kim@etnorgeikrig.com Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Er bare Audi eiere som mener att de ikke ruster, De ruster akkurat like mye som andere biler fra Tyskland. Hvis dette skulle være sant må man si det samme om Porsche også iom. at de benytter den samme helgalvaniserte rustbehandlingen... og Porsche er viden kjent for å motstå rust på en meget god måte. Se deg rundt i trafikken... du ser faktisk mange eldre modeller fra Audi... Porsche ruster de å.. Men de har vell en fordel at de blir vasket jevnt og de står somregel i en garasje om vinteren. De er ikke så mange sieraer som jorde de Har jobbet som billakkerer de siste ti årene, så jeg har sett nokk rust. Billene ble bedre etter galvaniseringen kom, men ikke evigvarende. Hadde selv en 1602 som var meget bra for rust, den vill jeg tro hadde fått en del omsorg for de rustet jo greit desvere. Audi er vell ganske bra mot rust. Men de ruster og flasser lakk på grunn av at galvanisereingen terer når du får sår i lakken av gnissing eller steinsprut.
Gunnar Skrevet Mars 21, 2008 Forfatter Skrevet Mars 21, 2008 Hmm.. kanskje ikke helt de svarene jeg ønsket meg, menmen. Saken er den at hadde BMW klart å levere E39 med firehjulstrekk, som de BURDE, så hadde ikke dette vært noen diskusjon, men sånn det er nå så fungerer det best med firehjulstrekk på minst en bil her i gården. 7ern blir nok beholdt en stund, men med smått på vei vurderer vi å bytte ut Land Roveren. Først og fremst fordi den er 3-dørs (Open Air-utgave (hardtop)), men med noen små sidepunkter i tillegg. Når kriteriene så er stasjonsvogn/SUV med automat og firehjulstrekk, så skrenkes mulighetene inn. Siden vi så i tillegg aldri låner penger for å kjøpe bil, så ser vi på biler fra 100-200k. Om man så ønsker god plass, dvs. 5-serie og oppover, og lav lasteterskel når "mor" skal løfte inn vogn, så er stasjonsvogn mer aktuelt enn SUV - og det er uansett forsvinnende få SUVer nyere enn 10 år man får for under 200k. Og når jeg da skal utelukke alle som er stygge, har teite navn, ikke har riktig plassering av instrumentene (Nissan X-trail har de i midten og stygg vindusprofil bakerst!), osv. så er det nesten bare Audi A6 Quattro igjen. MB E-klasse stasjonsvogn utgår fordi det ser ut som en brødboks/likbil/osv. A6ene er biler jeg syns er pene å se til, og på grunn av at Audi har endret så lite til nyere modeller så holder de seg meget bra designmessig. I utgangspunktet var det E39 523iAT som var planen, men vi er i ferd med å innse at 4WD er et ufravikelig krav her uti skogen.
[space] Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Pappa har en 1,8 a6 fra rundt 00. Den har -problemer med sentrallåsen -forstillinga har blitt fiksa opp -dårlig interiørkvalitet (i motsetning til hva Fredrik mener her) -Visker på bakluka har rustet -Motorstøy -kassettspillern levde sitt eget liv til den ble byttet med en 3.parts Generelt vil jeg si min 320 gir intrykk av å være en betydelig mer påkostet bil når en er ute og kjører. Nå skal det også sies at a6en ikke akkurat er max spekket, men bmwen gir mer følelse av luxus og bedre sammenskrudde deler enn audien. Om det er LR'er du vurderer å bytte vil det sikkert bli bedre, men du kommer til å stryke med om du bytter ut 7'ern. edit: Som du skriver over her: Det er helt klart en pen bil som har holdt seg bra designmessig. ( Den nye a6en ser brutalt rå ut )
-Roger- Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Hmm.. kanskje ikke helt de svarene jeg ønsket meg, menmen.Saken er den at hadde BMW klart å levere E39 med firehjulstrekk, som de BURDE, så hadde ikke dette vært noen diskusjon, men sånn det er nå så fungerer det best med firehjulstrekk på minst en bil her i gården. 7ern blir nok beholdt en stund, men med smått på vei vurderer vi å bytte ut Land Roveren. Først og fremst fordi den er 3-dørs (Open Air-utgave (hardtop)), men med noen små sidepunkter i tillegg. Når kriteriene så er stasjonsvogn/SUV med automat og firehjulstrekk, så skrenkes mulighetene inn. Siden vi så i tillegg aldri låner penger for å kjøpe bil, så ser vi på biler fra 100-200k. Om man så ønsker god plass, dvs. 5-serie og oppover, og lav lasteterskel når "mor" skal løfte inn vogn, så er stasjonsvogn mer aktuelt enn SUV - og det er uansett forsvinnende få SUVer nyere enn 10 år man får for under 200k. Og når jeg da skal utelukke alle som er stygge, har teite navn, ikke har riktig plassering av instrumentene (Nissan X-trail har de i midten og stygg vindusprofil bakerst!), osv. så er det nesten bare Audi A6 Quattro igjen. MB E-klasse stasjonsvogn utgår fordi det ser ut som en brødboks/likbil/osv. A6ene er biler jeg syns er pene å se til, og på grunn av at Audi har endret så lite til nyere modeller så holder de seg meget bra designmessig. I utgangspunktet var det E39 523iAT som var planen, men vi er i ferd med å innse at 4WD er et ufravikelig krav her uti skogen. Vet ikke om du leste det jeg skrev, men nå har foreldrene mine ikke quattro! Og jeg har hørt at quattro ikke har de samme problemene... Og sånn ellers er bilen deres helt fantastisk og kjøre!!! Utrolig comfort og bra sprut i 2,4 motoren! De har heller aldri hatt startproblemer!
