Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Nå som vinteren nærmer seg oppdager jeg at varmetråd i bakruta på min E61 ikke virker, pussig tenkte jeg så prøver jeg bakruteviskeren og jaggu virker ikke denne heller. Spyling av bakruten virker. Lukter dette kabelbrudd venstre side i bakluka? Varme i speil virker som normalt.

Sto faktisk og så på da bilen var inne på bmw verksted for ca 1år siden og fikk fikset kabelbrudd høyre side. Er det tilsvarende operasjon venstre side eller er det mere knot/trangt der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt færre ledninger som går til selve bakluken på venstre side, men du har til gjengjeld litt ekstra plunder med de coax-ledningene som hører til antenneforsterker etc. De bør du også skifte når du først har rigget deg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag igjen. Vil ikke helt være venn med meg denne bilen :)

Fikset drenering fra takluke og trodde mitt problem med vann i hjulbrønn skulle være over. Nei, i dag så jeg at det er begynt å komme vann inn igjen, og så vidt jeg kan se kommer det inn fra drenering venstre bak. Er det noen spesiell måte denne slangen skal ligge på ? Skal den ikke bare nedi det hullet? Er presset nedi slik som den sto orginalt. Virker som den ikke klarer å drenere unna fort nok og det kommer noe ut igjen. Håper noen har noen lure ideer, for jeg finner ikke ut årsaken og begynner å bli temmelig lei :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

On 28.9.2016 at 11.51, ronnygr skrev:

Hei alle likesinnede!

Jeg har en 2008 520d touring med 177hk. Har nylig hatt en skikkelig hårtap-episode som endte med ny turbo, egr-ventil og partikkelfilter. Det som nå forundrer meg er at bilen ikke føles som før.. Misforstå meg rett, den var ikke brukende når ovennevnte deler feilet, jeg mener før dette :)

Jeg har inntrykk av at bilen har mistet litt av bunndraget og at den trenger "mye" lengre tid på seg for å få rævva i gir.

Etter anmerkningene på EU-kontrollen var ordnet opp i (bremseklosser og skiver fremme + hjullager venstre foran) fikk jeg også beskjed av mekanikeren at han også syntes den var relativt slapp til å liksom ha 177 gamp.

Er det noen som har mer peiling enn meg som kan komme med innspill eller erfaringer?

Jeg opplever noe av det samme som deg, i tillegg synes jeg å ha litt mer vibrasjon i motoren enn normalt - også etter turbobytte mm. Har postet utfordringen i en annen tråd her på forumet og håper at noen har idé om hva som kan være årsaken - følg med på linken så kanskje vi kan bli klokere begge to!🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Additional water pump??

Noen som vet hvor denne sitter på E60(520D LCI)

Var innom Bavaria idag da jeg var forbi likevel. Spurte da til disse feilkoder jeg har. Fikk da til svar at den ene(

Status climate SH / ZH auxiliary water pump K-CAN Code: 00E71D )

var en elektrisk vannpumpe som fungerte også når motor ikke gikk.

Den har dele nr 64216917700 etter hva jeg klare finne ut. Å ser ut ca som på bildet virker det som.

I følge de på Bavaria, så skulle denne sitte på høyre siden av motoren når en stå fremfor bilen. Men ikke faen om jeg finner noen liten elektrisk pumpe der noen plass. Bilen har Webasto, å pumpen til denne(sitter i hjulbue bak venstre fremhjul) skiftet jeg nå i sommer, så er ikke den. Så nu vil jeg gjerne finne ut hvor denne sitter så jeg kan få varmen til å fungere 100% igjen i vinter. Så om noen kunne komt med et bilde av hvor denne skal sitte hedde det vært konge.

waterpump.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoi hoi e6x folk. jeg har et spørsmål som jeg ikke blir klok på. Har en 2005 e60, oppgradert til lm2. Litt trøblete underveis men nå har jeg kommet ned til et problem. Problemet er at jeg får opp melding på at bremselysene mine ikke funker, MEN de virker. Har kommet over at jordings kablene smelter på disse baklyktene. riktig nok var ene kabelen på lykten min smeltet litt. så har loddet på ny og tykkere kablel på begge lyktene i tillegg til org kabel og jordet de på org jording punkt.

Fremdeles vises feilmeldingene. Har også byttet pærer flere ganger og forskjellige merker uten hell.

