Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Voksne sommerhjul du har, gica! Ellers fint å se at det er flere enn meg som har E61 uten M-Tech eller M-Sport.

Pen bil, er det Schwartz 2 (668) farge på den?

Takk :). Liker m-tech men problemet mitt er at m-tech er så oppbrukt at jeg rett og slett valgte standard utgaven.

Fargen heter monacoblue, husker ikke 100% fargekoden, men syntes fargen er nydelig på e61. Felgene er 20' og fyller opp hjulbuene perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :). Liker m-tech men problemet mitt er at m-tech er så oppbrukt at jeg rett og slett valgte standard utgaven.

Fargen heter monacoblue, husker ikke 100% fargekoden, men syntes fargen er nydelig på e61. Felgene er 20' og fyller opp hjulbuene perfekt.

Enig. Såg stilig ut med felgene, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen folkens!

Har ett lite spørsmål, har begynt å få en kraftig "kvinelyd / hylelyd" hver gang jeg svinger til høyre når bilen står stille. Dette skjedde etter at jeg byttet til sommerhjula.

Hadde ett svakt "kvinelyd" allerede ifjor, men tenkte ikke noe mer over det da. Men nå er lyden kraftigere, lyden var helt fraværende når jeg hadde på vinterhjula.

Som sagt kun til høyre, rette jeg hjula og går mot venstre hører jeg ingen ting.

Forslag til hva problemet kan være ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen folkens!

Har ett lite spørsmål, har begynt å få en kraftig "kvinelyd / hylelyd" hver gang jeg svinger til høyre når bilen står stille. Dette skjedde etter at jeg byttet til sommerhjula.

Hadde ett svakt "kvinelyd" allerede ifjor, men tenkte ikke noe mer over det da. Men nå er lyden kraftigere, lyden var helt fraværende når jeg hadde på vinterhjula.

Som sagt kun til høyre, rette jeg hjula og går mot venstre hører jeg ingen ting.

Forslag til hva problemet kan være ?

Tror jeg fant feilen, og det er mulig at bilen har lite / lavt nivå med servo olje (skal ut for å sjekke dette straks). Er det noen som veit hva slags type servo olje E60/E61 skal ha ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takker. Skal sjekke beholderen idag. Selges denne oljen på de fleste bilrekvisita sjappene eller må jeg direkte til bmw ?

En av de større rekvisitautsalgene har muligens denne oljen. Men BMW er ganske alene om å benytte denne spec'en, det fikk jeg erfare da oljekjøleren til servoen røyk i Sverige i fjor sommer. Hverken Volvo, Volkswagen, Opel, Ford, Mercedes eller Mazda hadde slik olje på lager. Nærmeste BMW-forhandler lå 90 km unna. Havnet til slutt hos en skrotnisse som kunne trylle frem riktig type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da har jeg sjekket oljenivået og her var det nok olje (står USE ONLY ATF)

Men lyden er her enda, så jeg la ut en video på youtube av støyen, så kan dere høre litt selv evt.

Jeg håper ikke feilen er alvorlig så håper dere har noen gode forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, da er det forskjeller mellom 2.0 og 3.0 diesel når det gjelder servo i alle fall.

Vanskelig å si når det gjelder lyden. Den kommer kun når bilen står helt i ro? Høres nesten ut som pumpa suger luft men dersom nivået er OK og servokraften ikke kommer i rykk og napp, må det være noe annet. En foring i et av styrestagene, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lyden er der KUN når jeg står stille. Skal smøre opp foringene med wd40 en etter en for å lokalisere feilen.

Høres ikke bra ut når en så ny bil støyer på denne måten..

edit: Styrestagene er vel deffekte når man får "klonke" lyder kanskje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et skiltlys på venstre side som ikke virker (E61 touring) varmetrådene i bakruta virker heller ikke, regner med at det er ledningsbrudd mellom luke og bil da sikringer og pære er hele, hvilken side går disse ledningene på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...