Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Min bakluke er litt tung og lukke har jeg hørt av folk som har prøvd og lukke den, men nå er de kanskje vandt til andre luker som er lette, men du verden og luka mi spretter opp når jeg trykker på nøkkelknappen. Sikker på at jeg kan få en til å få den i fleisen om jeg "pranker" en fyr engang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men du har jo E60, så det er jo annerledes. Men bra den spretter om da :)

 

Regna med at det var E61 det var snakk om, og har aldri lukka opp ei luke der, men den skal nok være sånn min er på min bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvor ofte er det normalt at skifte glødeplugger? Har en e60 som har kørt 160.000 ca, har fået skiftet glødeplug fra tidligere eier, men verksted sir der er feil på og de bør skiftes....må de det? Og hva skal noe sådan koste?(de sir rele også må skiftes).

Og et spm. til, dersom de skal skiftes, er det noe ekstrajob å se om swirlflaps er skiftet/blendet?

Sent from my iPad using Tapatalk

Endret av Danske
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glødeplugger skiftes ved behov. Kanskje 60-120kkm per skifte? Jeg hadde 3 dårlige fra ca 76kkm.

Rele trenger man ikke å skifte om det ikke kommer opp på diagnose.

Glødeplugger er ikke noe man MÅ skifte sånn umiddelbart, men greit å ha det i orden til vinteren.

 

Det er INGEN ekstra jobb og se om swirlflaps er blendet.

De må av med innsuget uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7750,- for skifte av glødeplugger og rele?

Høres litt i overkant ut.

Men 6 glødeplugger og rele er vel nærmere 3000,- og pakninger til innsug er 250,-

Arbeid er maks 2 timer. Så det var litt dyrt.

Men glødeplugg skifte er en kurant gjør det selv jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta glødeplugger og fjerna swirl flaps selv. Gjorde det på ca 5 timer, med bytte av veivhusfilter, olje og luftfilter i samme slengen. Det var første gang jeg rørte en e61 i motorrom. Veldig kurrant jobb, ren skruejobb uten mye hodebry om glødepluggene ikke har irret seg fast. Husk og rens egr-ventilen i samme slengen den er av.

Glødeplugger kjøpte jeg orginale BERU+rele til 1100kr på ebay og blendelokk til swirl flaps i alu med alle pakninger til innsug for 500kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...