Sir Hofstad Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Stemmer for Octavia 4x4... Skal se om jeg ikke har andre favoritter gjemt bak i memory også
316 Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1728464 Go for it..
[space] Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Et av kriteriene for a6 er også at den bør være mørk Ser litt tam ut i sølvgrå. Spesielt om den ikke er lakkert helt ned.
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Hva med en... http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link Disse har jo litt plass og et ganske lavt vare rom. Har ikke noe negativt å si om disse, men så har jeg ike hatt så mye å jøre med de heller Får overlate kvalitets erfaringene om Volvo til bimmers ekspertpanel
Sir Hofstad Skrevet Mars 21, 2008 Skrevet Mars 21, 2008 Er vel det vi skrur mer enn Auda Vannvittig hva feil det er på feks V70.... Fine biler men virker billig . Eneste vi skrur mer på er Renault og Mazda....
tigern1984 Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Jeg relaterer kun til gamle audier her, altså audi 80 avant, men skal jeg dele mine erfaringer og blande inn de fra min far så er det ganske enkelt at audi 80 avant 1.8 er boss... går som en bøtte med drit, og føles simpel. Oppgraderingen derimot, en 80 avant 2.6E Quattro, føles mer solid, håndterer mye bedre, går (selvsagt) mye bedre. Den sistnevnte bilen er vel en '94 modell tror jeg, og den er rustfri. I motsetning til 1.8'n som dessverre var byttet luke på. Var litt rust rundt bakviskeren der. For å si det sånn, Quattroen ser mye penere ut iht rust enn min '97 523iat der jeg må bytte luke bak. Jeg har inntrykk av av det samme gjelder nyere audier. Blander du inn quattro, så gjør de et hopp kvalitetsmessig. I følge gamlingen som skulle skifte bremser bak, så har han aldri sett et så komplisert og solid oppheng som på Quattroen. Han har skrudd mye bil opp igjennom og jobber til dagen som mek på helikopter, så skulle tro han kan litt om avansert mekanikk.
Fredrik Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Dette blir for dumt... Skoda Oktavia 4x4 er i praksis en Golf 4-Motion med et annet karosseri... og den har derfor ikke et Quattrosystem, men et enklere Haldexsystem. Det er for mye synsing og subjektive meninger her nå (man kan kanskje ikke forlange mer i et BMW forum), men når dette er nevnt vil jeg påpeke at jeg aldri har skrevet at Audi´s modeller er feilfrie... det er de dessverre ikke. Etter mer enn 5 år her inne og i BMWCCN´s forum vil jeg imidlertid mene at det er grovt mange feil på spesielt E36, E39 og E46 også. Jeg har imidlertid ikke selv opplevd mange feil med min E46, men min tidligere 1997 E36 323i var en katastrofe vedr. alvorlige feil. Det er solgt mengder av A4 og A6 modeller i Norge... mange flere enn tilsvarende modeller fra BMW... og det vil naturligvis prege hvor mange biler som noen år senere dukker opp på div. verksteder. Spesielt A4 var i noen år populære biler som firmabiler (inkl. de billigere A6 modellene) og det preger også situasjonen når det gjelder feil på disse bilene. Allikevel er det objektivt intet som tyder på at Audi bygger dårligere biler enn BMW (dårligere kjøreegenskaper ja.... ikke dårligere byggekvalitet), men alle ser dog ut til å ha deres personlige preferanser. Det er vel og bra, men skulle vi ta den samme diskusjonen vedr. E39 og E46 tror jeg dessverre mange myter står for fall.
viahawk Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Fordelen med å kjøpe en brukt A6 er at dette er kjøpers marked, det er et vanvittig antall A6er til salgs og det er gode muligheter for et bra kjøp. Jeg hadde nok styrt unna 1,8T motoren i A6. Ikke at motoren er dålig, tvert om dette er en meget bra motor, men det blir for smått for en såpas stor bil som A6. 2.4 har en bedre moment kurve som passer bilen bedre. Og stort bedre 4wd system enn quattro skal du lete lenge etter!
[space] Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Min erfaring på A6 er jobegrenset til denne ene bilen, så det finnes garantert bedre eksemplarer på veiene, og enig med Fredrik med tanke på problemene til BMW også. Bare rusten er en katastrofe i seg selv. Her håper jeg virkelig BMW får ut fingern og helgalvaniserer fremtidige modeller! E46 har vært en ganske belastet modell, hvertfall med tanke på barnesykdommer, men for en deilig bil når alt er som det skal!
Saltkjelen Skrevet Mars 22, 2008 Skrevet Mars 22, 2008 Hva med noen av disse da? Burde jo kunne være mulig å prute ned noen tusen hvertfall.. 2001 BMW E46 330xiAT 2001 BMW E46 325xiAT 2001 BMW E46 325xiT 2001 BMW E46 325xiAT
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå