Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Går ann å høre med et pr BMW uansett, skader ikke det.

Mine dugger ikke ennå.... men har hørt noen legge sånne fuktposer (type små) inni lyktene som en bytter ut en skjelden gang.

En festet en liten tråd-(fiske-sen) i posen for å dra posen ut igjen ved bytte. Ikke vet jeg, men høres ut som en, OK måte å bli kvitt dette irriterende problemet på.

Funker ikke på min. Skal dele driten når jeg får nylyktene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reklamasjon grunn dette med fuktighet, fikk skifta på min bil rett før jeg kjøpte den..

jeg kan si dette med en gang. Dette kan du bare glemme på en bruktimport. Fikk dette som svar fra Bavaria da mine lykter sliter med fukt også.

I følge BMW er dette vanlig og dugg vil man også få på byttelykter (nye lykter)

Dugg på nye lykter?? Hallo.. betaler jo svindyrt før nye lykter [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vanlig med dugg desv. Har selv også sett dugg på E60/61 facelift oppe i 2011 modeller og F10/F11. Så BMW sliter der.

Såpass ja...Når jeg får nye lyktene fra Koed så blir det prosjekt dele lykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ny mann her på forumet.. Har en 2004 530d som brant kretskortet i radio/navi enheten.

Har fått tak i en brukt tilsvarende fra samme årsmodell og med samme prod.nr. Problemet er når jeg plugger inn denne enheten, så får jeg ingen lyd i høyttalerne. Radioen og alle knottene fungerer... Hørte fra kvalifisert hold at dette burde være plug & play, men må det kanskje kodes på nytt til blodpris? #-o Hjelper det kanskje å ta batteripolen og resette...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Nylig blitt bmw eiger igjen etter noen år med opphold.

Jeg har kjøpt meg en 2007 520diesel.

Men det er en svak plystring fra turboen på visse turtall.

Jeg såg for meg turbo bytte å dyre utlegg med en gang :(

Men har prata med noen som har akkurat det samme på sin bil.

Å flere sier at det er vanlig på 520D motorene.

Er det noen som har vert bort i samme problem på sin bil?

Å er det eventuelt noen som har en forklaring på hva dette er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ny mann her på forumet.. Har en 2004 530d som brant kretskortet i radio/navi enheten.

Har fått tak i en brukt tilsvarende fra samme årsmodell og med samme prod.nr. Problemet er når jeg plugger inn denne enheten, så får jeg ingen lyd i høyttalerne. Radioen og alle knottene fungerer... Hørte fra kvalifisert hold at dette burde være plug & play, men må det kanskje kodes på nytt til blodpris? #-o Hjelper det kanskje å ta batteripolen og resette...?

Var det MPM modulen din som brant seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende bilen din og bilen du fikk enheten fra har forskjellige lydpakker (f.eks. HiFi-system eller Logic7 mot en "standard"), og at enheten av denne grunn forventer en forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ny mann her på forumet.. Har en 2004 530d som brant kretskortet i radio/navi enheten.

Har fått tak i en brukt tilsvarende fra samme årsmodell og med samme prod.nr. Problemet er når jeg plugger inn denne enheten, så får jeg ingen lyd i høyttalerne. Radioen og alle knottene fungerer... Hørte fra kvalifisert hold at dette burde være plug & play, men må det kanskje kodes på nytt til blodpris? #-o Hjelper det kanskje å ta batteripolen og resette...?

hadde du problem med rekkevidden på nøkkelen også? var det den haifinnen?

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?apbqua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reef89; vet ikke hva du mener med mpm modul,men det er selve radiotuneren som har en skuff til navi disk i dashen..

Atw; jeg har logic7 anlegg, det kan jo være noe i det du sier, men da kan ikke den nye modulen savne forsterker, det har jeg [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig bilen enheten kom fra ikke hadde dette da, og den rett og slett ikke vet at den skal lete etter en forsterker. Logic7-forsterkeren er koblet til med fiberkabel, så høyttalerterminalene dine ut fra selve spilleren er nok ledige. Det kan være her problemet ligger.

Det er nok koding som må til her, men jeg vet ikke helt akkurat hva som skal til dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk før svar @Telcontar og @Spretter :D

Men veit noen om at 3serie E90 fra 04 og oppover har lik boltsirkel og senterhull som 5 serie E61?

Standard er ET34 på e90, dog varierer dette med felgstørrelse/-bredde. Ta en kikk på første post her

Ellers er det 5-120 og identisk senterhull (er vel kun E39 i nyere tid som har litt annen nav. diameter).

Har nå snakket med GS og dem felgane passer på min bil. Så da blir det:

4 stk 8,5*20et35 felger med 4 stk 245/30-20" dekk og spacer freme på 3mm og bak på 8mm.

Det burde vel gå greit med tanke på xdriven?

Hvordan vil det bli med 35 i profil på dekka kontra 30?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil har et option som heter S640A CAR TELEPHONE PREPARATION Preparation f tel.installation universal

Hvordan får jeg dette til å virke ? er det noen form for blutooth ? har innstruksjonsbok men den er på tysk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at kabler og diverse ligger klart for ettermontering av bluetooth. Du mangler fortsatt bluteooth-modulen (og muligens andre småting) slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...