awt Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 Prøver meg her også jeg. Jeg har vært en stund på biljakt nå, og begynner å bli litt lei. Var og så på en veldig pen 320Ci her en dag, med bl.a. følgende fakta: - Ny i Norge - Sportsseter i sort skinn - Sort taktrekk - M-tech II-pakke - Harman/Kardon ...og sikkert flere småting jeg ikke kommer på akkurat nå. Bilen er som sagt en 2001-modell (førstegangsregistrert sent i 2000), har 2,2-liters motoren og har en kilometerstand på rett under 140000 (noe høy etter mine krav, men man kan ikke få viljen sin på alt...) Jeg har fått et "tilbud" på bilen som jeg syntes var litt høyt. Dessverre så er det ikke så mange av disse tilsalgs og prisene varierer veldig. Så om prisen jeg har fått faktisk er rett eller høy vet jeg ikke. Noen som har en anelse om hva noe slikt kan være verdt? Prisen skriver jeg ikke enda, vil se hva folk mener først.
-Lasse- Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 Tja.. Jeg ville nok kanskje ha gitt rundt 220k.
Mexos Skrevet Januar 23, 2008 Skrevet Januar 23, 2008 Disse bilene tror jeg er veldig på vei ned i pris så jeg ville heller ikke gitt no spesielt mer enn 220k. 2.0 literen fra 2000 bør nå ligge på ca 165 000kr, men ser de er priset høyere. Jeg spår litt nedgang i E46 priser mot sommeren.
Boddiz Skrevet Januar 24, 2008 Skrevet Januar 24, 2008 Utstyr har mye å si på prisen. Og denne er tilsynelatende meget godt utstyrt. Ellers før jeg kan si hvor mye den er verdt er det ett par ting som faktisk spiller en rolle: Farge? Fulgt service? Hvor mange eiere? "Hvordan" eiere? Privatsalg eller fra butikk? Men den står sikkert til en plass mellom 225-245k tenker jeg. Ett lite tips siden du begynner å bli lei: smør deg med tålmodighet! Jeg gikk med pengene klare i 3mnd før jeg fant e46ci'n som jeg ville ha.
awt Skrevet Januar 24, 2008 Forfatter Skrevet Januar 24, 2008 Vanskelig dette, da det er veldig varierende priser. ...man har de som tror på nissen: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1748207 ...og de som er litt mer realistiske: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12221873 Er også enig i at det er muligheter for at prisene kan komme til å falle på disse bilene, men hvor mye er umulig å si. Jeg tror dette kommer mye an på hvordan det går med norsk økonomi de neste månedene, nå som denne er litt turbulent. Dette er litt "sære" biler for folk med interesse, og slike biler har en tendens til å falle fort når det plutselig ikke var så gøy med to million i lån lengre. Utstyr har mye å si på prisen. Og denne er tilsynelatende meget godt utstyrt. Ellers før jeg kan si hvor mye den er verdt er det ett par ting som faktisk spiller en rolle: Farge? Fulgt service? Hvor mange eiere? "Hvordan" eiere? Privatsalg eller fra butikk? Men den står sikkert til en plass mellom 225-245k tenker jeg.Ett lite tips siden du begynner å bli lei: smør deg med tålmodighet! Jeg gikk med pengene klare i 3mnd før jeg fant e46ci'n som jeg ville ha. Bilen har fullt servicehefte, privatsalg, han som har den trodde han var eier nummer tre. Litt ung eier, men så ut til å ha blitt behandlet bra, aldri maskinvasket (av nåværende eier). Edit: Den er topaz-blå, med blackline-lister. Joda, men tuben jeg har med tålmodighet er snart tom. Har vært på biljakt siden september nå, og føler prisene på disse bilene har gått mer opp enn ned, ihvertfall prisen folk setter.
Ron Jeremy Skrevet Januar 24, 2008 Skrevet Januar 24, 2008 Ville sagt mellom 220 og 260.- alt etter utstyrsnivå og generell stand. Hvorfor ikke hente inn en om du er kresen?
Mexos Skrevet Januar 24, 2008 Skrevet Januar 24, 2008 Hadde det slik ifjor jeg også. Gikk og letet etter E46 fra September, men fant aldri "den rette", før i Januar, men den ble solgt foran nesa mi mens jeg ordnet med flybillett for å hente den Endte tilslutt opp med en E36 325 Cab i mars istedet . Ble kjøpt om natta litt spontant for jeg var lei av å ikke ha bil Er viktig å være litt kresen når man skal kjøpe bil, men er man for kresen finner man aldri en bra nok bil.
-Lasse- Skrevet Januar 24, 2008 Skrevet Januar 24, 2008 Denne du sikler på eller? http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1747807 Ser jo meget fin ut.. Husk at pruting hører med på bilkjøp
Espen M33 Skrevet Januar 24, 2008 Skrevet Januar 24, 2008 Denne du sikler på eller? http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1747807 Ser jo meget fin ut.. Husk at pruting hører med på bilkjøp En ting: Disse bilene ligger tydeligvis høyere i markedet enn de gjør i rødboka. Da kan det kanskje være mulig å få inn et eksemplar fra Tyskland til en grei pris (alternativ beregning) En 2001 320Ci med utstyret som er på bilen i annonsen har listepris 199.000,- i rødboka. Da med 110.000Km....
