Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Er det andre her som opplever problemer med elektronikken i bilen når det er kuldegrader ute?

Først ut var en feilmelding ang. eksosanlegget. Neste på listen var feilmelding om airbags og beltestramme-systemet, og idag ploppet det jammen opp en tredje, angående noe sikkerhetsgreier, drive control system.

De to første har blitt sjekket på verksted, og der mente de at det var pga kulden, og ikke noe å bry seg om?

Skillbill og 525Mpakke:

Jeg har opplevd akkurat de samme problemer på min 530d (E61) De gangene det har oppstått har det vist seg at batteriet har hatt lav ladestatus. Jeg har da hatt starter der man føler at motoren såvidt startet, samt en rekke feilmeldinger i displayet. Etter å ha byttet til et nytt 100 ampere batteri samt hyppigere vedlikeholdsladinger nå på vinteren har alt fungert 100%. Kjipt å måtte vedlikeholdslade, men forsto at når bilen har mye utstyr må man gjerne kjøre over 10km for at man oppnår + lading til batteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei skal bestille meg nye 20" felger har original M pakke på bilen så lure jg på hva skal jg ha på impressen for at det skal bli finest??? og dim.

Takk

Saltkjelen og caaatooo har jo Toora T-190 8,5x20 ET18 foran med 245/30/20 og 10x20 ET24 bak med 285/25/20. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hei:)lurer på om sorte felger med rød kant..blir bra på den sorte e61n min?..noen som vet noen som selger dette??...så noen på finn men disse var i 18" vil ha 19".

Svart bil med svarte felger er ikke nødvendigvis noen fulltreffer i mine øyne, men det er vel et par i den tråden om årets nye felger ifra GS.

Om du skal kjøre "lovlig" må du ikke overstige 245/35R19 på E61.

E61 er ei heller godkjent av BMW med ulik bredde foran og bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekker noen dette da?

Det vet jeg ikke. Politiet kan vel teoretisk sett mukke på alt som ikke står i vogmnkortet, biltilsynet har nok oversikt over det som er lovlig eller ikke, men du skal vel ha uflaks for å få trøbbel med dem.

Jeg personlig vill ha lurt på hvorfor E61 ikke er godkjent med breiere dekk bak enn foran, og hva konsekvensen er av å velge det. Særlig når de jo har godkjent breiere foren ann bak på E60, så skulle man tro det er en årsak til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen erfaring med aksialslark i turboen? Det hender min E61 har litt ujevn gange særlig på lavt turtall (ca 1000-1400 o/min), og lurer på om dette kan være slark i akslingen i turboen... Det merkes først og fremst med at det ikke er motoren som sviver ujevnt, men bilen drar ujevnt og urytmisk til tider på lavt turtall. Det skjer ikke konstant, men særlig når bilen ruller uten særlig motstand og akkurat i det den får litt motbakke og trenger litt mer power..

Hvis noen av dere har vært borti defekt turbo hadde det vært nyttig og interessant å høre om symptomer som man kan merke under kjøring.

Mengden av olje i innsuget er på grensen til å være over det normale, og det er litt "tynt" grunnlag å skifte turboen kun basert på det.

Kan selvfølgelig demonterer turboen og kjenne om det er slark, men vært greit med noen innspill på typiske symptomer før jeg spanderer mye på å demontere turboen og montere ny..

Eller kan en annen mulig feil være at akslingen ikke blir smurt godt nok og at den derfor blir stør under lav belastning og derfor gir ujevnt?

Har hatt bilen inne hos Bavaria som har feilsøkt og funnet "defekt turbo" og all SW er satt opp på nytt og helt ok.. Så derfor må det nødvendigvis være noe mekanisk..

Bilen er kjørt 100' og er kun 3 år gammel. Ingen garantier gjelder og goodwill-garanti var også uaktuelt, med klar beskjed fra Bavaria at "sånn må du regne med på disse"

:shock:

Hei. Jeg har også det samme problemet som deg, men rundt 1500 o/min.

Har hatt bilen inne flere ganger for denne feilen nå, og for to uker siden ble det satt inn ny turbo pga. det du skriver her. Det hjalp ikke... er der fremdeles den " nykkinga" en sjelden gang. Så tror jeg ville fått en garanti fra dem at det er turboen før du bytter, og at de eventuelt må sette tilbake den gamle hvis det ikke hjalp med bytte.

Min bil er kjørt 64tkm.

Har nå hatt bilen inne til full service og i tillegg oppgradert motoren med nye filter etc - etter det har den vært helt fin uten antydning til ujevn gange.. Så at problemene lå i turboen (slik som Bavaria påsto) var altså ikke tilfellet. Vanskelig å si hva som kan ha vært årsaken, men etter servicen og oppgraderingen har den oppført seg eksemplarisk... Og nå er det ca 2 mnd siden jeg gjorde det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Då var 09 lci led baklykter montert og koblet opp. Har ikke koblet innerlyktene ennå. Må jo demontere halve bilen for å få kablene lagt skikkelig opp. Det blei litt dyrt, men det var verdt det. Hadde egentlig slått det fra meg men glad eg ombestemte meg.

tn_IMG_3957.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre her som opplever problemer med elektronikken i bilen når det er kuldegrader ute?

Først ut var en feilmelding ang. eksosanlegget. Neste på listen var feilmelding om airbags og beltestramme-systemet, og idag ploppet det jammen opp en tredje, angående noe sikkerhetsgreier, drive control system.

De to første har blitt sjekket på verksted, og der mente de at det var pga kulden, og ikke noe å bry seg om?

Skillbill og 525Mpakke:

Jeg har opplevd akkurat de samme problemer på min 530d (E61) De gangene det har oppstått har det vist seg at batteriet har hatt lav ladestatus. Jeg har da hatt starter der man føler at motoren såvidt startet, samt en rekke feilmeldinger i displayet. Etter å ha byttet til et nytt 100 ampere batteri samt hyppigere vedlikeholdsladinger nå på vinteren har alt fungert 100%. Kjipt å måtte vedlikeholdslade, men forsto at når bilen har mye utstyr må man gjerne kjøre over 10km for at man oppnår + lading til batteriet.

Kjøp deg Defa varmesystem med lader da lades batteriet og du kommer til varm bil å trenger ikke å skrape is.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då var 09 lci led baklykter montert og koblet opp. Har ikke koblet innerlyktene ennå. Må jo demontere halve bilen for å få kablene lagt skikkelig opp. Det blei litt dyrt, men det var verdt det. Hadde egentlig slått det fra meg men glad eg ombestemte meg.

Hva ble herligheten kostende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...