Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Det er på tide å avslutte denne tråden. Den er rett og slett blitt for lang.

Når jeg søker på et problem så får jeg av og til bare opp denne tråden. Det er ikke vanskelig å forstå at å lese gjennom 204 sider blir litt mye.

Dere som har et problem med e60/e61, ta heller og lag et eget emne. Da blir det lettere for alle i etterkant å søke opp og finne opplysningen om akkurat denne feilen.

Det et et lite søkefelt i bunnen av siden, søker du der får du opp treff i tråden, og hvor dette er skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på tide å avslutte denne tråden. Den er rett og slett blitt for lang.

Når jeg søker på et problem så får jeg av og til bare opp denne tråden. Det er ikke vanskelig å forstå at å lese gjennom 204 sider blir litt mye.

Dere som har et problem med e60/e61, ta heller og lag et eget emne. Da blir det lettere for alle i etterkant å søke opp og finne opplysningen om akkurat denne feilen.

Ja, helt enig med deg. Som sagt kan man søke nederst, og det hjelper jo mye. Men, de som synes denne tråden er genial har ingen rett til å klage over forumet til bmwccn.no noen gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke diesel orbruk har folk på sine E61 520D 08 ---> , blandet kjøring ?

Etter jeg hadde bilen inne hos BMW i forbindelse med at de tilbakekalte en haug med biler, ble det vel kun montert et lite deksel over en batteri pole. Når jeg startet opp bilen igjen etter verkstedsbesøket levde diesel forbuksmåleren sitt eget liv. Var oppe på 21 l blant annet. Den er nå stabilisert seg på ca 7,8 l.

Mulig dekk osv har noe å si, jeg har 19"/245-35. I vinter lå den på ca 5,6 l. Med vinterdekkene som er 18"/225-40.

Jeg synes forbruket mitt ligger noe høyt, kan det ha skjedd noe bug når BMW hadde bilen inne? Hva ligger deres forbruk på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke diesel orbruk har folk på sine E61 520D 08 ---> , blandet kjøring ?

Etter jeg hadde bilen inne hos BMW i forbindelse med at de tilbakekalte en haug med biler, ble det vel kun montert et lite deksel over en batteri pole. Når jeg startet opp bilen igjen etter verkstedsbesøket levde diesel forbuksmåleren sitt eget liv. Var oppe på 21 l blant annet. Den er nå stabilisert seg på ca 7,8 l.

Mulig dekk osv har noe å si, jeg har 19"/245-35. I vinter lå den på ca 5,6 l. Med vinterdekkene som er 18"/225-40.

Jeg synes forbruket mitt ligger noe høyt, kan det ha skjedd noe bug når BMW hadde bilen inne? Hva ligger deres forbruk på?

Dette er helt vanlig etter at batteriet har blitt tatt ut / polene har blitt fikset opp. Computeren blir resatt og det tar noe tid før den stabiliserer seg på det forbruket du har. Dette er helt normalt, så slapp av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke diesel orbruk har folk på sine E61 520D 08 ---> , blandet kjøring ?

Etter jeg hadde bilen inne hos BMW i forbindelse med at de tilbakekalte en haug med biler, ble det vel kun montert et lite deksel over en batteri pole. Når jeg startet opp bilen igjen etter verkstedsbesøket levde diesel forbuksmåleren sitt eget liv. Var oppe på 21 l blant annet. Den er nå stabilisert seg på ca 7,8 l.

Mulig dekk osv har noe å si, jeg har 19"/245-35. I vinter lå den på ca 5,6 l. Med vinterdekkene som er 18"/225-40.

Jeg synes forbruket mitt ligger noe høyt, kan det ha skjedd noe bug når BMW hadde bilen inne? Hva ligger deres forbruk på?

Dette er helt vanlig etter at batteriet har blitt tatt ut / polene har blitt fikset opp. Computeren blir resatt og det tar noe tid før den stabiliserer seg på det forbruket du har. Dette er helt normalt, så slapp av :)

Greien er at før jeg leverte den inn hadde den lagt på ca 6,5 l helt siden jeg kjøpte bilen i vinter. Utenom en lang tur der den lå på ca 5,5 l, men da med vinterdekkene. Ifølge BMW hadde de heller ikke rørt polene, kun satt et deksel eller hva no det var over den ene polen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har tips til 18" felger som tar seg bra ut på 530xd sedan?

