.000 km) bj0rnar88 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 Er mindre god i Tysk, og vet heller ikke akkurat forskjellene på pre f. & facelift. Men her er noen bilder av facelift E60/61 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2007 Er mindre god i Tysk, og vet heller ikke akkurat forskjellene på pre f. & facelift. Men her er noen bilder av facelift E60/61 . Er ingen racer på tysk selv, men dette ser vel ikke så galt ut selv om man ikke kan språket?: "Als Einstiegsvariante steht auch für die neue BMW 5er Reihe der für temperamentvolle Kraftentfaltung und Wirtschaftlichkeit bekannte Vierzylinder-Dieselmotor mit 2,0 Litern Hubraum, Common-Rail-Einspritzung und VTG-Turbolader zur Verfügung. Mit einer Leistung von 120 kW/163 PS und einem maximalen Drehmoment von 340 Nm sorgt auch die Antriebseinheit des BMW 520d für sportliche Fahrleistungen. Die Limousine beschleunigt in 8,6 Sekunden, der Touring in 8,9 Sekunden auf 100 km/h, die Spitzengeschwindigkeit beträgt 223 beziehungsweise 218 km/h. Der Durchschnittsverbrauch beläuft sich auf 5,9 Liter (6,1 Liter) je 100 Kilometer." (Sitat fra 7-forum) Takker så mye. Flere tips/erfaringer mottas med stor takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 Ny automat kasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2007 Det er ny automatkasse på faceliften? Er det da noen spesielle svakheter på pre-faceliften som er forbedret eller er det bare en ny kasse? Annet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 Facelift kom på 03/2007 modellene. Da var blant annet girkasser, motorer, interiør, eksteriør og utstyrt oppgradert. I 09/2007 ble det gjort noen nye endringer på faceliften, 520d fikk blandt annet ny motor og 520i kom tilbake i modellprogrammet igjen. 0X/2003-09/2003: (2003 modeller) 2003 var året da BMW's nye 5 serie skulle lanseres. Den ble lansert 5 Juli i Norge og har til nå vært en svært suksessrik modell. De to første årene var bilen uendret, men etter dette har det stadig vært noen små endringer på E60/E61. E61 kom 18 Mai 2004 og da kom også 525d på markedet. 530d hadde eksoshaler som pekte nedover når de hadde utstyrskoder 169 - EU3 avgasskrav. De fleste 530d fra denne tiden hadde EU3, men biler som hadde EU4 fikk rette eksosstusser. Det er derfor litt uvisst når EU3 gikk ut, men i de fleste tilfeller er det snakk om 2003 modeller. De kan likevel også være per definisjon en 2004 modell i BMW-øyne, da det er produsert noen etter måned 09 med utstyrskode 169. For å avgjøre hvilken årsmodell det er utifra estetisk sett, vil det være enklest å se på interiørlistene, selv om eksoshalene gir en god indikasjon. 09/2003-03/2005: (2004-2005 modeller) BMW 520i fikk ikke automatgir som tilgjengelig ekstrautstyr på 2003 modellene, men dette ble tilgjengelig så fort 2004 modellene ble klare. Fra 2003 til 2004 modellene ble det foretatt noen endringer på interiørlistene. Dersom du bestilte trelister i 2003 fikk du dette på dashbordet og midtkonsollen, men ikke i dørsidene. Der fikk du aluminiumslister. På 2004 modellene ble dette omgjort og dersom du bestilte trelister ble dette videreført over på dørsidene også. Bildet viser hhv. 2003 og 2004 E60 interiørlister. 03/2005-09/2005: (2005 modeller) Innvendige luftgriller: Alle innvendige luftgriller fikk aluminiumsprofil på hendelen for luftgrillene innvendig i "ruthenium" finish (matt chrome). Bildet viser hhv. før og etter 03/2005. Elektrisk oppdatering: E60/E61 gikk igjennom en elektrisk (teknisk) oppgradering f.o.m 03/2005. 