Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samme boks som meg og du har festa den slik jeg gjorde da jeg kjørte den hjem. :) Jeg har dette stativet: http://www.thule.com/nb-no/no/products/carriers-and-racks/roof-racks/complete-all-in-one-racks/thule-smartrack-784-_-784000

Da sitter boksen maks 1 cm over taket så din ser mye høyere ut. Går den ikke over antenna da? Må jeg ha den så langt fram får jeg kjøpe meg en heis og prøve å være flink til å ta den av når den ikke brukes. Kunne tenke meg å ha den 20 cm lengre bak. Ikke akkurat tenkt jeg skulle ha skiboks før så har ikke studert andre slike biler med boks, men får gjøre det nå.

Vet ikke hvilken Thule modell jeg har på stativet, men er noe høyere enn det du har da.

Har panoramatak og må få opp soltaket... så 1cm over taket går ikke 8)

Om den går over antenna vet jeg ikke, dette ble montert og rett inn til glass gutta å montere solfilm.

Skal hente den i løpet av uka når jeg rekker så kan ta bilde bak da :D

Skrevet
Heisann, jeg lurer på dette med DAB. Mye styr å få ettermontert dette? Noen som har gjort det?

520DAT 09 mod, navi pro..

+1

Skrevet
Heisann, jeg lurer på dette med DAB. Mye styr å få ettermontert dette? Noen som har gjort det?

520DAT 09 mod, navi pro..

Ulempen med original BMW DAB er at du får DAB, men ikke DAB+

Finns slike FM modulerte bokser du kan montere.

Jeg har montert en AudioDab boks, kostet ca 2300,-. Er plugg and play. Den tar i mot DAB og DAB+ signaler og sender det ut på FM signal. Frekvensen kan du velge selv.

Betjener radioen med knappene på rattet. Radiokanal og meldinger kommer opp i displayet. Menyvalg kommer som tale.

Funker greit. Men ikke som en fullverdig DAB radio.

Må også ha en ekstra antenne..

Når signalet er borte, er det litt skurring i radioen. På en vanlig DAB radio er det helt stille. (mulig det er enheten min som er litt ødelagt. Da det datt av en komponent av printet når jeg prøvde å plassere den uten boks :oops: ikke så smart #-o )

Skrevet

Bor i ei bygd med utrolig dårlig radiosignal, og har noen kollegaer som skryter av sin nye bil med DAB kor bra det er.

Derfor tenkte jeg å sjekke opp mulighetene med å oppgradere. Den Audiodab er vel det enkleste og nærmeste jeg kommer tenker jeg.

Og med den så får du alt inn på navien og du kan skifte kanal på rattet?? eller har jeg misforstått?

Skrevet

Link gjerne til nettbutikker som selger moduler for DAB+ som kan "integreres" i bilen på et fornuftig vis.

Skrevet

Jeg kjøpte fra Bilradio spesialiesten

Du får kanalnavnet i naviskjeren. Kan vel også få litt mere info, men jeg syns det var plagsomt med rullende tekst.

Styrer den med knappene på rattet. Når du skrur på AutoDab, så overtar den tre av knappene. og disse bruker du for å skifte kanal og gå i menyen. Går du i menyen, kommer det tale ut på høytalerene.

Ganske enkel å bruke.

Antenna som følger med er en vindusantenne. Tror du vil få bedre signaler med en antennepisk på taket.

feks en med magnetfot. Det er hvertfall det jeg har erfart på den andre bilen, der jeg prøvde forskjellige antenner.

Installasjonen er enkel. Hvis du ser bort i fra kabeltrekking til antenna og demontering/montering.

Trekker ut pluggen til radiodelen. plugger den inn i ledningsnettet og plugger inn den nye pluggen fra ledningsnettet i spilleren..

Skrevet
GS tok 3800,- for olje og bunnpanneskifte på min.

Da ble også mekatronikkgjennomføringa bytta, da den svetta litt.

Filteret holdt jeg sjøl, siden det koster 2300 med rabatt på GS.

Tusenlapp ferdig levert fra Ebay :)

Gikk med ca 9l olje.

Jeg har også hørt at det kan oppstå probl etter et oljeskift/flushing på aut.kasser. Men kanskje det kunne være en ide å ihvertfall fått sjekket oljen for å se hvor ille den er! Hvis den ser fin ut kan man kjøre en stund til, eller det er vel da man bør bytte? for at den ikke skal bli ille!?

Hvilket GS verksted er dette? kan se at de bare har verksted på et sted som heter Bud!

Litt langt unna!

Har vært hos Rats og byttet olje, igår! Den gamle oljen så fin ut, så de flushet ikke kassa men bare byttet olje og filter/b.panne. kostet den nette sum av 5500,-!! Hadde jeg visst at det var så enkelt som jeg så at det var kunne jeg gjort det selv. Men måtte jo ha fått tak i rekti olje da!

Skrevet

Da jeg stod der og ventet på oljejobben, tittet jeg under bilen og så at høyre bakdekk var nesten helt blankslitt på innsiden, er vel litt feiljustert eller et slitt stag da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...