Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen min har etter verksted besøk forårsaket av frontkollisjon fått b.l.a helt nye frontlykter, men de blir fylt helt opp med dugg/ vanndråper innvendig! Er det noen her som vet om garantien dekker dette? Evt hvor lenge er garantien og hvor må jeg henvende meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min har etter verksted besøk forårsaket av frontkollisjon fått b.l.a helt nye frontlykter, men de blir fylt helt opp med dugg/ vanndråper innvendig! Er det noen her som vet om garantien dekker dette? Evt hvor lenge er garantien og hvor må jeg henvende meg?

Hvor lenge siden bilen var på verksted? Ta en telefon til verkstedet å hør :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten ulyd i venstre hjullager foran på min E61.

Skal jeg kjøpe originalt på GS Bildeler for 2810,-, eller uoriginalt på GS Bildeler for 2350,- eller uoriginalt på Schmiedmann for 1325,-?

Noen erfaringer?

Kjøpte hj.lager fremme til min e61 fra Koed, kostet mindre der, husker ikke eksakt, monterte selv, funket bra så langt. Var ca 4mnd siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg starter opp bilen kommer det dieseleksos lukt inne i kupeen. Dette blir ganske fort borte når jeg starter å kjøre. Noen som kan ha en ide om hva dette kan være?

Har lest div om dette på bimmerfest og bimmerforums i uk, og det er nok sprekk i manifolden. Har noen har byttet den før. leste om en som byttet, og der demonterte han toppdeksel og injectorer også. Er det virkelig nødvendig? Er det best å få tak i en manifold fra en E39? passer den 100%? ser at noen selger manifolder på ebay. Hadde vært enklere å få tak i her hjemme!

Jeg og min far byttet manifold på vår gamle e61 525d da den var sprukket. Vi demonterte toppdeksel, tok ut dyser, løsnet commonrailen osv...MYE demontering (plastdekseler mikrofiltre osv). Vi bestillte eksosmaifold fra e39 i støpejern fra ebay. Denne passet rett på. Bilen fikk også en roligere gange etter bytte...Muligens dette har med å gjøre at den opprinnlige var sprukket 6 plasser... :roll: Gikk en del timer i demontering men selve bytte var greit, må bare ta seg god tid...:)

Håper det var litt til hjelp...

Her var jo tråden jo, :o lagde nytt enme på dette for litt siden. Takker for tips. Da er det jo bare å sette igang med å skru så fort jeg får tid. Er det samme manifold på 525 og 530? Og hvis det ikke gir noen negativ effekt med e39 manif. får jeg se å få tak i en snarest! :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemer er bare att dette er en kjempe svakhet på BMW.

Søk litt på forumet løsninger å samme problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil komme til antenneforsterkeren som ligger i bakrutespoileren for å forsikre meg om at det ikke kommer vann til denne ved evt. vask av bilen i vaskemaskin. Men hvordan får jeg denne av?

Fikk tatt av dekslet på innsiden av ruten bak, men ingen skruer for å løsne denne fantes her!

Finner ingen DIY eller bilde av demontering av denne...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...