09/2005-09/2006: (2006-2007 modeller) iDrive: I overgangen fra 2005 til 2006 gjorde BMW designmessige endringer på iDrive knotten. På den nye modellen fikk den nå skinn på toppen og et litt kantete design. Bildet viser hhv. 2005 og 2006 iDrive knott. I forbindelse med en del endringer på motorene i form av kraftigere motorer hvor noen gikk ut og noen nye kom ble det gjort endringer på rattstammen. BMW kastet den klassiske nøkkelen og erstattet den med en brikke og start/stopp knapp. Plasseringen for knappen var inne i gropa til høyre for rattstammen. Start/stopp knapp: Bildet biser tradisjonell start og ny start/stopp knapp. Nøkkel: Bildet viser hhv. gammel og ny BMW nøkkel. Klimabrytere: Klimabryteren fikk ved 2006 modellen blank ring rundt bryteren til klimaautomatikken mot den matte som var tidligere. Bildet viser hhv. før og etter 09/2005. 09/2006-03/2006: (2007 modeller) Lysmodul: Alle biler fra og med 09/2006 fikk LCM2 (lysmodul), hvilket muliggjør ettermontering av LCI-lykter. Biler før denne datoen har LCM1. 03/2007-09/2007: (2007 modeller) LCI - Life Cycle Impulse / Facelift Girkasser: 6-trinns automatgirkasse (gamle typen automat: 520d) 6 trinns automatgirkasse (ny typen automat (elektronisk girvelger): 523i ->) 6 trinns sports-automatgirkasse (ny girkasse med sportprogramm og F1 giring: 530i, 550i, 530d og 535d (ikke for biler med xDrive)) Bildet viser i nevnt rekkefølge; Ramme rundt girkasse: Plastikkrammen rundt girkassa er i matt svart plast på alle interiørlister utenom svart pianolakk/svart høyglands interiørlister som er i interiørlistens farge. Frontlykter: Med xenon: klarglass i blinklysene. Innerste coronaringring - altså ringen nærmest grillen, er sterkere. Ringen er tykkere enn den andre ringen og er nå godkjent som kjørelys. Markeringslyset over ringene er også mulig å slå av. Da er innerste ring sterkere enn om du har markeringslyset tent. Øyenbrynet/markeringslyset lyser nå over et større område enn tidligere. Dersom bilen er utstyrt med adaptive xenonlys, er bilen også utstyrt med posisjonlys. Da lyser innerste lykt ut til sidene ved bruk av blinklys og/eller et gitt rattutslag Bildet viser hhv. facelift i DRL-modus, facelift med parklys og pre-facelift med parklys; Bildet viser hhv. LCI med og uten adaptive lys; Uten xenon: klarglass i blinklysene. Samme designoppbygging med tanke på coronaringer, lysstyrke og så videre som pre-LCI med xenonlys. Øyenbrynet/markeringslyset lyser nå over et større område enn tidligere. Bildet viser hhv. pre-LCI og LCI: Baklykter: Klarglass gjelder for baklyktene også. LED-kjørelys, sidemarkeringslys og blinklys kjennetegner LCI modellene. E60 har fire LED-dioder som sidemarkeringslys og E61 har to LED-dioder. E60 sedan: Bildet viser hhv. før og etter 03/2007: E61 stasjonsvogn: Bildet viser hhv. E61 før og etter 03/2007: Ekstriørdeler: Frontfanger: Nytt design på frontfangeren. Luftinntak er endret og rett og slett snudd opp ned. Istede for to loddrette plastikkdetaljer har man nå benyttet en vannrett, lakkert i sølv uansett bilens farge. Tåkelysene er byttet ut og de nye har form alà E92 - altså innrammede tåkelys. M-tech er uendret. Bildet viser hhv. facelift og pre-facelift; Sideskjørt: Selv om sideskjørtene ser uendrede ut er de faktisk re-designet. Knekken" som har vært foran fordøren er nå fjernet og det er laget en kant opp mot dørene og skjermene, slik at de bygger litt ut slik som på M-tech. M-tech er uendret. Bildet viser hhv. facelift og pre-facelift; Bakfanger: Selv denne ser også uendret ut, men som med sideskjørtene