Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den knappen skal du bare bruke i lange tunneler eller steder det lukter drit. Fordi den stenger for ny utvendig luft og bare resirkulerer den du har i cabinen og det kan være ulempe for folk med astma eller pusteproblemer.

Men uansett trykker du og glemmer den så går den av av seg selv etter en stund.

 

Trykker du en gang stenger du for ny utvendig luft (som er greit i en lang tunell med mye eksos) 

Trykker du så lyset flytter seg til A. så stenger den for ut luft automatisk for eks. vist du kjører inn i en tunnel og bilen "lukter" eksosen.

 

Takk for kjempe svar.

Men sitter det en sensor som "lukter" da og eventuellt vet du hvor den sitter ?

Skrevet

Takk for kjempe svar.

Men sitter det en sensor som "lukter" da og eventuellt vet du hvor den sitter ?

Det skal det gjøre etter hva jeg har lest rundtom på nettet, men har ikke helt funnet ut hvor om den er inni selve luftekanalene før utblåser av luft eller om den sitter foran motor en plass.

og btw. så står det også i bilen håndbok om hvordan den fungerer, det jeg skrev sist er sånn ca. av hva jeg husker å har lest i den tidligere. Bruker veeeldig sjeldent den knappen, har kun hvert brukt gjennom lærdalstunnelen noen ganger da jeg har husket på det for poenget er jo at man må slå den på FØR man entrer tunellen :P

Skrevet

Må man kode bilen etter skifte av lmm? Har en 04, 525d. Tanken hadde ikke slått meg før jeg leste en liten lapp som fulgte med i eska.. 

Skrevet

I TIS står det "EU4 Only" Reset adaptations, quantity mean value adaptation. Check function of DDE.

 

Så da vil jeg tro at du inn med kompjuter og gjøre noe fiks faks.

 

Jeg har ikke skiftet det selv eller gjort noe, så jeg kan ikke bekrefte noe.

Skrevet

Hei!

 

Mulig dette blir posta i feil tråd...? Beklager dette isåfall...

 

Har en 2006 mod e60 525d (2.5 literen). Denne starter lett, men er svært treg på starteren (kun treg til å tørne motoren under oppstart)...  Noen ganger gir den bare opp... Har skiftet til nytt batteri (har også programmert dette) og prøvd å koble bort IBS sensoren (får heller ikke feilkode på denne), men er fortsatt treg. Dersom jeg starter med booster fra terminalene under panseret starter den mye lettere enn med fulladet batteri.

 

Noen som har vært borti lignende? Kan det være et irrproblem? F.eks. dårlig relé/kontaktor, eller et utsatt sted ift. dårlig kontakt etc.??  Leste på et forum at en hadde byttet starter med hell. Men har ikke noe tro på at starteren er dårlig iom at den starter lettere på terminalene foran. Ladespenningen på batteriet på tomgang er 14.5 volt, som er bra...

 

Takker for alle svar! :-)

Skrevet

Hei!

 

Mulig dette blir posta i feil tråd...? Beklager dette isåfall...

 

Har en 2006 mod e60 525d (2.5 literen). Denne starter lett, men er svært treg på starteren (kun treg til å tørne motoren under oppstart)...  Noen ganger gir den bare opp... Har skiftet til nytt batteri (har også programmert dette) og prøvd å koble bort IBS sensoren (får heller ikke feilkode på denne), men er fortsatt treg. Dersom jeg starter med booster fra terminalene under panseret starter den mye lettere enn med fulladet batteri.

 

Noen som har vært borti lignende? Kan det være et irrproblem? F.eks. dårlig relé/kontaktor, eller et utsatt sted ift. dårlig kontakt etc.??  Leste på et forum at en hadde byttet starter med hell. Men har ikke noe tro på at starteren er dårlig iom at den starter lettere på terminalene foran. Ladespenningen på batteriet på tomgang er 14.5 volt, som er bra...

 

Takker for alle svar! :smile:

kjøpt batteri med for lav start amper?

kan være at batteri har vært byttet ut før med for svakt batteri? også har du kjøpt nytt med samme specs?

