Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Facelift og LCI er det samme, men offisielt sett fra BMW heter en facelift, LCI. LCI står for øvrig for Life Cycle Impulse.

Vehicle information

VIN long WBAPX51070C141939

Type code PX51

Type 525D UL (EUR)

Dev. series E61 (MUE)

Line 5

Body type TOUR

Steering LL

Door count 5

Engine M57/T2

Cubical capacity 3.00

Power 145

Transmision HECK

Gearbox AUT

Colour MONACOBLAU METALLIC (A35)

Upholstery EXCL.LEDER NAPPA ERW./SW/KONTR.F1 (NANS)

Prod. date 2008-10-15

Order options

No. Description

1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

1CB CO2 CONTENT

2KT LT/ALY WHEELS V-SPOKE 277/NL

205 AUTOMATIC TRANSMISSION

316 AUTOMATIC TAILGATE OPERATION

320 MODEL DESIGNATION, DELETION

322 COMFORT ACCESS SYSTEM

323 SOFT CLOSE AUTOMATIC SYSTEM FOR DOORS

386 ROOF RAIL

4BY FINE-WOOD TRIM BAMBOO GRAIN ANTHRACITE

423 FLOOR MATS, VELOUR

428 WARNING TRIANGLE

431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D

441 SMOKERS PACKAGE

456 COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

5AC AUTOM. HIGH-BEAM HEADLIGHTS CONTROL

502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM

508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)

522 XENON LIGHT

524 ADAPTIVE HEADLIGHTS

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING

544 CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION

563 LIGHTS PACKAGE

6AA BMW TELESERVICES

6AB CONTROL TELESERVICES

6VB CONTROL INFOTAINMENT

609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL

610 HEAD UP DISPLAY

612 BMW ASSIST

616 BMW ONLINE

620 VOICE INPUT SYSTEM

633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF.

698 AREA-CODE 2

7A7 INNOVATION P.+COMFORTP.I.C.W.EDITIO

7MC EDITION EXCLUSIV

7SP NAVI PROFESSINAL W.HANDYPREP.BLUETOOTH

8SA COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION

8SC COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE

8SP COP CONTROL

8S8 COUNTRY SPEC.NAVI CONTROL (ACC)

801 GERMANY VERSION

863 EUROPE/DEALER DIRECTORY

879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION

Series options

No. Description

548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

851 LANGUAGE VERSION GERMAN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stoppet i et lys kryss i går (motbakke) merket da at bilen sto stille etter jeg hadde sluppet bremsene..leste litt og kom over denne:

Modellhöjdpunkter:

Juni 2003: De första bilarna börjar säljas; 520i, 525i och 530i med bensinmotorer och en 530d turbodiesel

Aug 2003: 545i presenteras som toppmodell

Maj 2004: Nya Touring (kombi) anländer, med i stort sett samma motorutbud

Jan 2005: 525i får en ny 218 hk motor. En optimering av 520i görs och får namnet 523i med 177 hk. 530i får också en ny 2996 cc motor. På dieselsidan får 530d en ökning från 218hk till 231 hk.

Sep 2005: Standard i 5-serien blir bromsar med start-i-backe-hjälp, nödbromsassistans, torrbromsning och ”mjukstopp”. 540i kommer in i motorprogrammet, med en 306 hk 4-liters V8. 545 ersätts av 550i med 367 hk 4799cc V8. Den nya "nyckeln" eller keyfob:en kom detta år och xDrive blir också tillgänglig.

Mars 2007: En facelift introduceras med uppfräschad front/bak stötfångare, nya lamphus med ombyggda Coronaringar som även är godkända som varselljus. Kvalitetskänslan i interiören blir bättre och en del reglage ändras eller byter plats. Motorerna blir också starkare och snålare.

Sep 2007: Nya nackstöd som skall minska risken för whiplashskador installeras, vilket kan ses genom den knapp som finns på nackstödets sida för horisontell justering (fanns även tidigare med comfort-stolarna)

Sep 2009: Ny iDrive med bl.a. hårddiskbaserad navigation införs. Helt nytt interface.