Boddiz Skrevet Januar 25, 2008 Skrevet Januar 25, 2008 Bilen har fullt servicehefte, privatsalg, han som har den trodde han var eier nummer tre. Litt ung eier, men så ut til å ha blitt behandlet bra, aldri maskinvasket (av nåværende eier). Edit: Den er topaz-blå, med blackline-lister. Joda, men tuben jeg har med tålmodighet er snart tom. Har vært på biljakt siden september nå, og føler prisene på disse bilene har gått mer opp enn ned, ihvertfall prisen folk setter. Fult servicehefte drar opp, mens 3 eiere drar ned for min del. Ok, men om det er den bilen linket til litt lengre oppe til 242,- så hadde JEG ALDRI kjøpt en som var gått så langt (ikke at det har så mye å si, men har intrykk at det er endel lettere å selge en som har gått 100k i forhold til en som har gått 200k om noen år når du vil selge). Legg på 20-30 lapper så får du en som har gått MYE mindre...
awt Skrevet Januar 26, 2008 Forfatter Skrevet Januar 26, 2008 Ville sagt mellom 220 og 260.- alt etter utstyrsnivå og generell stand.Hvorfor ikke hente inn en om du er kresen? Jeg liker at bilene er nye i Norge, men jeg har vært i kontakt med noen firmaer angående import. Har ikke funnet noe av interesse til passelig pris enda. Denne du sikler på eller? http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1747807 Ser jo meget fin ut.. Husk at pruting hører med på bilkjøp Ja, men er ikke alltid så mye å gå på hos alle når det gjelder pruting. En ting: Disse bilene ligger tydeligvis høyere i markedet enn de gjør i rødboka. Da kan det kanskje være mulig å få inn et eksemplar fra Tyskland til en grei pris (alternativ beregning)En 2001 320Ci med utstyret som er på bilen i annonsen har listepris 199.000,- i rødboka. Da med 110.000Km.... Problemet med dette er vel at man aldri er sikre på om man får tilbakebetalt dette beløpet, samt ingen klagerett. Dessuten vil jeg ikke importere selv, og dette vanskeliggjør dette endel vil jeg tro. Synd det er markedet som bestemmer, ikke boka. Ok, men om det er den bilen linket til litt lengre oppe til 242,- så hadde JEG ALDRI kjøpt en som var gått så langt (ikke at det har så mye å si, men har intrykk at det er endel lettere å selge en som har gått 100k i forhold til en som har gått 200k om noen år når du vil selge). Legg på 20-30 lapper så får du en som har gått MYE mindre... Forstår tankegangen din, og er forsåvidt enig angående kilometerstand. Jeg skulle i utgangspunktet ha en bil som helst ikke var kjørt så mye over 100' km. Til gjengjeld har jeg sett på endel biler etterhvert, og ingen av de som har hatt lavere kilometerstand har vært så pene i lakk og interiør, så man kan ikke alltid se på det heller. Uansett hvilken bil man finner vil man alltid finne en "litt bedre" som er "bare" koster "20-30 lapper" mer. Jeg har sprengt budsjettet for veldig mange "20-30 lapper" siden, så dette er dessverre ingen mulighet. Takk for innspill folkens.
TommyL Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 Problemet med dette er vel at man aldri er sikre på om man får tilbakebetalt dette beløpet, samt ingen klagerett. Dessuten vil jeg ikke importere selv, og dette vanskeliggjør dette endel vil jeg tro. Hvis du kjøper en Premium Selection bil hos en BMW forhandler i Tyskland tror jeg du har 6 mnd garanti...også i Norge. Men prisen blir jo selvfølgelig en annen enn hos en bilforhandler i en bakgate i Hamburg... Ellers er det jo som du nevner mange bilforhandlere som finner din drømmebil...og gir deg 6mnd garanti. Men det blir jo et prispåslag fra å importere selv da...
Fredrik Skrevet Januar 26, 2008 Skrevet Januar 26, 2008 Bilen er verdt det en kjøper er villig til å gi for den... det kan være 180000 kroner eller det kan være 250000 kroner. Poenget er at at en bil (i en bestemt tilstand, bestemt årgang og med et bestemt utstyr) kun er verdt det noen er villig til å gi for den... det er det som kalles markedskrefter. Hvis det er få fornuftige alternativer på det norske markedet påvirker det selvfølgelig prisen i Norge. Hvis det kommer mange nordmenn, dansker, svensker, polakker etc. til Tyskland for å kjøpe biler (noe det gjør) påvirker det prisen på fornuftige biler i Tyskland også. Dette er selvfølgelig litt kjedelig for deg når du er i kjøpers marked, men desto bedre for deg når du er i selgers marked. Du kan få en indikasjon på hva en bil er verdt ved å spørre flere forskjellige bilselgere hva de evt. vil gi for en aktuell bilmodell... legg til 30-40000 kroner... og du har prisen ut til kundene (det du evt. må betale hvis du kjøper av en forhandler). Ved privatkjøp skal prisen normalt være litt lavere, men det er ingen betingelse (igjen bestemmer markedet).
Weltzin Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 Tenker litt på å bytte bil til noe vesentlig billigere (i innkjøp) siden boligkjøp ligger i mine fremtidige planer (har ikke funnet noe enda) Da kanskje jeg vurderer å selge min, men det skjer nok ikke enda
Mexos Skrevet Januar 27, 2008 Skrevet Januar 27, 2008 For 250 000kr får du jo en del fete coupeer da. Jeg tror heller jeg hadde gått for en facelift Denne er dog diesel, men 3 år nyere og facelift da http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... RC4g445152 kun en 318, men en nyere bil med mye lavere km stand. http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... RC4g924174
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå