Gå til innhold

Min nye cab - 06 z4 induvidual

Share

Anbefalte innlegg

Helt siden jeg solgte e46 cabben tidligere i vinter har jeg hatt lyst på en ny cab å ha til sommeren. nye 3 serie cab synes jeg ble for dyr og for stor, mens 1 serien er jo såvidt kommet. e46 facelift og z4 ble da eneste alternativer for meg!

Men jeg synes e46 begynner å se gammel ut og valget falt derfor på z4. Så lenge jeg har bil nr 2 holder det med 2 seter har jeg funnet ut etter å ha brukt 530iat varevogn som jeg kjøpte i fjor høst.

Trålte mobile.de hver dag og hadde egentlig bestemt meg for 04 eller 05 2,5 ltr. Men så at man fikk mye mer for pengene om man kjøpte 06 eller 07 mod. Grunnen er at n52 motoren slipper ut mye mindre co2 og har litt mindre HK. men kun 0,1 sek tregere 0-100.

Påsken passet best for meg og ftk, så da ble det til at vi tok fly via oslo til frankfurt mandag i påsken.

Naturlig stopp på gardermoen:

kbva80hwmxgf72gmhv8n.jpg

i frankfurt hadde jeg egentlig bestilt en 3 serie med gps men fikk en mercedes c klasse. Ble ikke lei meg for det, den nye mercedesen er en god bil på mange måter!

zmqvwjhr3vcq60p0znq3.jpg

GPSen i mercedesen fungerte ypperlig og var superlett å navigere med, og den fant absolutt frem til de riktige gatene!

fygla9btbn8ouo7ui7lp.jpg

trivdes bak disse

efpsc9iket6qx9lb0ic0.jpg

Vi hadde bestilt hotel i en liten koselig by rett utenfor munchen som heter Augsburg, fant ut at dette var et greit sted å sove siden de z4ene jeg hadde sett ut var bare par timers kjøring unna denne byen.

Tirsdag stod vi tidlig opp, og møtte opp hos forhandleren Autohaus Augsburg når de åpnet for å få mest ut av dagen. Der hadde alle selgerne møte, men en av de engelsktalene droppet dette og viste oss bilen, fixet prøveskilter og vi tok oss en times tur på litt svingete veier syd for augsburg. Det var da altså denne bilen!

wbdyc7kaa263wcz3bgtq.jpg

Jeg likte bilen veldig godt, den hadde alt av utstyr-og manuell kasse.

Eneste som talte imot denne bilen var den noe spesielle fargen. Som er vanskelig å gjengi på bilder. Bilen var også bare gått 900km(nihundre) og aldri vært "pre-owned".

På kveldingen var det valgets kval, om vi skulle reise å se på en blå og en svart.

5ddxidontfjvuj5898qg.jpg

Vi droppet det.

Den gule svarte absolutt til forventingene, og siden det så og si var nye- kunne de andre umulig være bedre!

Så da fikk vi prutet den ned 5 tusen kroner, prutet på oss 1 års ekstra garanti gjeldene også i norge, overførte vi penger til selgeren.

Så da kunne vi endelig være litt turister og tok mercedesen med til bmw welt i munchen.

1l0dxov0vy71dm08m9vu.jpg

Det viste seg å være rett dag å ta turen på iom at været var strålende! Vi droppet også autobahnen for å se litt mer på tyskland, det anbefales absolutt om man har tid til det.

BMW Welt:

5w256zdubxcnl8pr4cvp.jpg

..og bygget med fire sylindre

3cvv56u6iufwyfjf2xkh.jpg

m3 inne på bmw welt

ow1lk5kzcpwqbi4kpb9s.jpg

Dagen etter skulle vi hente bilen, fixe exportpapirer og exportnummerskilt. Det ble imidlertid utsatt siden bilen aldri var blitt solgt før og papirer på den lå hos bmw i munchen som eide bilen. Selgeren var bruktbilselger og var derfor ikke vant til det.

så da ble det en tur til

6gfqwi7bqveottyq2c7y.jpg

i østerike.

samt en tur og spiste middag i

95x6s9uvwrpdmkso3ypm.jpg

Skulle bare en liten tur til innsbruck men kom ikke til augsburg igjen før midnatt.