Mars 2010: En helt ny generation av 5-serien med beteckningen F10 introduceras med sju motoralternativ i sortimentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at jeg har fått kabelbrudd i bakluka mi slik at jeg ikke får opp bare bakvinduet lengre. Lagde en tråd og spurte etter fremgangsmåte eller DIY. Noen som har? Fikk da et bilde som viser hvordan man tar av dekslene etter å ha åpnet bakvinduet og kommer til ledningene. Men, hvordan får man opp bakvinduet om problemet er at det ikke lar seg åpne pga. kabelbrudd..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at jeg har fått kabelbrudd i bakluka mi slik at jeg ikke får opp bare bakvinduet lengre. Lagde en tråd og spurte etter fremgangsmåte eller DIY. Noen som har? Fikk da et bilde som viser hvordan man tar av dekslene etter å ha åpnet bakvinduet og kommer til ledningene. Men, hvordan får man opp bakvinduet om problemet er at det ikke lar seg åpne pga. kabelbrudd..?

Har samme problemet som du jeg.

Det går å åpne glassvinduet om du bryter ned trekket i bakluka litt. Du får det ikke helt av så lenge du ikke har fått opp vinduet. men du må nesten bare skru ut alle skruene.

Deretter bryte ned så mye du klarer av trekket til du kommer til låsekassen til glassruta på innsiden. på v side av låsen så kan du se et lite hull (litt messingfarge i hullet) bruk et lite flatthjern og vipp litt inne i dette hullet å vips så spretter luka opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat fått kjøpt meg min første E60, 2004 530d. Kjøpte bilen på Bavaria i Arendal. Med i avtalen fikk jeg softwareoppdatering, og ny DVD til navi. Det jeg lurer på da er, skal ikke bilen lese MP3 etter oppdatering, og skal ikke voicekontroll komme på engelsk? Har også erfart at CCC har resatt seg en gang, og ved 3 tilfeller har lyden begynt å kutte?? Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat fått kjøpt meg min første E60, 2004 530d. Kjøpte bilen på Bavaria i Arendal. Med i avtalen fikk jeg softwareoppdatering, og ny DVD til navi. Det jeg lurer på da er, skal ikke bilen lese MP3 etter oppdatering, og skal ikke voicekontroll komme på engelsk? Har også erfart at CCC har resatt seg en gang, og ved 3 tilfeller har lyden begynt å kutte?? Noen med erfaringer?

Svaret er Nei og Nei.

Er ett eget program kun for MP3 og dette gjelder også for stemmestyre funksjonen. Softwareoppdatering kan være så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat fått kjøpt meg min første E60, 2004 530d. Kjøpte bilen på Bavaria i Arendal. Med i avtalen fikk jeg softwareoppdatering, og ny DVD til navi. Det jeg lurer på da er, skal ikke bilen lese MP3 etter oppdatering, og skal ikke voicekontroll komme på engelsk? Har også erfart at CCC har resatt seg en gang, og ved 3 tilfeller har lyden begynt å kutte?? Noen med erfaringer?

Svaret er Nei og Nei.

Er ett eget program kun for MP3 og dette gjelder også for stemmestyre funksjonen. Softwareoppdatering kan være så mye.

Men er dette noe som koster masse kr det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet som du jeg.

Det går å åpne glassvinduet om du bryter ned trekket i bakluka litt. Du får det ikke helt av så lenge du ikke har fått opp vinduet. men du må nesten bare skru ut alle skruene.

Deretter bryte ned så mye du klarer av trekket til du kommer til låsekassen til glassruta på innsiden. på v side av låsen så kan du se et lite hull (litt messingfarge i hullet) bruk et lite flatthjern og vipp litt inne i dette hullet å vips så spretter luka opp :)

Takk!