er også fangeren re-designet. Kantene på den nye har blitt snillere. Istede for en spiss kant å nedre del ved eksosrøret er det nå en litt mer avrundet kant. Det samme er rundt refleksene. M-tech er uendret. Bagasjeluke: Bakasjeluken på E60 var noe naken. M5 fikk en såkalt trunk lid finisher, altså en baklukeinnsats. Denne gjorde slik at hekken på E60 fikk en mye mer helhet og elegant avslutning. På facelift har en slik trunk lid finisher funnet veien, men ikke så stor (og pen) som M5'en. Bildet viser hhv. Pre-facelift, facelift og M5 bakluke. Hurtiggknapper: Fra facelift fikk E60/E61 hurtigknapper under den øvre CD-rom inngangen. Disse er programmerbare etter eget ønske. Volumbryter: Volumbryter på CD-spiller har fått nytt design i samme utførelse som klimapanelet. Oppbevaringsskuff og senterbryter: Alle E60 LCI fikk oppbevaringsskuff mellom senterbryterene uavhengig om den er uten navi, med navi business eller professional. Bryterene er flyttet fra å være vannrette til å stå loddrette. Klimapanel: Bryterene til klimapanelet med ny design. Sølvfinish istedet for "perglanschrome" som før facelift. Trykkebryterene er i tillegg større og med avrundede kanter. Skinnbit på vribryterene. Bildet viser hhv. før og etter 03/2007 (Klimaautomatikk) iDrive-kontroller: Nytt design på iDrive-knott med noe "lærlignende" materiale på siden av dreiehjulet også. Bildet viser hhv. før og etter LCI: Start-/stopp knapp: Start-/stopp knapp med nytt design. Ringen rundt knappen er erstattet med en sølv finish som klimabryterene. Bildet viser hhv. før og etter 03/2007: Innvendige luftgriller: I likhet med start/stopp knappen ble finishen på de innvendige luftgrillene endret. Fra å være "ruthenium" chrome til matt sølv finish - lik start-stopp knappen. Instrumentpanel: Detaljmessige endringer i instrumentpanel. Pre-LCI har streker som indikerer motortemperatur (blå pil). Bildet viser hhv. før og etter 03/2007: Lysbryter: Knappene er i samme avrundede fasong som øvrige knapper. Lysbryteren har fått sølvfinish som resten. Bildet viser hhv. etter og før 03/2007: Vindusheisbrytere: Ettersom dørsidene har blitt re-designet ved facelift har vindusheisbryterene blitt flyttet fra toppen på dørsidene til armlenet. Dørsider: Facelift fikk re-designet dørsidene sine. De mest merkbare endringene er plassering av vindusheisbrytere, interiørlist og gripelist - foruten designendringene som høytallerpanel, dørlommer og en hel del annet. Fordelen med pre-LCI dørpanelene er at de er helt identiske en høyrestyrt bil. Designmessig virker også pre-LCI dørpanelene mer gjennomført. Bildet viser hhv. pre-LCI og LCI dørpanel på førersiden (Merk: førersiden har ikke gripehendel slik som passasjerhendlene, se blå bil på bildet under og over, KUN LCI): Bildet viser hhv. pre-LCI og LCI dørpanel bak (merk: gripehendelen på passasjerdørene mangler på førerdøren, se blå pill på bildet under og over, KUN LCI) Navigasjonssystem Professional: Navigasjonssystem Professional har ved facelift fått 8 programmerbare hurtigknapper under CD spilleren. Volumknappen er redesignet. Bildet viser hhv. før og etter 03/2007: Navigasjonssystem Business: Navigasjonssystem Business har fått 2D kart i stedet for pilvisning slik som på biler før facelift. Business/M-ASK spillerene (biler med èn CD inngang) har også fått 8 programmerbare hurtigknapper under CD spilleren. Volumknappen er redesignet Bildet viser hhv. før og etter 03/2007: Ratt: Standardrattene er re-designete, mens sportsratt og M-sportsratt er designmessig uendret. Bildet viser