Mercedesen brukte lite drivstoff så det ble en billig tur også

wwc3dcyuvau6hyokfmie.jpg

Likestillingen er visst ikke kommet like langt her nede:

wi19xwha76mxbuczibtx.jpg

Dagen etter var vi endelig klar for avreise, etter en lang prosess med export papirer og export skilt. Heldigvis fikk selger "forbi køen" billett pga bekjentskap. så vi sparte en time to med venting der!

Ikke helt det store reiseværet i munchen, men vi tok sjangs iom at det hadde vært varmt et par dager og neppe ville legge seg!

cwreb85d0mve0bw3bh8r.jpg

overraskende bra bagasjeplass i z4en også!

syjml2z9q97dq210vedo.jpg

km stand ved avreise:

rw6eqnll3uvebdzmkwb3.jpg

m-sportrattet i z4 er det deiligste jeg noen gang har rattet

1evspffylz17pd7uzdvn.jpg

En restaurant vi spiste på i kassel, her hadde de turens beste mat. rimelig var det og!

2dgvixzno2ck5dxxddvy.jpg

Vi hadde en overnatting i Kolding i danmark, ettersom vi ikke rakk 2015 fergen fra hirtshals(var kanskje litt vel optimistisk).

Dagen etter, kom vi endelig fram til Hirtshals, hvor de holdt ufyselig ventevær.

e5usezlzdq5u3v9c634b.jpg

kjører ombord på SuperSpeed

7qywvddvimcxwow51jde.jpg

Turen over begynte greit med normal gynging men ble værre og værre.

Når vi kom til norskerennen kom der noen godt voksne bølger som gjorde sitt inntrykk på pianobaren. Var endel flasker med dyr cognac som gikk i dørken der gitt! Pensjonistene datt av stolene og kaffekoppene seilte av bordet!

3ndh9w11h5nagmrx93r3.jpg

Ble en spennende tur ihvertfall, selvom jeg tror det var endel som ikke synes det var så kjekt!

Vel fremme i kristiansand ble vi passe skuffet når de åpnet baugen, her var det snø gitt. Så etter å ha ordnet med tollpapirer fikk vi kjøreforbud av politiet. De var snill å ga meg kjøretillatelse fram til parkeingshuset.

Så da var vi værfast i sørlandsbyen. DAgen etter var været noe helt annet og hovedveiene fri for snø.I stavanger kunne vi også kjøre litt toppløst. Det var kaldt.

sj5im4inmotbc5r6w9xn.jpg

Fergeturen til stord var imidlertid laaaaaaangt roligere en den forrige:

6bmbkzpgwx35fygypyue.jpg

I rogaland har de jo stengt ned analog tv, men på stord fikk vi sett litt på tv2 når vi stod i fergekø.

kxy6fcwdto0j4o29w3nd.jpg

salt og veistøv hadde satt sine spor når vi hadde en dags pitstop på austevoll

l72um0m6rvllxixwojjr.jpg

namucmk54qxqqm9lyevr.jpg

DAgen etter skulle vi ta siste etappe til Bergen, men vi kom ikke lenger en av fergekaien. Der var det klink is og jeg valgte derfor å parkere bilen og sitte på med noen bekjente hjem. Hentet bilen senere på dagen når de hadde fått saltet. Så da var den endelig hjemme!

9fpmbegpo9xq5r1zdysr.jpg

Måtte bli dyttet inn i garasjen, ganske håpløst feste selv på helt nye 255 sommerdekk.

pbfmohx5avi30h0t2o8g.jpg

I dag fikk jeg vasket den også, og satt den inn igjen i garasjen.

Jeg er godt fornøyd med kjøpet, z4en sitter som en klegg på veien, og m-sportsetene er umulig å dette utav!

Kommer tilbake med flere å bedre bilder når føret tillater det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tusen takk for et meget flott brev og en interessant lesning. Må si jeg storkoser meg når jeg leser disse reisebrevene og skjønner nå at dette er turer som virkelig må oppleves en eller annen gang. Kjempeflott og spesiell bil du har kjøpt deg, denne vekker garantert oppmerksomhet her til lands.. Pøs på med bilder når været tillater det.. Nok en gang, gratulerer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Z4 er etter min mening Chris Bangle´s eneste virkelige vellykkede modell... den er cool, sexy og effektiv. Dere har absolut valgt en spesiell farge, men umiddelbart tror jeg dette bare er positivt i et marked av blå, sorte og sølvfargede biler. Det så også ut som om dere fikk mer ut av turen til Tyskland enn de fleste nordmenn som er på bilhandletur... fint !... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...