Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Ang knirk bak på E61 - jeg var plaget med dette i vinter. (Var ganske flaut egentlig..)

Jeg konstaterte at det var den berømte knirkeforingen som var klilden. Dette betyr at den foringen er defekt. De den allerede var defekt lagde jeg ett bittelite snitt i mansjetten og fyllte hele foringen med automatgirolje.

Dette har fungert fint i flere mnd. På sikt må den nok byttes, men så lenge den ikke knirker og det ikke er slakk i den ser jeg ingen umiddelbar grunn til å bytte den.

hvilken av foringene er dette gjelder da? er dem presset eller kan dem skiftes selv?

Takk gud for at det ikke er demperen, koster jo flesk!! ihvertfall når man må skifte som et par,......

Edit : er det denne??

[ Bilde ]

Det er denne foringen ja. Jeg lagde som sagt ett lite snitt i i gummimansjetten og fyllt foringen med automatgirolje. Har vært knirkfritt i flere måneder sålangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis sliter litt med panoramataket på E61 sin.

Når det er lukket kommer det ristelyder fra den lille (bakerste) glassruta.

Er det tiltet er det ikke ulyd der.

Vi kan løfte selve glasset 1/2mm og fremprovosere en ulyd, men lyden ved kjøring på dårlig vei er kraftigere/ mer merkant.

Har lest moe om en liten gummibit man kan lime inn, men hvor skal den festes?

Ingen som har vært borti dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis sliter litt med panoramataket på E61 sin.

Når det er lukket kommer det ristelyder fra den lille (bakerste) glassruta.

Er det tiltet er det ikke ulyd der.

Vi kan løfte selve glasset 1/2mm og fremprovosere en ulyd, men lyden ved kjøring på dårlig vei er kraftigere/ mer merkant.

Har lest moe om en liten gummibit man kan lime inn, men hvor skal den festes?

Ingen som har vært borti dette?

Kan være flere ting som skrangler på disse lukene. Veit noen har satt sånne puter man bruker under møbler, eller teip i bakkant av begge lukene. Det er den plast renna mellom de to lukene og metallplata i bakkant av den bakerste luka som noen ganger slår oppi lukene og lager masse rabalder.

På min bil var det derimot slitte deler med slakk i tilte-mekanismen på den fremre luka som var problemet. Jeg byttet gummipakningen rundt luka og det har løst problemet. Den gamle var tørr og hard og det er også kommet en ny type pakning nå som er litt tykkere og holder luka bedre på plass. Klarer du å få fram lyden bare ved å røske i luka med henden er det verdt et forsøk. Er enkelt, billig og reduserte også vindstøyen. Ellers er det meste dyrt og komplisert. BMW tar vel henimot 30k for å bytte hele taket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ Bilde ][ Bilde ][ Bilde ]

????????

ser dere ikke bildene?

Joda, bildene syntes. Bare skjønte ikke helt poenget med dem, hvis det ikke er en teknisk relatert ting du viser til eller en løsning du vil dele med oss andre i forumet ? Hvis det bare kun for bildenes sin skyld, så har du jo "Bilder & filmer / Show-off" delen av forumet hvor du kan vise bilen din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er denne foringen ja. Jeg lagde som sagt ett lite snitt i i gummimansjetten og fyllt foringen med automatgirolje. Har vært knirkfritt i flere måneder sålangt.

Man fikser ikke problemet med å smøre, foringen MÅ byttes enkelt og greit,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...