hhv. standard ratt før og etter 03/2007: 09/2007 -> 09/2008: (2008 modeller) Nakkestøtter: På grunn av slakt i kollisjonstest valgte BMW å bytte ut nakkestøttene på alle X3, 5- og 6-serier fra og med 09/2007. Standardseter og sportsseter: Bildet viser nakkestøtte på hhv. før og etter 09/2007: Komfortseter: Bildet viser nakkestøtte på hhv. før og etter 09/2007: M5 sportsseter: M5 sportssete kjennetegnes ved at den ikke har knekkbar rygg og at den har tre sømmer på ryggen (som danner to "pølser") Bildet viser nakkestøtte hhv. før og etter 09/2007: M5 multifunksjonsseter: M5 multifunksjonssete kjennetegnes også ved at den har knekkbar rygg (slik som komfortsetet) og at den kun har to sømmer på ryggen (som danner en "pølse"). Bildet viser nakkestøtte hhv. før og etter 09/2007: Komfortseter nå tilgjengelig som delskinn/stoff: Girkasse: 6-trinns automatgirkasse (ny typen automat (elektronisk)), nå tilgjengelig på 520d i forbindelse med introduksjon av N47 (biler før denne datoen har M47). Den gamle automatkassen er dermed ikke mulig å få lenger. Endestuss på 520d: 520d hadde helt til nå en matt eksoshale, men nå har den fått utførelse i chrome. Bildet viser eksoshale frem til 09/2007 og eksoshale etter 09/2007; Knapp til komfortsete: Knappen til komfortsete er re-designet, dette gjelder først og fremst knappen for tilting av øvre del av seteryggen. Bildet viser hhv. gammel og ny justering. 09/2008 -> 03/2009: (2009 modeller) M5 speil: M5 speil re-designes ifb. krav om større speil. Designendringen er høyere speil. Ny betegnelse for xDrive modeller: I 2009 valgte BMW å fjerne x'en på bakluka for biler som har xDrive firhjulsdriftssystem. Istede finner man nå en xDrive logo under sideblinklyset på forskjermene for de som har 525d xDrive, 525i xDrive, 530d xDrive eller 530i xDrive. Ny iDrive-kontroller: Den nye iDrive kontrolleren som ble introdusert på F01 7 serie har nå funnet veien til E60/E61. Kontrolleren er på plass sammen med det gamle systemet (CCC). Bildet viser hhv. II gen. iDrive anno 2009 og I gen. iDrive anno 2008. 03/2009 -> 09/2009: (2009 modeller) F01 7 serie fikk et helt nytt navigasjonssystem som erstattet det tidligere CCC systemet. Det nye systemet heter CIC (Car Infortainment Computer) med innebygget harddisk, annet oppsett og en hel del andre ting. Biler uten navigasjonssystem og biler med navigasjonssystem fikk ikke det nye menyvalget. DVD-sloten under CD spilleren er også fjernet fra CIC. Bildet viser CIC vs CCC OBS! Unntak: På E6x er det på de tidligste utgavene definert i utstyrslisten om bilen har CCC eller CIC. Har bilen CIC, så er det utstyrskode 6VA CIC målstyring som er gjeldende. Enkelte spesialutgaver kunne bestille CIC fra og med 03/2008 på E6x. Den alminnelige hovedregelen for CIC på E6x er imidlertid overgangsperiode 09/2008-03/2009, og CIC fra og med 03/2009. På norsksolgte biler, så var CIC planlagt fra 11/2008. Ettersom det snart er på tide med en ny arvtaker for E60/E61 valgte BMW også å gjøre flere fargevarianter tilgjengelig. Det samme gjaldt utstyrsvariantene. Nye lakkfarger: Barberarød metallic Imolarød* Neptunblå metallic Le Mans Blue metallic* Moonstone metallic Ruby black metallic Aventurine silver metallic Platinagrå metallic Dypgrønn metallic * Kun i kombinasjon med M-sportspakke Nye utstyrspakker: Edition lifestyle Edition exclusive Edition Sport BMW Individual komposition (denne har vel vært tilgjengelig tidligere, men den ble først lagt ut sammen med modellene på hjemmesiden nå) 09/2009 -> XX/2010: (2010 modeller) Produksjonen av