Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

tvold: er redd blåtann krever mer enn kun oppgradering i iDrive...utover det vet jeg ikke...

Oppvarmingsfunksjon: står det "Heater" eller "Ventilation.." i menyen?

--------------

Nøkkel. Den ene nøkkelen ser ut til å ha blitt tappet for strøm etter et lengre opphold ute i kulden (mulig det er en annen årsak til hvorfor den ikke fungerer, men sålangt er det dette jeg kommer på). Nøkkel nr. 2 er selvsagt ikke blitt brukt på flere måneder så nå må nøkkel i nøkkelen benyttes. Vet noen hvor lenge bilen må kjøres/stå på tomgang for å lade opp batteriet?

Gløding. Starter glødingen med en gang bilen låses opp eller når starter prosessen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på å bytte til 4 rørs Schmiedmann eksos med 2 potter. Ser bra ut og de sa på Schmiedmann at det ikke var noe problemer med å bytte til dette anlegget med tanke på lovlighet etc.

Jeg ser nå at det sitter et dieselpartikkelfilter i bakerste potte som jo må fjernes. Dette filteret fungerer sammen med diverse ekstra trykk og temperatursensorer og elektronikk og skal gi mindre utslipp.

Mitt spørsmål er da dettte kan vel umulig være lovlig? Vil det ikke også gi feilkoder og problemer når disse sensorene oppdager at partikkelfilteret er borte??

Bilen er en 530DA bygget i 10/2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det m 9.5X20 5-120 ET15 med 275/30-20 dekk bak med tanke på plass å om dette tar nedi? har orginalt sportsunderstell på bilen. Håper på raskt svar på dette da jeg vil bestille felgene denne uka:)

Vil tro det er helt uproblematisk. Jeg kjører med 8,5x20 foran ET18 og 245/30 ZR 20 og 10x20 bak med ET24 og 295/25 ZR 20. Bilen er senket 30mm foran og med stag til luftfjæringa bak. Får lillefingeren mellom felg og fjærbein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har nettopp bytta orginalfangern forran, til orginal m-sport fanger.

Det du MÅ ha itillegg til fangeren er følgende:

Vippe-armer og deksel til lyktespylere, begge sider

Nedre grill pluss 2 små på hver side.

Kjølekanal til bremser, begge sider

Deksel for tåkelys, begge sider

Mange tror dette ikke går an, men du kan bruke de orginale tåkelysa. Eneste du må gjøre er å utvide hullet til styretappen. Dette er gjort på 2min. Er verdt det siden lyktene koster over 1000,- pr stk. Locari (plastinnerskjærm) må kappes litt i nedkant for at den skal gli bakom fangern. Beskyttelses plata under motoren må kappes ca 2cm i forkant slik at den ikke tar i gitteret nede på fangern.

Nyrer og pdc sensorer passer fra orginalfangeren :)

21122009066.jpg

21122009067.jpg

12012010081.jpg

12012010082.jpg

12012010084.jpg

12012010085.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sport seter uten memory og vurderer og kjøpe noen komfor seter med memory er det mye plunder og få dette til ? må jeg til bmw ? og i såfall når før eller etter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen spmål rundt min nye innvestering.

-Monterte hvite-LED lys i ringene her om dagen. Nå har ene sluttet å funke, og ifra dag en så har dem blinket når har satt på tenning og rett etter start. Har ingen feilmld på blinkingen, men fikk self det når ene sluttet å funke nå.

-Den oppvarmingsfunksjon som ligger i meny og man kan programere oppstartstid på. Er dette en form for webasto som det skal komme varmluft ifra? Får kun kaldluft ifra min.

Har også montert LED til ringene og de blinker når bilen starter. Jeg tror det er når bilen sjekker om noen pærer er gåene.. Ang tåkelysa har ikke ikke prøvd noe annet der.

Hvis du ikke har webasto har du bare utlufting i menyen. Hvis bilen står i sola så kan du lufte den før du henter den f.eks.. kommer ikke noe varme uten webasto ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sport seter uten memory og vurderer og kjøpe noen komfor seter med memory er det mye plunder og få dette til ? må jeg til bmw ? og i såfall når før eller etter ?

Dette er vesentlig vanskeligere å få gjort på E60/E61 enn det det var på E39. Det må programmeringer osv til. I tillegg kan kontaktene være annerledes da komfortsetene har flere innstillinger. Jeg ville isåfall ha kjøpt setene og satt bilen til BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har sport seter uten memory og vurderer og kjøpe noen komfor seter med memory er det mye plunder og få dette til ? må jeg til bmw ? og i såfall når før eller etter ?

Dette er vesentlig vanskeligere å få gjort på E60/E61 enn det det var på E39. Det må programmeringer osv til. I tillegg kan kontaktene være annerledes da komfortsetene har flere innstillinger. Jeg ville isåfall ha kjøpt setene og satt bilen til BMW.

ikke for å virke ufin eller noe, men det er ikke alle som tar like lett på det å "sette bilen til BMW". Du vet jo sikkert selv hva det koster bare at de kikker på pluggen under setet..

Let heller litt rundt på forumer i USA og england. Der er det skrevet en del mer om ting enn på norske sider. (ikke rart ettersom det er LITT mer folk der)

Og må det programmeres så er det klart at det er lurt å bruke BMW om du ikke kjenner noen som kan gjøre dette rimelig og har kunnskap. Men at de skrur stolen inn og ut hadde ihvertfall ikke jeg betalt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett operasjonen el. just standardstoler til el. just komfortseter i en 04 E60 520i (Nå ombygd til 530i) og det var av den bakgrunn at jeg sa "sett bilen inn til BMW". Det er desverre ikke bare å skru ut stolene og koble litt slik det er på E39 (Ja, jeg har bygget om fra manuelle std. stoler u varme til el just komfortseter med varme og massasje på min E39). Dashbord, div. trekk og halve interiøret må tas ut og det må kjøres oppgraderingsCD på oppgraderingsCD. I tillegg må vel halve ledningsnettet modifiseres. På E60 får man feilmelding bare av å dra ut kontakten til en lyspære inne i bilen, noe man ikke får i E39... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at det er fryktelig mye jobb og heft.. men om man setter bort alt er muligheten der for at det kanskje blir rimeligere å bytte bil :D

Nettopp, og det er jo derfor jeg understreker at dette er så mye mer omfattende enn det var til E39 og at det in direkte vil lønne seg å handle ny bil.. Eller leve med sportssetene han har idag, som absolutt ikke er noen dårlige seter.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to spm. her. Skal bytte ledningnett til en PDC sensor bak nærmere bestemt midten høyre bak, men så lurer jeg på, må jeg bytte til alle, henger de i sammen? eller bare en kabel til hver?

..og hvordan får jeg av bakfangeren egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...