Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

til forsterker foreksempel? må ha en plass eg kan hente strøm fra i bagsjkerommet til styrestrøm til forsterker

Er veil ikke værre en og hente styrestrøm fra baklyset e.l.?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

ja men hadde du lest lengre fram i tråden kan du ikke måle strømmen i kontakten så lenge den ikke står i stikket på lyset, virker som den kutter alt til kontakten når den ikke står i?

skjønner? så spørsmålet er ka farge har ledningen til kjørelyset bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til forsterker foreksempel? må ha en plass eg kan hente strøm fra i bagsjkerommet til styrestrøm til forsterker

Er veil ikke værre en og hente styrestrøm fra baklyset e.l.?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

ja men hadde du lest lengre fram i tråden kan du ikke måle strømmen i kontakten så lenge den ikke står i stikket på lyset, virker som den kutter alt til kontakten når den ikke står i?

skjønner? så spørsmålet er ka farge har ledningen til kjørelyset bak?

for å finne dette ut så "pinger" du med et multimeter, stikker spissen i lampen den ledning du skal ha stør, så andre spissen og kjører den igjennom kappen på ledningen og prøver til du får pip i multimeteret, ikke verre enn det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis sliter litt med panoramataket på E61 sin.

Når det er lukket kommer det ristelyder fra den lille (bakerste) glassruta.

Er det tiltet er det ikke ulyd der.

Vi kan løfte selve glasset 1/2mm og fremprovosere en ulyd, men lyden ved kjøring på dårlig vei er kraftigere/ mer merkant.

Har lest moe om en liten gummibit man kan lime inn, men hvor skal den festes?

Ingen som har vært borti dette?

Hei!

Eg har akkurat samme problemet, og skal til verksted med bilen i morgo og håper på ein enkel løsning på dette! Sinnsykt irriterende lyd på dårlige vestlandsveier!!! Hvist eg holder hånda på den lille luka og presser litt opp så er lyden borte, men det er ein slitsom kjørestilling!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte "DICE" i bilen igår. Det funket ikke så bra som jeg skulle ønske.

BMW'n hadde ikke vanlige antenneplugg i radioen så måtte klippe av pluggene å skjøte osv. Prøvde først å gjøre det slik som det sto i instruksene.

Da fungerte det slik at alle radiokanalene vises på skjermen, men så snart jeg setter i mobilen og skrur på dicen så stjeler all oppmerksomheten og bare mobilen vises. Koblet til slutt slik som det var fra før bare at jeg parallellkoblet dicen på antennen. Da får jeg opp begge deler. :)

Men som sagt så er ikke lydkvaliteten inærheten av aux kabelen som er i!

Og en ting til, når dicen er på så forstyrrer den så jævlig radiosignalet slik at jeg mister radonorge og p2 (2 radiokaneler jeg ikke hører på men)

Så jeg må tenke ut noe lurt her, var mest for testing dette. men hvis jeg ikke får til bedre så driter jeg i det å monterer det i traktorn eller noe :P

Så får jeg heller selge bilen og kjøpe meg 525 Facelift, for den har jo USB :D

Edit:

Tok en del bilder under aksjonen. kommer til å lage en guide om jeg får det til, men det orker jeg ikke nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lydsignal via radioen vil nok aldri bli samme kvalitet som via aux, uten at jeg har erfaring med førstnevnte.

Ang. USB, kan nok dette fint monteres på pre-facelift-biler også. :)

Om noen skulle lure (helt sikkert ikke), så trenger man minst en palle med slike når man skal tre ledninger til bakluken.

66rgi53i03tmuutf1vqx.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Eg har akkurat samme problemet, og skal til verksted med bilen i morgo og håper på ein enkel løsning på dette! Sinnsykt irriterende lyd på dårlige vestlandsveier!!! Hvist eg holder hånda på den lille luka og presser litt opp så er lyden borte, men det er ein slitsom kjørestilling!!

Da venter jeg spent på løsning :D

Men kjenner jeg BMW rett så vil de vel heller bytte deler enn å ta en easy fix...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville heller kjøpt brukt forsterker og høytallarer som er orginalt i hifi-proff, pro logic annlegget er magiskt!!!

ler litt av deg her :)

eg har det største hifi anlegget med den største forsterkeren bak og 15 høytalere. bra høy og fin lyd men alt for lite bass

kom seg med 2x 10" heavy duty pioner subber baki samt en til svær forsterker med kondensator :)

no ble det trøkk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en knirke/knake lyd i bilen som virker som det kommer fra dashbordet? KAN DET VÆRE DETTE??

http://forums.5series.net/topic/45017-c ... dashboard/

SI B51 13 04

Body Equipment August 2007

Technical Service

This Service Information bulletin supersedes S.I. B51 13 04 dated June 2007.

designates changes to this revision

SUBJECT

Rattling Noise from Center Display

MODEL

E60, E61 (5 Series sedan and sports wagon) produced up to June 2007

E63, E64 (6 Series coupe and convertible) produced up to June 2007

SITUATION

A rattling noise may be heard from behind the center display or lower windshield area when the vehicle is driven over bumps.

CAUSE

The retaining bolts for the cross strut brace on the center support bracket, or on the strut towers, have worked themselves loose. In some cases, the threaded holes of the aluminum center support bracket have become damaged.

Full SIB

Attached File SIB_511304.pdf (40.03K)

Number of downloads: 134

Noen som vet ka de strammet her? dempertårna? noen som har en norsk forklaring??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville heller kjøpt brukt forsterker og høytallarer som er orginalt i hifi-proff, pro logic annlegget er magiskt!!!

ler litt av deg her :)

eg har det største hifi anlegget med den største forsterkeren bak og 15 høytalere. bra høy og fin lyd men alt for lite bass

kom seg med 2x 10" heavy duty pioner subber baki samt en til svær forsterker med kondensator :)

no ble det trøkk :)

Nå må du ikke blande at mye bass = god lyd da... ;) Henta en bil med pro logic-anlegget mandag og det låter utrolig bra, men synes det har nesten for mye bass så har brukt litt tid på å justere ned. Men, så er jo uansett anlegg i bil på grensa til tull i mine øyne siden man uansett sitter i såpass støyende omgivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig der, er vanvittig god lyd men syntest det er for mye diskant og mellomtone i forhold til bass.

for min del er lydbildet komplett med litt ekstra bass som trykker i setene :)

men seff smak og behag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Eg har akkurat samme problemet, og skal til verksted med bilen i morgo og håper på ein enkel løsning på dette! Sinnsykt irriterende lyd på dårlige vestlandsveier!!! Hvist eg holder hånda på den lille luka og presser litt opp så er lyden borte, men det er ein slitsom kjørestilling!!

Da venter jeg spent på løsning :D

Men kjenner jeg BMW rett så vil de vel heller bytte deler enn å ta en easy fix...

Etter service på bilen, så blei komfortsetene knirkefrie og panoramataket lydløst, men er ikkje fornøyd med plaseringen av den bakerste luka. Det som blei gjort er at de løsna di 4 torx skruene som du ser den bakerste luka er festa med og pressa denne luka mot den fremste. Lyden er eliminert, men nå er den bakerste luka 2mm under den fremmste i forkant......... så di får fikse det seinare (har jo 1 års garanti på bilen!) og eg vil ha alt perfekt :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt ny felger fra GS i 20" men plages med risting på framhjula og har fått en felg ny i reklamasjon pga skjeiv felg. Sliter nå med risting i frame enda og har balansert 2-3 ganger og sliter med å få bort risting. Har og sjekket foringer og casterstag men verkstedet finner det ok... Noen her som har vært borti det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...