Ikke bare helt enkelt å fikse ledningsbrudd til bryteren skjønner jeg. Får kjøpe noen kabler på Clas Ohlson eller noe og begynne å skru og se hvor mye/lite som må av før jeg kommer til å får ordnet kabelen. Noen som har erfart at det kan være andre ting enn kabelbrudd når bakvinduet gradvis slutter å virke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat fått kjøpt meg min første E60, 2004 530d. Kjøpte bilen på Bavaria i Arendal. Med i avtalen fikk jeg softwareoppdatering, og ny DVD til navi. Det jeg lurer på da er, skal ikke bilen lese MP3 etter oppdatering, og skal ikke voicekontroll komme på engelsk? Har også erfart at CCC har resatt seg en gang, og ved 3 tilfeller har lyden begynt å kutte?? Noen med erfaringer?

Svaret er Nei og Nei.

Er ett eget program kun for MP3 og dette gjelder også for stemmestyre funksjonen. Softwareoppdatering kan være så mye.

Men er dette noe som koster masse kr det da?

Min hadde allerede mp3 støtte men husker at jeg betalte ca 2500,- for å få stemmestyre funksjonen til å snakke / forstå engelsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet som du jeg.

Det går å åpne glassvinduet om du bryter ned trekket i bakluka litt. Du får det ikke helt av så lenge du ikke har fått opp vinduet. men du må nesten bare skru ut alle skruene.

Deretter bryte ned så mye du klarer av trekket til du kommer til låsekassen til glassruta på innsiden. på v side av låsen så kan du se et lite hull (litt messingfarge i hullet) bruk et lite flatthjern og vipp litt inne i dette hullet å vips så spretter luka opp :)

Takk!

Ikke bare helt enkelt å fikse ledningsbrudd til bryteren skjønner jeg. Får kjøpe noen kabler på Clas Ohlson eller noe og begynne å skru og se hvor mye/lite som må av før jeg kommer til å får ordnet kabelen. Noen som har erfart at det kan være andre ting enn kabelbrudd når bakvinduet gradvis slutter å virke?

Somregel er det kabelbrudd. Grei sak å fikse, men krever mye tid arbeid med demontering av paneler og div samt som du trenger ett sett med nye ledninger, loddebolt og tinn samt som du trenger noen isolasjonstrømper. Gjorde denne jobben nylig på min E61, da var det 2 nesten brudd, og ca 4 hele brudd. Vindusviskeren min bak var død, høyre lykt samt skilt lys og ryggelys hadde gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjører i 60 kmt og så har jeg 3/4 gir, ved 2000 rpm så hakker/fjusker/rykker bilen litt, dette merker jeg ikke noe til hvis jeg gir på gass, men hvis jeg holder gassen uendret og det blir 2000rpm så merker jeg det. Kan dette være de såkalte swirl flapsene? 520D 06.

Dette skjer også på min 520d 07 lci. Gått 125000. Pratet med en bmw mekaniker om dette han mente det noen som E60/61 som bare var sånn..... Hmmmm!

Dette skjer på dog ikke ved cruise control på min.

Noen som vet noe mer om dette? Vil tro det kanskje kan være sot eller noe...

Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 2

Har noe av det samme på min. Merket det første gang for et par uker siden. Det har ingenting med hastighet eller gir, men turtallsavhengig. Hos meg er det rundt 1700. Jeg merker det spesielt hvis jeg ligger over i turtall, slipper gassen sånn at det havner rundt 1700, for så å gi gass igjen. Det skjer ikke hver gang, men iblant. Mulig det blir verre etter hvert? Kan være dieselfilter, lmm eller kanskje veivhusfilter. Begynner å nærme seg intervall for skifte på sistnevnte. Dieselfilter har ikke vært byttet på en stund, så har egentlig mest tro på det. Vært i kontakt med verksted og skal finne ut av dette. Få inn bilen, bytte veivhusfilter og dieselfilter sammen med olje-og filterskifte i august.

Da har bilen vært på en liten service og bl.a. lmm ble byttet. Testet det på veien hjem, symptomene er borte og bilen drar som et uvær igjen :D

Takk til cesandberg for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun luftmassemåler ble på 1179 + mva. Arbeid 369 + mva.

Byttet i tillegg veivhusfilter, 1 stk pdc-sensor, luftfilter og olje + filter.

Deler hadde jeg med selv, bortsett fra olje og filter.

Etter en vask i går ble det satt inn nye mikrofilter og vinduspussere, så nå er bilen klar for høsten og vinteren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...