Gå til innhold

Tråden om utstyr vi ikke visste at vi hadde


Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 323
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg fant ut hvordan REST knappen virka for noen uker siden. og har hatt bilen i 9 mnd.

Say what!? Forklar, skjønner overhodet ikke hva den knappen er til.

Etter et par måneder med 740'ien fant jeg ut at jeg hadde BASS! Noe jeg ikke trodde jeg hadde.

om du stopper motoren for og fly en kort tur i butikken og det er kaldt så trykker du på REST. da fortsetter viften å blåse varme fra motoren inn i bilen så den er varm når du kommer ut igjen.

må være 15 grader eller mindre før den virker

jeg syns egentlig funksjonen er helt ubrukelig. for i min bil blåser det kaldt etter 3 min. og den blåser i nermere 15 min.

funksjonen står i instruksjons boka. hvertfal på E38.

Kanskje sirkulasjonspumpen til kjølevannet er defekt... da holder den ikke tempen...

parkeringslys på en side på e30, når parkert. vipp blinklyshendelen et ekstra hakk den veien de skal lyse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan faktisk ikke låse en, ihvertfall en e39 i det hele tatt uten nøkkel. Og så lenge tenningen er på eller nøkkel er satt i tenningen.

Joda gjøres veldig enkelt i midtkonsollen ved varselblinkeren er det låseknapp, trykk den så låses bilen uansett om nøkkel i tenning, motor igang osv, eneste er hvis førerdør er åpen så låser den ikke. Min far fikk testet dette på hytta engang, (i 20minus) satte hunden i golvet foran på h.side og startet bilen for å få varme, deretter lukket han døra si for å skrape is utv. Hunden hoppet fint opp i sete og tråkket på låseknappen. Smack alle dører låst med motor igang. Mobiltelefon hans lå også innlåst i bilen så fikk ikke ringt noen heller, ingen andre i nærheten heller. Så vel rimelig teit ut når han fløy fra ene sida til den andre i håp om at hunden fulgte med fra side til side inni bilen for å se om den tråkket på låseknappen igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, på en kjøretur til gardermoen i dag fikk jeg tid til å lese brukermanualen. Da fant jeg ut at jeg har Cruise Control!

Trodde ikke jeg hadde det og at det var noe ekstrautstyr som ikke var montert. Men der tok jeg feil. Nok en gladnyhet! :)

Etter at bluetooth og lading av mobil har vært defekt i 2år i mitt eie og 1 år med forrige fant jeg ut etter demontering av armlene at pluggen til telefon-enheten der hadde "falt ut". Satte denne på plass og vips var bluetooth i funksjon igjen, kjekt å kunne snakke "lovlig" i telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bluetooth er ett genialt system. Fungerer fint. Torbjørn: har du prøvd stemmestyrings-systemet?

Fant ut etter jeg kjøpte bilen at de tre knappene ved soltak-knappen i taket var portåpnere slik at man kan programere inn tre forskjellige porter, slik at man slipper å ha portåpnerne liggende å slenge i bilen. Kjekt.

Fant også ut at jeg hadde en egen Equalizer til Individual lydanlegget på 16:9 skjermen.

Ellers er det kjekt med follow me home lysene.

Har også uttak til oppladdbar lommelykt i hanskerommet. Trudde de sluttet med det etter E34.

Men det er masse fine tips om man gidder å lese instruksjonsboka nøye. Restvarmen i bilen min fungerer veldig fint. Den fungerer kun på stilling 1 på tenninga, slik at når man venter på dama på kjøpesenteret, kan man stoppe motoren å fortsatt ha litt varme.

Bra tråd. Står mye nyttig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bluetooth er ett genialt system. Fungerer fint. Torbjørn: har du prøvd stemmestyrings-systemet?

Bra tråd. Står mye nyttig her.

Har faktisk ikke brukt den spesielt mye etter at jeg fikk ordnet den, så har ikke prøvd stemmestyringen annet enn at jeg har kommet borti og fått feilmelding når jeg ikke har sagt noe. Nå kopler den iallefall opp automatisk mot tlf ved start av bilen. Litt stolt å da for å ha klart å fikse dette selv, 2 bmw verksted har sjekket men begge mente knappen i midt-konsollen var defekt. Har jo betalt for denne sjekken å så litt rart de bare har avfeid det med det.

Nå har jeg å hjulpet fadern med å parre tlf hans på hans "nye" E61 530dat. Etter noe overtaling ble det avvikling av Nissan og bmw istedet. Den blir vel å finne noen ganger på treff den å, kjørt av meg 8) Den er (som en teaser) facelift modell 07/08 med 235hk/500nm :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

parkeringslys på en side på e30, når parkert. vipp blinklyshendelen et ekstra hakk den veien de skal lyse...

Gjelder det alle e30? skal jeg teste ut i morra:D

Mener å huske at jeg prøvde dette på min men fant rimelig fort ut at hendelen ikke ville lenger enn "normalt"

Vet ikke om det bare er meg som ikke tørr å dra den lang nok eller om dette er noe alle E30 modeller har da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...