E60 ble avsluttet 24.12.2009. E61 produseres fortsatt. Nye speil: 2010-modellene fikk nye speil, like de man finner på F01/F02 7-serie, F06/F12/F13 6-serie og F07/F10/F11 5-serie. Bildet viser hhv. nytt og gammelt speil. Edition exclusive: Spylerdysene på panseret er endret fra sort til chrome. Motorer 2003-2010 520i - M54B22 - 170hk v/6100 o/min, 210Nm v/3500 o/min, 0-100km/t 9,0 [9,9] sek (07/2003-03/2005) 520i - N46NB20 / N43 - 170hk , 210Nm (09/2007-x) 523i - N52B25 - 177hk v/5800 o/min, 230Nm v/3500 o/min, 0-100km/t 8,5 sek (03/2005-03/2007) 523i - N53B25 - 190hk v/6100 o/min, 240Nm v/3500 o/min, 0-100km/t 8,2 sek (03/2007-x) 525i - M54B25 - 192hk v/6000 o/min, 245Nm v/3500 o/min, 0-100km/t 7,8 sek (07/2003-09/2005) 525i - N52B25 - 218hk v/6250 o/min, 250Nm v/2750 o/min, 0-100km/t 7,3 sek (03/2005-03/2007) 525i - N53B30 - 218hk v/6100 o/min, 270Nm v/2400-4200 o/min, 0-100km/t 7,1 sek (03/2007-x) 528i - N52B30 - 230hk v/6500 o/min, 270Nm v/2750 o/min, 0-100km/t 6,5 sek (09/2007-x) USA 530i - M54B30 - 231hk v/5900 o/min, 300Nm v/3500 o/min, 0-100km/t 6,6 sek (07/2003-09/2005) 530i - N52B30 - 258hk v/6600 o/min, 300Nm v/2500 o/min, 0-100km/t 6,4 sek (09/2005-03/2007) 530i - N53B30 - 272hk v/6700 o/min, 320Nm v/2750 o/min, 0-100km/t 6,3 sek (03/2007-x) 535i - N54B30 BiTurbo - 306hkv/5800 o/min, 400Nm v/1400-5000 o/min, 0-100km/t 5,6 sek (09/2007-x) USA 540i - N62B40 - 306hk v/6300 o/min, 390Nm v/3900 o/min, 0-100km/t 6,1 sek (09/2005-x) 545i - N62B44 - 333hk v/6100 o/min, 450Nm v/3600 o/min, 0-100km/t 5,7 sek (07-2003-09/2005) 550i - N62B48TU - 367hk v/6300 o/min, 490Nm v/3400 o/min, 0-100km/t 5,4 sek (09/2005-x) M5 SMG - S85B50 - 507hk v/7750 o/min, 520Nm v/6100 o/min, 0-100km/t 4,7 sek (09/2004-x) 520d - M47D20 - 163hk v/4000 o/min, 340Nm v/2000 o/min, 0-100km/t 8,6 sek (09/2005-09/2007 520d LE - M47D20 - 150hk v/4000 o/min, 340Nm v/2000 o/min, 0-100km/t 8,9 sek (09/2005-09/2007) 520d - N47D20 - 177hk v/4000 o/min, 350Nm v/1750-2250 o/min, 0-100km/t 8,3 sek (09/2007-x) 520d - N47D20 - 163hk v/4000 o/min, 350Nm v/1750-2250 o/min, 0-100km/t 8,5 sek (09/2007-x)* 525d - M57D25 - 177hk v/4000 o/min, 400Nm v/2000 o/min, 0-100km/t 8,1 sek (09/2003-03-2007) 525d - M57D30TU - 197hk v/4000 o/min, 400Nm v/1300-3250 o/min, 0-100km/t 7,6 sek (09/2007-x) 530d - M57D30 - 218hk v/4000 o/min, 500Nm v/2000 o/min, 0-100km/t 7,1 sek (07-2003-09/2005) 530d - M57D30 - 231hk v/4000 o/min, 500Nm v/1750 o/min, 0-100km/t 6,8 sek (09/2005-03/2007) 530d - M57D30TU - 235hk v/4000 o/min, 520Nm v/1750-3000 o/min, 0-100km/t 6,7 sek (09/2007-x) 535d - M57D30TU TwinTurbo - 272hk v/4400 o/min, 560Nm v/ 2000 o/min, 0-100km/t 6,5 sek (09/2003-03/2007) 535d - M57D30TU TwinTurbo - 286hk v/4400 o/min, 580Nm v/1750-2250 o/min, 0-100km/t 6,4 sek (03/2007-x) Lakkfarger 2003-2010 A07 Mysticblå met. (2003-2007) A08 Sølgrå met. (2003-2007) A09 Amethyst met. (2003-2007) A35 Monacoblå met. (2006-fortsatt i produksjon) A36 Titangrå II met. (2004-2007) A39 Barberarød met. (2008-fortsatt i produksjon) A43 Dypgrønn met. (2006-fortsatt i produksjon) A52 Spacegrå met. (2008-fortsatt i produksjon) A53 Platinabronze met. (2008-fortsatt i produksjon) A68 Platinagrå met. (2008-fortsatt i produksjon) A76 Deep sea blue met. (2008-fortsatt i produksjon) A85 Neptunblå met. (2009-fortsatt i produksjon) 300 Alpinhvit (2004-fortsatt i produksjon) 317 Orientblå met. (2003-2005) 347 Olivin met. (2003-2007) 381 Le Mans Blue met. (2009-fortsatt i produksjon) 354 Titansølv met. (2003-fortsatt i produksjon) 405 Imolarød (2009-fortsatt