Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Sensorene trenger ikke nullstilles. Ikke er det noe problem å koble de fra heller. Så lenge tenninga er av får disse ikke strøm/signal uansett så det er ingen problem. Har byttet disse flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har preface, så ser du rundt turtelleren om bilen er driftsvarm eller ikke.

Er masse hvite streker som forsvinner etter hvert som bilen blir varmere! Tror du skal ha 3-5 streker eller noe når den er varm!

Vet du om det er kun sw som begrenser at det ikke er aktive streker på facelift?

Hva mener du med sw?

Software (programvare)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en E60 525d 2004 mod jeg har fått lyst til å chippe. Vurderer hovedsaklig BSR. Haken er at den har gått 136.000 km.. Noen som har noen tanker rundt dette? Evt vært borti at automatkassa eller turboen har rast på disse? Hvis ingen sier noe, så antar jeg at disse bilene lever for å bli chippet..! :P Har btw skiftet veihusfilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en E60 525d 2004 mod jeg har fått lyst til å chippe. Vurderer hovedsaklig BSR. Haken er at den har gått 136.000 km.. Noen som har noen tanker rundt dette? Evt vært borti at automatkassa eller turboen har rast på disse? Hvis ingen sier noe, så antar jeg at disse bilene lever for å bli chippet..! :P Har btw skiftet veihusfilter.

Eg skal ikkje skremme deg, men deler min lille historie med deg, så får du selv avgjøre om du vil chippe.

Hadde samme årsmodell som deg, men med hakket større motor, 2004 e60 530d. Eg chippet den ganske raskt etter at eg hadde kjøpt den. Bilen gikk mye bedre - men så etter ca 5-6 måneder begynte girkassa å tulle seg. Den hakket og nykket når den girte, girte heilt feil og oppførte seg generelt rart når den girte..

Fikk bilen på verksted, konklusjon:

bytte olje = 12 000kr. Ingen forandring.

Ny time på verksted, konklusjon:

Converteren i girkassa er gåen = 34 000.

Om det var chippingen som gjorde det veit eg ikkje... men frykter det.

Men skal sies at mange chipper e60 og e61 uten problemer..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har kjøpte meg en 05-Mod 523i bensin. En nydelig bil.

MEN, vindu viskerene fremme kødder litt. Dem parkerer seg ikke helt nede ved vindet slik dem skal gjør. Dem kommer litt opp igjen, enkelte ganger mye lenger opp, så det varierer litt...

Snakket med BMW å dem sa enten visker releet eller visker motoren.

1. Noen som har vært bort i dette?

2. Noen som vet hvor det releet ligger?

Takker for svar!

Forøvrig en bra tråd som jeg holder på å lese igjennom! :)

Hei Lars!

Først og fremst; gratulerer med "ny" bil :D Gleder meg til å se bilder av den, regner med at du kommer - tradisjonen tro - til å pynte litt på denne også.. ;)

På min E61 fikk jeg samme problemet, og jeg kjørte overraskende lenge med dette (til meg å være) før jeg fikk det sjekket og utbedret. Hos meg kunne viskerne gå i "normal" stilling, de kunne stoppe litt oppå ruta, og de kunne stoppe nokså langt oppå ruta. Til slutt stoppet de konsekvent litt oppå ruta, noe som visstnok tydet på at pussermotoren begynte å bli "sliten". Siden bilen min var innenfor garantitiden fikk jeg ny viskermotor på garantien, og problemet ble borte. Releet har jeg, i likhet med Odd-M, forstått slik at det først og fremst (og utelukkende?) styrer intervallfunksjonen.

Bare for å gi resultatet her så var det altså nok å skifte releet i denne omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PDC har ingenting med mottakeren å gjøre.

Jeg hadde samme problem. sett bilen i park og få noen til å lytte på hver enkelt sensor, den/de som ikke "summer" er ødelagt og må skiftes..ca 1200 pr stk hvis de er lakkert ifra GS!

(kan jo være som du sier, dårlig kontakt og det er jo en "enkel" sak og fikse!)

Lykke til!

kjøp de fra tyskland heller.kjøpte 8 stk helt nye ferdig lakkert får 2400,-

funket perfekt alle sammen.bmw sku ha 1700 stk..snakk om fortjæneste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PDC har ingenting med mottakeren å gjøre.

Jeg hadde samme problem. sett bilen i park og få noen til å lytte på hver enkelt sensor, den/de som ikke "summer" er ødelagt og må skiftes..ca 1200 pr stk hvis de er lakkert ifra GS!

(kan jo være som du sier, dårlig kontakt og det er jo en "enkel" sak og fikse!)

Lykke til!

kjøp de fra tyskland heller.kjøpte 8 stk helt nye ferdig lakkert får 2400,-

funket perfekt alle sammen.bmw sku ha 1700 stk..snakk om fortjæneste

Har du en link til der du kjøpte dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PDC har ingenting med mottakeren å gjøre.

Jeg hadde samme problem. sett bilen i park og få noen til å lytte på hver enkelt sensor, den/de som ikke "summer" er ødelagt og må skiftes..ca 1200 pr stk hvis de er lakkert ifra GS!

(kan jo være som du sier, dårlig kontakt og det er jo en "enkel" sak og fikse!)

Lykke til!

kjøp de fra tyskland heller.kjøpte 8 stk helt nye ferdig lakkert får 2400,-

funket perfekt alle sammen.bmw sku ha 1700 stk..snakk om fortjæneste

Har du en link til der du kjøpte dem?

http://cgi.ebay.de/BMW-E60-E61-E63-E64- ... 2c5d855fb7

ryddig og grei handel.go kommunikasjon.kjøpte de utenom ebay,fikk en bedre pris da.rask levering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

par spørsmål:

E60: Min fars bil har engelsk tekst i Idrive nå..han kan ikke engelsk #-o

Kan dette omprogrammeres til dansk/svensk?

E61: "Restraint systems failure"...og litt senere kom "Front passenger airbag failure"...dette er vel den typiske sensoren som ofte ryker på E39? (under setet)..

E61: Summing og feilmelding på level controll fra tid til annen...har hørt snakk om at det i første omgang kun trengs å bytte en slange ??? (siden LC fungerer 85% av tiden...så kan den jo ikke være 100% ødelagt..??)

Takker for svar folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...