Skal hente bil til svigers nå og de får jeg nok ikke opp på noe større enn 18" felger. Kjører selv Breyton i 20" og er strålende fornøyd. Men, mange felger som er helt knall i 19" og 20" blir rett og slett stusselige i 18". Lurer derfor på om noen har tips til felger som ser bra ut i 18". Av erfaring vet jeg at det kan være andre felger enn de som ser stiligst ut i større dimensjoner.

Ser GS bildeler har kampanje om dagen på felgpakker og lurer på å slå til på de. Om jeg legger inn 530xd får jeg kun opp to typer der GS Star er eneste som kan være ok. Er det reelt at det er så mye som halv pris på felgpakker der nå?

http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/75305.jpg

75305.jpg

Men, når jeg velger 3-serie (ser ET er 43 på Xdrive og 42 på 3-serie så det må jo gå om hverandre) kommer det opp GS Spider, GS Silver edition og GS Infinity som kan virke interessante. Noen som aner hvordan disse blir i små diametre?

Spider: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/99003.jpg

99003.jpg

Silver edition: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/99046.jpg

99046.jpg

Infinity:http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/75318.jpg

75318.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greien er at før jeg leverte den inn hadde den lagt på ca 6,5 l helt siden jeg kjøpte bilen i vinter. Utenom en lang tur der den lå på ca 5,5 l, men da med vinterdekkene. Ifølge BMW hadde de heller ikke rørt polene, kun satt et deksel eller hva no det var over den ene polen!

Merkelig. Etter bilen ble utlevert, fikk du opp en feil i Idrive om battery discharge e.l ?

Jeg anbefaller deg heller å gi bilen litt tid, forbruksmåleren er ikke 100% nøyaktig, så du burde ikke tenke så utrolig mye på denne. Somregel stabiliserer den seg etter litt kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrestrøm kan du egentlig hente fra hvor som helst. Trenger vel kun en ledning som hentes fra en enhet som skrus på når motoren skrus på. Skal hentes fra "+" siden. Anbefalt er fra stereoen, men som sagt, du kan hente styrestrøm fra andre plasser også. En kompis av meg hentet fra sigarett / +12 uttaken i bagasjerommet. Denne var vist kun aktiv når tenninga var på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men vet ikke ka av ledningene på baklysa som er til kjørelys, å har ikke lyst å dra noen ledning fra stereoen det blir litt styr.

målte ledningene i kontakten men de gir ikke signal så lenge kontakten ikke står i lyset virker det som så då fikk eg ikke målt de

noen som vet ka farge ledmningene til kjørelys har bak på en e60 sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

06 520D bruker ca 0,8 på bykjøring. 0,5 på langkjøring og 0,6/7 på blandet!

Sota rutene på bilen for noen dager siden + lamin x på lyktene! blir polering på fredag så GS treff i bud på lørdag :-D

[ Bilde ][ Bilde ][ Bilde ]

Ser jo riktig så bra ut :-)

Hvilken % ?

Prøver å bestemme meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men vet ikke ka av ledningene på baklysa som er til kjørelys, å har ikke lyst å dra noen ledning fra stereoen det blir litt styr.

målte ledningene i kontakten men de gir ikke signal så lenge kontakten ikke står i lyset virker det som så då fikk eg ikke målt de

noen som vet ka farge ledmningene til kjørelys har bak på en e60 sedan

Kan sjekke baklykta til en kompis av meg, er det en LCI utgave du har, altså er bilen produsert etter 03/2007 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men vet ikke ka av ledningene på baklysa som er til kjørelys, å har ikke lyst å dra noen ledning fra stereoen det blir litt styr.

målte ledningene i kontakten men de gir ikke signal så lenge kontakten ikke står i lyset virker det som så då fikk eg ikke målt de

noen som vet ka farge ledmningene til kjørelys har bak på en e60 sedan

Kan sjekke baklykta til en kompis av meg, er det en LCI utgave du har, altså er bilen produsert etter 03/2007 ?

nei dette er en 530d 2004 modell e60

Men kansje fargene på ledningsnettet er det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...