Chriso Skrevet Desember 28, 2007 Share Skrevet Desember 28, 2007 Hva er "sideparklyset" egentlig godt for.?? Slår parklyset seg av automatisk etter en stund eller lyser det til man tar ned hendelen.?? Denne funksjonen er fin å ha dersom du parkerer langs en vei, da bilen blir mer synlig. Sjelden man ser folk bruke det her hjemme, men man ser det ofte i utlandet og sydligere strøk. Bra tråd forrseten, visste blant annet ikke om den skjulte follow-me-home funksjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Desember 28, 2007 Share Skrevet Desember 28, 2007 Hva er "sideparklyset" egentlig godt for.?? Slår parklyset seg av automatisk etter en stund eller lyser det til man tar ned hendelen.?? Denne funksjonen er fin å ha dersom du parkerer langs en vei, da bilen blir mer synlig. Sjelden man ser folk bruke det her hjemme, men man ser det ofte i utlandet og sydligere strøk. Denne funksjonen var det også på min 1972 modell BMW 2002, så det er ikke akkurat noe bmw har kommet på nylig. Ulempen er hvis man setter på blinklyset for å kjøre inn i en parklomme uten å vri rattet tilbake, da risikerer man at lyset blir stående på. Jeg gjør det ofte når jeg kjører inn i gårdsrommet hjemme. Jeg tror også det er litt ulike løsninger på hvilke lys som lyser, på 02'en mener jeg at det var begge baklysa og ett frontlys, på E34 eller E36 lyser bare ett lys på hver side, TROR jeg. Forøvrig brukte jeg en stund på å finne ut at det var alarm på E34 bilen, jeg TRODDE den var der, men klarte aldri å teste den, da dørene gikk i dobbeltlås (kan ikke åpnes fra insiden), dermed klarte jeg ikke å få på alarmen med å bryte meg ut. En dag låste jeg opp bilen med nøkkelen og ikke fjernkontrollen, da gikk alarmen gitt, den slår også inn på ferger. Det er ett triks for å ungå dette. Det er masse andre små features på bmw biler nyere enn E30. E36 bilen min har ingenting utstyr med unntak av soltak som jeg egentlig ikke ville ha! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Desember 28, 2007 Share Skrevet Desember 28, 2007 E36 brukar parklys på kun ei av sidene framme, og baklys på samme side. Det er ikkje nok å "komme borti" hendelen for at det skal skru seg på, ein må dytte opp/ned hendelen litt ekstra (fjærbelasta, så den går tilbake) etter at tenningen er avskrudd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Desember 28, 2007 Share Skrevet Desember 28, 2007 E36 brukar parklys på kun ei av sidene framme, og baklys på samme side. Det er ikkje nok å "komme borti" hendelen for at det skal skru seg på, ein må dytte opp/ned hendelen litt ekstra (fjærbelasta, så den går tilbake) etter at tenningen er avskrudd så hvis du har på blinklyset og stopper bilen så lyser det altså ikke? kanskje det er på E34'en jeg har hatt problemet, det skjer forholdsvis skjelden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Desember 28, 2007 Share Skrevet Desember 28, 2007 E36 brukar parklys på kun ei av sidene framme, og baklys på samme side. Det er ikkje nok å "komme borti" hendelen for at det skal skru seg på, ein må dytte opp/ned hendelen litt ekstra (fjærbelasta, så den går tilbake) etter at tenningen er avskrudd så hvis du har på blinklyset og stopper bilen så lyser det altså ikke? kanskje det er på E34'en jeg har hatt problemet, det skjer forholdsvis skjelden. Ikkje på E36 (ikkje min i allefall ), korleis det er på andre modellar skal eg ikkje uttale meg om... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 28, 2007 Share Skrevet Desember 28, 2007 så hvis du har på blinklyset og stopper bilen så lyser det altså ikke? kanskje det er på E34'en jeg har hatt problemet, det skjer forholdsvis skjelden. På vår "danske" 2003 E46 318d Touring med automatiske kjørelys kan man aktivere parklysene på kun én side ved å først aktivere parklysene samt bruke hendelen for blinklysene den veien man ønsker før man tar ut nøkkelen fra tenningslåsen. Dette er en fin funksjon som sparer strøm hvis man skal parkere gatelangs i lengre tid. På bildet fra 1986 var jeg (rød Porsche 924) og en god venn (hvit Porsche 931) på guttetur til Spania og som man ser kunne man allerede den gangen aktivere parklysene på kun én side. 2003 E46 318d Touring med parkeringslysene på kun venstre side aktivert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Bravo Skrevet Desember 28, 2007 Share Skrevet Desember 28, 2007 på e46'n min så er det "sideparklyset" aktivert om jeg har tenning av å blinklyshendelen enten opp eller ned. Vrir jeg da på tenningen så kutter "sideparklyset og blinklys går på.. M Men husker at på e36'n jeg hadde så stemmer det at det var et ekstra hakk i hver retning med hendelen for å aktivere "sideparklyset". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Desember 28, 2007 Share Skrevet Desember 28, 2007 Til og med opel kadett C hadde denne funksjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet Desember 29, 2007 Share Skrevet Desember 29, 2007 Men hva er denne funksjonen godt for ? (las at fredrik nevnte at "Dette er en fin funksjon som sparer strøm hvis man skal parkere gatelangs i lengre tid" ) Ser jo ikke helt at dette sparer mer strøm fremfor å ikke ha på noe som helst lys.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Desember 29, 2007 Share Skrevet Desember 29, 2007 Men hva er denne funksjonen godt for ? (las at fredrik nevnte at "Dette er en fin funksjon som sparer strøm hvis man skal parkere gatelangs i lengre tid" ) Ser jo ikke helt at dette sparer mer strøm fremfor å ikke ha på noe som helst lys.. Det sparar straum å kun ha på lyset på ei side, samanlikna med å ha det på på begge sider...såpass trur eg faktisk du skjønte du og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet Desember 30, 2007 Share Skrevet Desember 30, 2007 ja seff men hvorfor ha noe på i det hele tatt ? Hvis man ikke skal ver nær bilen liksom.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Desember 30, 2007 Share Skrevet Desember 30, 2007 Er ment når du parkerer langs trafikkert vei som ikke har bred nok veiskulder. Slik at du kanskje står litt ut i vei banen. da er det kjekt å vise at du står der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Thomas Skrevet Januar 3, 2008 Share Skrevet Januar 3, 2008 På min tidligere 525 dat e39 hadde jeg en fin funksjon som gjorde at høyre spielet justerte ned mot bakken når jeg satt bilen i revers. En annen ting som var morsomt var el. bakluke som man kunne styre fra nøkkelen. Var en del som lurte når man sto på store parkeringsplasser og åpna luka.. luksus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FatLaces Skrevet Januar 3, 2008 Share Skrevet Januar 3, 2008 På min tidligere 525 dat e39 hadde jeg en fin funksjon som gjorde at høyre spielet justerte ned mot bakken når jeg satt bilen i revers. En annen ting som var morsomt var el. bakluke som man kunne styre fra nøkkelen. Var en del som lurte når man sto på store parkeringsplasser og åpna luka.. luksus! Det med speilet var smart! Ofte jeg må gjøre den jobben manuelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Januar 3, 2008 Share Skrevet Januar 3, 2008 På min tidligere 525 dat e39 hadde jeg en fin funksjon som gjorde at høyre spielet justerte ned mot bakken når jeg satt bilen i revers Jeg også har denne funksjonen. Hvis bryter for speiljustering står i venstre posisjon er dette aktivert, står den i høyre er den av. Problemet er at speilet går til maks nedover, og da ser jeg absolutt ingenting, nesten på kanten til å se høyre framhjul Har ikke klart å finne noen justering for dette, fins det???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå