Gå til innhold

Tråden om utstyr vi ikke visste at vi hadde


Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er riktig tård å legge inn spørmålet, men jeg prøver likevel :

Kan man på en elelr annen måte styre lyktespylerne manuelt slik at de ikke kommer på hver gang en skal spyle ruta ?

Begynner å bli lettere irritert på det kan man si.

Lyktene spyles hver 4 gang du spyler ruten. Dvs at første gang du spyler etter du har startet motoren så vil lyktene også spyles, 2. 3. og 4. gang så vil det kun spyles på ruten. (startes på ny telling hver gang du slår av motoren)

Er ikke dette mulig å endre manuelt ? Virker jo ganske bak mål med tanke på sommeren o.l ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 323
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, eneste måten er å koble ut spylermotoren til lyktene evt. blende spylerslangene til lyktene...

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor de ikke kan være manuelle slik at du kan velge selv om du vil spyle ned hele bilen med spylervæske. Dette er den teiteste funksjonen på biler til dags dato føler jeg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at radio/cd-spilleren setter opp volumet når man passerer 130 :roll:

På min bil skjer dette ved flere hastigheter, hhv; 30, 60, 90, 120 og sikkert enda høyere :P

Det gjør sikkert min også, det blir bare et VELDIG tydelig zkille når man passerer ca 130 :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

jeg har merket noe i min bil. det er at cupe lyset ikke alltid kommer på når jeg stopper motoren. men er bare noen ganger. tror jeg har funnet ut at det ikke kommer på om jeg skrur av kjørelysene 10-15 sek før jeg skrur av motoren eller noe.

noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette er riktig tård å legge inn spørmålet, men jeg prøver likevel :

Kan man på en elelr annen måte styre lyktespylerne manuelt slik at de ikke kommer på hver gang en skal spyle ruta ?

Begynner å bli lettere irritert på det kan man si.

Lyktene spyles hver 4 gang du spyler ruten. Dvs at første gang du spyler etter du har startet motoren så vil lyktene også spyles, 2. 3. og 4. gang så vil det kun spyles på ruten. (startes på ny telling hver gang du slår av motoren)

Vel er du litt god innen elektronikk regner jeg med at du kan trekke noen ledninger og legge opp en bryter så du kan skru av lyktespyler motoren til lyktene. Så vidt jeg vet er det to forskjellige kretser så du burde være mulig å få til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg skulle hive på sommerfelgene, bilen var låst og alarmen på. Ca 5 cm etter at jeg hadde begynt å jekke opp bilen så hylte alarmen :D

Kjekt å vite at da blir låsebolter ikke så nødvendig alikevel.

Jeg har også opplevd at bilen gir beskjed om at den vil ha mer olje på motoren og at den vil ha mer kjølevæske. e34 540-en passer godt på seg selv! :D

Ryggesensoren gav meg også en støkk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en E39 og møtte selger på Gardermoen, skulle prøve cruisekontrollen og kom borti knappen for rattvarme som jeg ikke visste om. Når vi byttet bil så var rattvarme et krav, og heldigvis har E60 den knappen også!

Deilig på kalde morgener!

Skal prøve intervalljustering på min E34 i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...