Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
E34 525ia:

0.8-0.9 ved landeveiskjøring men ligger jevn på 1.1 på totalen (landevei, by og til-fra jobb).

Kan oppdatere litt ang. E34en.

Etter at jeg fikk kortere vei til jobb og fikk en større del av kjøringen min i 30, 40 og 50 soner har forbruket gått opp til 1.3 i snitt, noe som begynner å bli vel mye med dagens drivstoffpriser.

Nå koster jo denne bilen svært lite å eie sånn ellers men jeg ser jo at vi kunne spart endel penger i drivstoff hver måned om vi hadde hatt en bil med et mer normalt forbruk. Vi får se om det kommer et bytte snart..

Skrevet

Min 320ci med manuell ligger på ca 0,63 på langkjøring og mellom ca 0,9 ved bykjøring med MYE køkjøring.

På bane vet jeg ikke, skal måle neste gang, men det er MYE!! :twisted:

• 2 months later...
Skrevet

Kom over denne...

http://www.nettavisen.no/motor/article2156803.ece

BMW imponerer meg nok en gang med effektive motorer, mens hybridbiler og andre stygge japser og koreanere IKKE gjør det. Med slike effekt- og vekt-tall burde de gått nærmest co2-fritt og på 0.2 liter mila :roll:

Hadde det ikke vært for det jævla avgiftssystemet vi har i Norge, så ville bimmerne vært like billige også.

Fiat Punto: 75 hk, 0.47 pr mil og 119 g co2

eller

BMW 118D: 136hk, 0.45 or mil og 119 g co2

What's your choice?

Skrevet

Jeg har bare eid min bil i 12 dager, men foreløpig er det;

0,52 l/mil fra Ringebu-Trondheim

98% ren bykjøring med endel tomgang og kø-kjøring, 0,94 l/mil, de andre 2% har vært på omkjøringsveien.

Synes kanskje at det er litt høyt med såpass mye i bykjøring, men det er vel naturlig da bilen er litt tung, og som sagt, mye sakte kjøring.

Skrevet
Jeg har bare eid min bil i 12 dager, men foreløpig er det;

0,52 l/mil fra Ringebu-Trondheim

98% ren bykjøring med endel tomgang og kø-kjøring, 0,94 l/mil, de andre 2% har vært på omkjøringsveien.

Synes kanskje at det er litt høyt med såpass mye i bykjøring, men det er vel naturlig da bilen er litt tung, og som sagt, mye sakte kjøring.

Jeg vil nå si at 0,94 på bykjøring er veldig bra.

Det er helt normalt at den bruker mest i byen.

Skrevet
Haha! 325ixen har jeg ikke fått til å bruke under 1,5 på blanda kjøring! :twisted:

Da burde du sjekke om motoren er frisk.

Min 325 med 2,7 liter bruker ganske beint 1 liter på mila i snitt på en tank.

Greide ikke på bruke 1,5 på Autobahn en gang.

Skrevet

Bilen har gått 321000 km og går omtrent mer sidelengs enn rett fram for tida, så blanda kjøring ble kanskje litt feil :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...