 

bare et forslag :) 

Skrevet

hei, som ny e60 eier tenkte jeg å hive ut et spørsmål her. 

sist uke fikk jeg "stability control failure" samt redusert motorkraft feilmelding. 

prøvde å diagnostisere den med pro utgaven fra Biltema. fikk ingenting. prøvde å vaske understell (hjul,bremser osv) for tenkte eventuelt noe salt som forstyrret sensorer. ingenting hjalp. før jeg oppdaget at radiator viften framdeles gikk selvom jeg hadde tenning av og nøkkel ute. den gikk på høyt og lavt turtall eller mer lignende av og på. kunne gå sånn i 5 min etter tenning var av. koblet ut viften og alt virket (utenom viften då) 

 

så jeg lurer på om hele viften er gåen, eller om det er en form for sensor/termostat som regulerer viften som kan være dårlig? siden den regulerer sånn. 

snakket med kollega (x bmw mekaniker i tyskland) han sa han hadde vært borti noe lignende en gang før, men han husket ikke om de byttet hele viften eller noe annet. 

 

sykt irreterende, på bilen før(e90) måtte jeg bytte den viften og...

 

ligger ved film :)

th_jan11-03-21PM_zps0d11451e.jpg

Skrevet

Takk til Otis for svar og nytt spørsmål til folk med LCI motor.

Gjelder en 525d 09 mod som høres ut som har den en dårlig glødeplugg når den startes i kulda. Går litt ujevnt akkurat i det den starter 1-2 sekunder.

Ett fett om det er -2 eller -30 grader, men er det varmegrader starter den med normal/perfekt gange. Var inne til diagnose hos BMW i fjor pga dette, men de fant ingen feil. Det er ikke et problem, bare litt merkelig.. Så lurer på om noen kan si om dette er normalt evt opplyse meg litt. 

Skrevet

Har ett merkelig fenomen med bilen min, av og til så endrer eksos lyden seg en god del, blir tykkere lyd, så plutselig er den normal igjen, noen som har vert borti det samme? :P

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Skrevet

Takk til Otis for svar og nytt spørsmål til folk med LCI motor.

Gjelder en 525d 09 mod som høres ut som har den en dårlig glødeplugg når den startes i kulda. Går litt ujevnt akkurat i det den starter 1-2 sekunder.

Ett fett om det er -2 eller -30 grader, men er det varmegrader starter den med normal/perfekt gange. Var inne til diagnose hos BMW i fjor pga dette, men de fant ingen feil. Det er ikke et problem, bare litt merkelig.. Så lurer på om noen kan si om dette er normalt evt opplyse meg litt.

Min er akkurat likedan. Antar at det er dårlig glødeplugger. En eller flere.
Skrevet

Har ett merkelig fenomen med bilen min, av og til så endrer eksos lyden seg en god del, blir tykkere lyd, så plutselig er den normal igjen, noen som har vert borti det samme? :P

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Dpf regenerering.
Skrevet

O Prøver å finne motortemp på bilen, bruker denne guiden her. Når jeg kommer til der jeg har trykt opp til 19 og det står lock on, så trykker jeg summen av dei 5 sifrene jeg kom frem til i steg 3. Etter det så får jeg ikke opp lock off, har prøvd sikkert 10 ganger nå :P noen tips?

*Hold inne triptelleren til det står 01.00

*Under der det står 01.00 kommer det opp et tall på 6 eller 7 siffer.

noter deg de siste fem siffrene.

*Legg sammen disse fem sifrene f.eks 66431=20.

*Trykk så gjentatte ganger på triptelleren til du kommer til 19.00.

*Under 19.00 vil det da med en gang stå "Lock on"

*Start da umiddelbart å trykke på tripptelleren det antall ganger som det tallet du fikk når du la sammen tallene tidligere(altså i dette tilfellet 20 ganger)

*Den vil nå gå tilbake til 01.00 og nå er alt "Lock off" D.v.s at nå kan du lese av alle mulig slags parametere på bilen/motor.

Menyen ang. motortemperatur/kjølevanntemperatur for eksempel er på meny 07.00.

Inne i disse menyene kan du lese av mye artige ting. F.eks. eksakt mengde drivstoff igjen på tanken, ladespenning, hastighet digitalt. osv.osv.

Edit : Edit: Fikk det til og har tatt meg en kjøretur på 10-15min,temperaturen er nå 81 grader, er det normalt?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...