Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Var med en kompis og hentet en E60 530 i Oslo igår. Etter at vi hadde begynt å kjøre så kom det Tyre puncture feilmelding opp, men ingen var punktert eller lite luft i.

-Hvordan fjernes denne melding? Står forøvrig på 20" GS Concave felger.

Står beskrevet forholdsvis greit i I-Drive hvordan du nuller ut dette. Må forøvrig ofte gjøres etter hjulskift. Bilen må stå stille for nullstilling og igangkjøres for aktivering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. det ble litt dobbeltsvar..

Morten.. jeg ville gått for samme produsent ja! Selv kjører jeg Yokohama, mener det er S drive som kom istedetfor AVS sport. Har dette på Corvetten og, meget fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panoramasoltaket i min E61 skrangler når jeg lukker døra (ser tydelig bevegelse i begge lukene). Det er også tydelig skrangling inne i bilen når jeg kjører. Har noen kjennskap til dette? Er det pakningene rundt lukene som må byttes?

Gjorde susen for meg å bytte pakningen i hvertfall. Blei mindre vindstøy også. Er enkelt og billig så ville forsøkt det før jeg gjorde noe dyrt og vanskelig.

Interessant. Gjorde du denne jobben selv? Er det isåfall noen spesielle prosedyrer rundt denne jobben? Hva betalte du for pakningen og evt. for jobben om du ikke gjorde det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panoramasoltaket i min E61 skrangler når jeg lukker døra (ser tydelig bevegelse i begge lukene). Det er også tydelig skrangling inne i bilen når jeg kjører. Har noen kjennskap til dette? Er det pakningene rundt lukene som må byttes?

Gjorde susen for meg å bytte pakningen i hvertfall. Blei mindre vindstøy også. Er enkelt og billig så ville forsøkt det før jeg gjorde noe dyrt og vanskelig.

Interessant. Gjorde du denne jobben selv? Er det isåfall noen spesielle prosedyrer rundt denne jobben? Hva betalte du for pakningen og evt. for jobben om du ikke gjorde det selv?

Husker ikke hva jeg betalte, men snakk om bare en hundrings eller to. Kjøpte fra GS. Reiv av den gamle og skrapet av gammelt lim med fingrene til fingertuppene var såre. Vasket med sprit. Lukket taket, la den nye pakningen nedi og kappet til lengden. Dro av "dekkpapiret" på limsiden fra pakningen mens jeg holdt den på plass så godt jeg kunne. Åpnet taket og trykket pakningen godt på plass. Resatte taket. 97% fornøyd med hvordan det blei. Følg godt med og ta det forsiktig. Vanskelig å flytte på pakningen om du "skjener". Leste at det var enklest å montere den slik med taket lukket og pakningen på plass før du drar av papiret på et engelsk forum. Du finner sikkert instruksjonen om du googler litt. Mener det var bilder og greier. Pakningen er vist oppgradert i forhold til de eldste utgavene. Litt tykkere og tetter bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Føler meg som en dust for å spørre om dette :)

Skulle bytte vindusviskere på bilen for første gang. 08 E61 LCI.

Orginale viskere innkjøpt, men klarer ikke å feste de skikkelig? De fungerer, men syns de er alt for løse. Det etterlengtede "klikket" kommer liksom ikke.

Noen som har hatt samme problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har ein 08 530XDAT som jeg lurer på om muligens et hjullager er dårlig. Men har jekka opp bilen og kjent på alle hjulene men alle er faste og fine. Hører ein liten "romling" på jevnt underlag og må kjøre ca 1km før lyden starter (når bilen er kald).

Har prøvd å kjøre rundt i ring på parkeringsplass men ingen forskjell i lyd. Har og ein lett vibrasjon ved moderat akserelasjon. Kan det være kryss som er på gang? Gearkasse?

Noen som har vært borti det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått diagnose på min 530d e61, dyse 4,5,6 har feil.. Er det mulig å skaffe disse billigere enn hos GS ? årøvd å søke opp nr på ebay, men er lite å finne... Noen som har peiling ?

Min lokale GS avdeling (Skien) sendte mine dyser til Arendal, fikk de reparert.

Husker ikke prisen, men var definitivt billigre enn nye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har ein 08 530XDAT som jeg lurer på om muligens et hjullager er dårlig. Men har jekka opp bilen og kjent på alle hjulene men alle er faste og fine. Hører ein liten "romling" på jevnt underlag og må kjøre ca 1km før lyden starter (når bilen er kald).

Har prøvd å kjøre rundt i ring på parkeringsplass men ingen forskjell i lyd. Har og ein lett vibrasjon ved moderat akserelasjon. Kan det være kryss som er på gang? Gearkasse?

Noen som har vært borti det samme?

For å sjekke hjullager er det ofte greit å bruke stetoskop. Av og til må bremser demonteres. Burde høre noe endring i lyden ved krappe svinger. Må ha litt mer enn parkeringsplass fart :)

Vibrasjon kan være så mangt, hva er km?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått diagnose på min 530d e61, dyse 4,5,6 har feil.. Er det mulig å skaffe disse billigere enn hos GS ? årøvd å søke opp nr på ebay, men er lite å finne... Noen som har peiling ?

Min lokale GS avdeling (Skien) sendte mine dyser til Arendal, fikk de reparert.

Husker ikke prisen, men var definitivt billigre enn nye!

har ikke mulighet for å sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...