Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Breyton har mye fett ja! =)

Får titte litt, blir nok kjøp ila vintern eller til våren.

Ett annet spørsmål:

Til de som har e61, regner med at e61 har høydejustert bakdel på samtlige? Altså, med kompressor.

Det jeg lurer på er om deres kompressor stort sett hever bakdelen på bilen opptil flere ganger pr dag?

Hvis min står over natten, så er det garantert at kompressoren durer i noen sek når jeg setter meg inn. Ser at bilen heves bak. Slik i deres også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hever seg titt og ofte. Begynner å lure på om det er noe feil med kompressoren da jeg får feilmeldinger innimellom. Mener jeg har lest om at dette er en svakhet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

har fått en slags ulelyd fremme ved høyre framdekk, kan det være et hjullager som er gåen?

så er det en slags metallisk skrapelyd etter bremsing, virker som om bremsene er helt utslitte, er sånn metall mot metall lyd, kun ved lav hastighet etter bremsing, virker som bremsen henger?

noen som har vært borti lignende? ps ingen feillalarmer i bilen!

bilen er en 520 IA 177HK bensiner fra 2004. bilen er gått 125.000

Min har gått 96500 km og begge hjullager fremme måtte byttes :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hever seg titt og ofte. Begynner å lure på om det er noe feil med kompressoren da jeg får feilmeldinger innimellom. Mener jeg har lest om at dette er en svakhet...

Det går en slange ved høyre innerskjerm bak. Om det er slitt hull i denne så vil den gå mye og etterhvert takke for seg. Står litt om det hvis du bruker søkefunksjonen. Om hullet er stort så vil du høre det lekker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittet litt i serviceheftet til vår530xdAT (2006) idag, og til tross for at bilen har fått 116000km nå så er det aldri krysset av for at dieselfilteret er byttet på noen service. Skulle ikke dette vært gjort ? (mener å ha lest at det skal gjøres på hver 3. service).

Det ser også ut til at bilen er produsert 12/2005. Er det likevell enn 2006 modell, eller er det da en 2005 modell ? (registrert sent i desember 2005 første gang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har nylig kjøpt meg en 2008 520da e60 med så og si alt av utstyr, men som av en eller annen grunn mangler PDC, av alle ting. Jeg har også en 2003 520i e60 som har dette og jeg må si jeg er blitt noe avhengig av PDC. Det jeg lurer på i den forbindelse er om dette finnes som orginalt ettermonterings-utstyr og evt hvor kan jeg få tak i det? Har forsøkt å finne det over alt på nettet, men uten å lykkes. Noen som kjenner til en nettside, eller liknende som selger det?

Ellers har jeg lyst på orginal m-tech pakke til den nye 520da'n, men fikk høre hos bavaria at det ikke passer pga den har elektronisk innfellbart hengerfeste. Kan dette virkelig stemme? Noen her som har både hengerfestet og m-tech pakken på sin e60?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer som Bavaria sier. Biler med M-tech-pakke har vanlig avtagbart tilhengerfeste, så du må evt. bytte til et slikt. Antar det er utformingen på fangeren som er årsaken til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har nylig kjøpt meg en 2008 520da e60 med så og si alt av utstyr, men som av en eller annen grunn mangler PDC, av alle ting. Jeg har også en 2003 520i e60 som har dette og jeg må si jeg er blitt noe avhengig av PDC. Det jeg lurer på i den forbindelse er om dette finnes som orginalt ettermonterings-utstyr og evt hvor kan jeg få tak i det? Har forsøkt å finne det over alt på nettet, men uten å lykkes. Noen som kjenner til en nettside, eller liknende som selger det?

Ellers har jeg lyst på orginal m-tech pakke til den nye 520da'n, men fikk høre hos bavaria at det ikke passer pga den har elektronisk innfellbart hengerfeste. Kan dette virkelig stemme? Noen her som har både hengerfestet og m-tech pakken på sin e60?

Takker for svar :)

Det holder ofte å spørre en gang på et forum.

viewtopic.php?f=1&t=197194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittet litt i serviceheftet til vår530xdAT (2006) idag, og til tross for at bilen har fått 116000km nå så er det aldri krysset av for at dieselfilteret er byttet på noen service. Skulle ikke dette vært gjort ? (mener å ha lest at det skal gjøres på hver 3. service).

Det ser også ut til at bilen er produsert 12/2005. Er det likevell enn 2006 modell, eller er det da en 2005 modell ? (registrert sent i desember 2005 første gang).

Bare å bytte filter.. Er under plastdeksel på førersiden under bilen. Veldig raskt og enkelt.

Som nevnt over så har du 06 modell :) uansett greit å nevne første gang registrert i en evt salgsannonse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å bytte filter.. Er under plastdeksel på førersiden under bilen. Veldig raskt og enkelt.

Som nevnt over så har du 06 modell :) uansett greit å nevne første gang registrert i en evt salgsannonse.

Joda, poenget var at dersom BMW skulle gjort det på en tidligere service så er det selvfølgelig ikke noe JEG skal koste. Så spmet gjelder fortsatt: noen som vet når det skal byttes dieselfilter på denne bilen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...