Får opp to feilkoder når jeg tar diagnose på hele lm modulen. Første er battery exhausted - batteriet er nytt i 2016 og kodet inn, men ibs funker ikke så tror ibs er årsaken til denne koden.  Andre er: Terminal 30. når jeg går inn på live data der ligger volten mellom 1 og 2v. noen som vet kor terminal 30 er og hvor mye volt som skal gå igjennom der?

er tom for ideer og løsninger no og trenger innspill. en siste ting, preface lyktene: ytre lys er kjørelys og indre er bremselys riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, barsjef skrev:

Additional water pump??

Noen som vet hvor denne sitter på E60(520D LCI)

Var innom Bavaria idag da jeg var forbi likevel. Spurte da til disse feilkoder jeg har. Fikk da til svar at den ene(

Status climate SH / ZH auxiliary water pump K-CAN Code: 00E71D )

var en elektrisk vannpumpe som fungerte også når motor ikke gikk.

Den har dele nr 64216917700 etter hva jeg klare finne ut. Å ser ut ca som på bildet virker det som.

I følge de på Bavaria, så skulle denne sitte på høyre siden av motoren når en stå fremfor bilen. Men ikke faen om jeg finner noen liten elektrisk pumpe der noen plass. Bilen har Webasto, å pumpen til denne(sitter i hjulbue bak venstre fremhjul) skiftet jeg nå i sommer, så er ikke den. Så nu vil jeg gjerne finne ut hvor denne sitter så jeg kan få varmen til å fungere 100% igjen i vinter. Så om noen kunne komt med et bilde av hvor denne skal sitte hedde det vært konge.

waterpump.jpg

Du har ikke fler vannpumper som er elektrisk på din bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Merce skrev:

 

Jeg opplever noe av det samme som deg, i tillegg synes jeg å ha litt mer vibrasjon i motoren enn normalt - også etter turbobytte mm. Har postet utfordringen i en annen tråd her på forumet og håper at noen har idé om hva som kan være årsaken - følg med på linken så kanskje vi kan bli klokere begge to!🙂

 

Jeg har også lagt merke til dette med vibrasjon, såpass at jeg tok turen innom Bavaria og dro med meg en mekaniker ut (som forsåvidt fremsto som kunnskapsrik og rett mann, han var nemlig tysk:-) ) Han kunne ikke merke noe unormalt og spurte med et flir om jeg hadde kjørt rekkesekser i det siste siden jeg spurte.. 

Jeg følger med og håper jeg/vi kan bli klokere :) 

Endret av ronnygr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Otis skrev:

Du har ikke fler vannpumper som er elektrisk på din bil. 

Faen så bra du bekrefter dette Otis, for var nettopp det jeg tenkte, er jo en pumpe på siden av Webasto, å hva i svarte skulle jeg ha 2 elektriske pumper for. Men igjen så viser det at de på Bavaria ikke har kontroll på hva de snakker om. Han burde jo se dette når han ser at det er webasto. 

Men da bør vel alt være ok om ellers bare en får slettet/unlocket webasto eller?

PS: Å godt å få bekreftet en ikke er blind ennå. Går å tar en kalde pils å feire det hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, barsjef skrev:

Faen så bra du bekrefter dette Otis

Det er bare en pumpe ja. Pluss den mekaniske på motor. Men hadde du hatt bensin motor så hadde du hatt to elektriske pumper. 

Ellers er det bare å unlocke og slette feilkoder å teste webasto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Otis skrev:

Det er bare en pumpe ja. Pluss den mekaniske på motor. Men hadde du hatt bensin motor så hadde du hatt to elektriske pumper. 

Ellers er det bare å unlocke og slette feilkoder å teste webasto. 

Prøvde å slette disse feilkoder med Carly kode dingsen, men gikk ikke, så må ha hjelp fra noen som har skikkelig program å litt peiling på det.

Hadde alt av deksler å plast dall av idag, bare for å være sikker på jeg ikke hadde overset noe hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, barsjef skrev:

Prøvde å slette disse feilkoder med Carly kode dingsen, men gikk ikke, så må ha hjelp fra noen som har skikkelig program å litt peiling på det.

Hadde alt av deksler å plast dall av idag, bare for å være sikker på jeg ikke hadde overset noe hehe

Det kan komme hende at pumpen faktisk er defekt.  I følge Saltkjelen her inne så er det visstnok veldig dårlige og går ofte i stykker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...