i produksjon mrk: enkelte fikk bestilt bil med denne farge mot stor ekstrakostnad tidligere) 416 Carbonsort met. (2004-fortsatt i produksjon) 430 Oxford grønn met. (2003-2005) 475 Safirsort met. (2003-fortsatt i produksjon) 668 Jet black (2003-fortsatt i produksjon) 892 Titangrå I met. (2003 og tidlig 2004 produksjon) Produksjonsslutt: E60: 12/2009 E61: 05/2010 codex, Kattlikzm, Marius2002 og 8 andre reagerte på dette 11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 Nå er jeg imponert, Saltkjelen! Dette var et godt stykke arbeid! Veldig interessant lesning for oss som ikke har satt oss inn i alle detaljene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2007 Veldig bra Saltkjelen! Tusen takk. Det kjipe er at pre-faceliften plutselig virket gammeldags... Synes du, - etter så mange kilometer, at pre-facelift er en "dårligere" bil enn den nye med disse endringene? Vet du om det er enkelt å skifte lyktene eller må ting modifiseres slik som på E39? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 Godt innlegg Saltkjelen! Det her har du virkelig satt deg inn i. Kan man ikke skifte farge på markeringslysene forran på facelift også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 Dette kvalifiserer nesten til en DIY-tråd Kjempebra, lurte litt på det samme. Selv om den nye femmern er litt "out of my league".. (for å si det mildt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaatooo Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 Takk for kjempefin post, Saltkjelen! Den var virkelig oppklarende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 Takk for det, det er alltid like morsomt å hjelpe til her på Bimmers.. Neida, E60 og E61 pre-facelift virker ikke som en gammel bil. Det er bare at faceliften er en så mye bedre en.. Interiørkvaliteten er det du merker aller best.. På det andre du lurer på vet jeg ikke om jeg ønsker å svare på, da vil jeg gjerne få litt mere erfaring når det gjelder faceliften. Som jeg nevnte har jeg den nye i morgen eller på Torsdag. Jeg har kun kjørt kanskje 50km i en 2007 520dAT LE og det føltes hvertfall veldig riktig ut.. Nå blir det vel stort sett bare kjøring etter det, inkludert helga, så om jeg får lov til å gi deg et endelig svar da hadde det vært kjempeflott.. Når det gjelder ettermontering av faceliftlyktene vil jeg råde deg til å se på disse linkene; http://forums.e60.net/index.php?showtopic=46834 http://forums.e60.net/index.php?showtopic=42133 Når det gjelder fargebytte på markeringslys er jeg redd dette ikke er mulig. Det skal jeg imidlertid sjekke ut når jeg får bilen og gi tilbakemelding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 Står jo litt her også: http://www.dinside.no/php/art.php?id=366062 Ang fargeskifte på markeringslys, er jeg sikker på at jeg har lest dette et sted. At man kan skifte fra orange gradvis mot hvit. Mulig jeg har drømt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 5, 2007 Share Skrevet Desember 5, 2007 Det er ikke mulig på markeringslyset, men på DRL (Daytime Running Lights) er lysene hvite. I parklysmodus er de mer orange. Jeg tror det er dette du har lest om, Magnus.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 25, 2009 Share Skrevet Februar 25, 2009 Da har jeg foretatt noen endringer i mitt tidligere innlegg. Nå har jeg lagt inn E60 fra 07.2003 til 09.2006 og 09.2008. Nå bør det med andre ord være ganske lett å kunne skimte flere av de mange oppdateringene som har blitt gjort på E60/E61 opp igjennom tidene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå