Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hold inne knappen (vippe opp) i mellom 20 og 30 sekunder. Da vil den gå en runde av seg selv. Hvis ikke dette fungerer må man gjøre det med et diagnoseapparat. Jeg måtte bruke diagnoseapparat etter at jeg hadde byttet taktrekket i min bil.
Ok, takker for svar :-)

Det hadde vært kjekt å ha testet.

Men har jeg levert bilen inn til Kvål Auto i Sandnes og jeg er reist på ferie.

Skal få en tilstand rapport og fikse noen småting + evt feil i rapporten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på å kjøpe meg e60 igjen! Finnes de i SVART? (ikke carbonsvart) hvis ikke har jeg mest lyst på rød. Er vell ikke så mange røde e60ér i norge, kanskje større sjangs å finne noe i tyskland?

Tar gjerne imot anbefalninger ang importører. Har snakket med automote, men tar imot tips til flere som driver med import :)

Jeg hadde en i Jet black, altså uten metallic. Personlig så synes jeg den er penere enn metallicfargene for den ble ordentlig svart. Nå liker riktignok jeg å polere og holde bilen ganske ren, men da den stod parkert ved siden av sort metallic BMWer foretrakk jeg min egen farge siden den ble renere og mindre grå. Men, nå liker jeg jo bedre E60 med store hjul og senk bedre enn M-sport også da så ikke sikkert du skal høre på meg ;)

Det er veldig lett å importere selv. Har importert alle mine BMWer direkte fra tysk forhandler selv som Premium Selection biler og alltid vært veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Skal kjøpe meg en e61. Men lurer på hvordan det er å trekke 2tonn etter 520d aut. Vil helst kjøpe en 525d men da blir det en gammel bil. For tenkte ikke å bruke mer en sånn ca 250000. Biler veldig glad vis folk kan gi meg noen råd. Gjerne om hva eg må se etter på disse bilene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Skal kjøpe meg en e61. Men lurer på hvordan det er å trekke 2tonn etter 520d aut. Vil helst kjøpe en 525d men da blir det en gammel bil. For tenkte ikke å bruke mer en sånn ca 250000. Biler veldig glad vis folk kan gi meg noen råd. Gjerne om hva eg må se etter på disse bilene også.

For 250000 får du i dag en bra 525d touring opp til ca. -07 mod. D kommer an på hva du mener er gammelt. Å dra 2 tonn med en 525d går lett. En 520d må nok jobbe litt mer, men jeg tenker det også går greit. Har aldri prøvd selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Skal kjøpe meg en e61. Men lurer på hvordan det er å trekke 2tonn etter 520d aut. Vil helst kjøpe en 525d men da blir det en gammel bil. For tenkte ikke å bruke mer en sånn ca 250000. Biler veldig glad vis folk kan gi meg noen råd. Gjerne om hva eg må se etter på disse bilene også.

For 250000 får du i dag en bra 525d touring opp til ca. -07 mod. D kommer an på hva du mener er gammelt. Å dra 2 tonn med en 525d går lett. En 520d må nok jobbe litt mer, men jeg tenker det også går greit. Har aldri prøvd selv :)

Og en 520d har kun lov til å trekke 1800kg med kl. BE og 1300kg tillatt total vekt med kl. B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres 6k greit ut for flushing av kassen på e61'n min?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Det god pris ja :)

Bmw verkstedet her har fastpris på 6700kr mener jeg. Så ingen dårlig pris satt opp mot den.

HELT feil, fikk også pris på 13000 som en annen her.

EDIT: ser nå at du mente der hos deg hehe, leste litt fort :D:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjenner til automat service eller autoteam i bergen ?

Fikk "tilbud" på 11 000 for flushing av kasse hos jæger og rundt 6000 hos de to andre, altså en vesentlig forskjell.

Ser de har litt forskjellig måte å gjøre jobben på, den ene parten hiver på ett rensemiddel for å unngå å måtte bytte filter, menst den andre bytter dette.

og så er det dette med oljen, fyller de på den oljen kassen skal ha eller har slike verksted en " standard" olje.

Og ja, har sendt de mail, men greit åhøre andres erfaringer :)

Les denne:

viewtopic.php?f=1&t=263486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med dårlig lys i mine adaptive lys e-61, glassene i lyktene var slitt, men ble rubbet og polert og ble nesten som nye, men like dårlig lys, er det pærene som må skiftes?

gs har 35w, finnes det sterkere?

63217217509 Org

Glödlampa xenon-ljus m tändningselement org (D1 V4 12V 35W)

For biler med:

522 - Xenon-Ljus = Ja

eller

524 - Adaptivt kurvljus = Ja

1 681,02 kr

Nei jeg skal selvsagt ikke kjøpe hos GS, men dere skjønner tegningen hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.287,- inkludert frakt for disse pærene strider mot enhver sunn fornuft, når man kan kjøpe tilsvarende pærer på f.eks eBay til en brøkdel av prisen. Nå er jeg ingen tilhenger av å hele tiden referere til eBay på alt mulig (slik enkelte her inne gjør), men et sted får grensen gå. Her har butikken helt sikkert en avanse på rundt 2.000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...