Steffan C Skrevet Februar 16, 2008 Skrevet Februar 16, 2008 Gratulerer med en herlig 5'r (igjen) . Må si jeg ble overrasket når du nevner her, at hjula som står på nå er 18"! Må være en syk r.omkrets på E60/61 . Jeg vil helt klart tro at du må opp i 20", for å få den samme rå look'n på denne som du hadde på E39'n når det gjelder felg & dekk .
m-blå Skrevet Februar 16, 2008 Forfatter Skrevet Februar 16, 2008 På 18" felgene er det litt for store hjul når det gjelder rulleomkrets. De er 245/45-18" i stedenfor 245/40-18" som er originalt. Men de er fremdeles innenfor 5% i forhold til original rulleomkrets, så det er helt greit når det gjelder vinterdekka. Det gjør jo bilen 1-1,5cm høyere, noe som bare er en fordel om vinteren. Rulleomkretsen originalt er omtrent lik på E39 og E60/61. Brukte en kalkulator nå og fant rulleomkretsen og forskjell på E61 og E39 utstyrt med m-sport felger. E61 har 245/40-18"...noe som gir en rulleomkrets på 1992mm. E39 har 235/45-17"...noe som gir rulleomkrets på 1964mm. Altså en forskjell på 1,378%. Sommerfelgene mine er M6 felger i 19" med 235/35-19" og 265/30-19", Burde vært 245/35-19" og 275/30-19" for og stemme helt, men det får holde. Kommer ikke til og gå opp i 20". Ødela en 19"felg på E39 i sommer over haukelifjell. Vi har ikke veier til mindre profil på dekka. Liker og kjøre bilen litt og da går det bare ikke med 20"...hele familien i bilen og kjøre fjelloverganger i norge.
m-blå Skrevet Februar 17, 2008 Forfatter Skrevet Februar 17, 2008 Var en tur i Stavanger i går og da måtte jeg jo innom Bavaria en tur. Endte opp med ny grill i krom. Var litt i tvil, men da jeg så en Carbon sort der med krom grill var jeg ikke i tvil. De sa og at fra 06 modell og oppover var det standard med krom. Vil og skryte av servicen der. Var der kl.13.50 og de stengte kl.14. Kom en mekanikker og skiftet grill for meg på 2 min. uten at de ville ha betalt for det. I tilfelle det finnes uærlige folk på dette forumet, vil jeg opplyse om at jeg har Hafslund alarm i garasjen og naboen sin hund er en jævel til og bjeffe.
H4kon Skrevet Februar 18, 2008 Skrevet Februar 18, 2008 Pokker Flott bil er det uansett, en av de få dieselbilene med litt fin lyd i
m-blå Skrevet Mars 8, 2008 Forfatter Skrevet Mars 8, 2008 Har i dag fått på sommerfelger og måtte knipse ett par bilder. Ikke all verden kvalitet på bildene da og skitten bil....men,men.
RoaldJ Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 nyyydlig bil! rekner med du tar deg en tur til Amanda, unter taket ved Obs på "bimmers treff"? Jobber du på Hansa kanskje, siden du knipsa noen bilder der?
Saltkjelen Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 Se her ja, dette må jeg si ble rimelig lekkert. Er det originale M6 hjul du har fått tak i..?
m-blå Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Skrevet Mars 9, 2008 Jobber ikke på Hansa nei, men bor like ovenfor. M6 felgene fulgte med da jeg kjøpte bilen og er ikke originale. Heldigvis er det kopi felg av bra kvalitet, finish. Er i grunnen like greit at det er kopi siden kona også kjører bilen av og til. (ikke så dyrt med ny hvis hun skal "kline" seg inntil en fortauskant).
marius paulsen Skrevet Mars 9, 2008 Skrevet Mars 9, 2008 grattis med meget pen ny bil! anngående felgene så vil jeg aldri hatt dem på en så dyr bil! er jo garantert m6 felgen som blir årets billigfelg til bmw oss billigdekkforhandlerne,derimot Saltkjelen sine sommer felger der har du felger som du ikke finner på "alle" bmwene som du møter etter veien!
m-blå Skrevet Mars 9, 2008 Forfatter Skrevet Mars 9, 2008 grattis med meget pen ny bil! anngående felgene så vil jeg aldri hatt dem på en så dyr bil! er jo garantert m6 felgen som blir årets billigfelg til bmw oss billigdekkforhandlerne,derimot Saltkjelen sine sommer felger der har du felger som du ikke finner på "alle" bmwene som du møter etter veien! Takk for det. Tror nok og at det er mange etterhvert som kommer med M6 felger ja. Disse fulgte med når jeg kjøpte bilen og foreløpig synes jeg de er greie. Blir det for mange av de her i Haugesund, er det jo bare og finne på noe nytt. Er enig i at 20" ser flott ut, men blir nok ikke aktuelt for min del da det blir for lite gummi igjen. Hvis jeg skulle handlet meg nye, hadde jeg vurdert disse:
Ron Jeremy Skrevet Mars 10, 2008 Skrevet Mars 10, 2008 Lekker bil og en meget anstedig oppgradering må jeg få lov til å se. Har selv samme bil som din gamle, og den nye du har fått deg virker til å være en naturlig oppgradering. Hva kan du fortelle om forskjeller, forbedringer, evt ting som kanskje var bedre på E39'en? Ellers, perfekt farge og utstyrs sammensetning på E61'en din, gratulerer med ny bil!
m-blå Skrevet Mars 10, 2008 Forfatter Skrevet Mars 10, 2008 tja...får jo begynne med og si at E39 er en veldig bra bil. Forskjeller er vel at E61 føles større ut med en gang du setter deg inni, dette forsvinner når du kjører, da E61 ikke er tyngre enn E39 pga. mer bruk av"lette" materialer. E61 kjører "bedre". Med dette legger jeg i at den er raskere og litt fastere. Men bevares, E39 er og en bra kjøremaskin. Ellers er golyden og opplevelsene mye like. Den største forskjellen som gjør at jeg gleder meg ekstra til hver tur, er komfortsetene. Vurderer du E61 noen gang, gå for en med disse. På E61 savner jeg temperaturmåler(vann). Er vel ingen av nyere modellene som har det nå? Må jo og ta med at både E39èn som jeg hadde, og e61 som jeg har nå er M-sport utgaver. Eneste negative jeg opplever med E61 kontra E39 er forbruket. Kjørte i går nøyaktig samme strekning med cruisekontroll som jeg gjorde på E39èn, og nullet forbruksmåleren. E39: 0,62l/m. E61: 0,7l/m. Men E39 var testet om sommeren. Har heller ikke sjekket forbruksmåleren om den stemmer, så det er jo ikke sikkert reel forskjell er så stor. Ellers er det vel litt for tidligt å si så mye mer enda, da jeg bare har hatt bilen i 4 uker, og 2 av de har jeg vært offshore.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå