kalinkamaen Skrevet Juni 6, 2013 Share Skrevet Juni 6, 2013 Jeg tror det kan ha kommet vann inn enten via et lite hull i bunnen av brønnen, drenshull? eller så har det kommet via vannlekasjen fra taklukeslangen. Det var vått på hylla over batteriet da jeg holdt på med det problemet. Joda, har hatt fjernstyring til sentrallås som ikke har virket på en stund. Har allerede sjekket kabler i øvre luke. har også sjekket div.antennen. Den hadde litt irr et par steder, fikk rengjort men hjalp ikke. Sjekket egentlig kabler bare på høye side, er kablene til keyfob der? Uansett så stod bilen på lading i natt, men da jeg skulle starte i stad, var det ikke nok strøm. Tror batteriet har fått seg en knekk pga alt dette surret! Var en tur til Holmestrand i stad, koblet på et voltmeter og fulgte med at den ladet over 14V hele tiden. Var inne hos en kunde ca 1/2 time, startet ikke. Hadde med ekstra batt og kabler. Må nok ha nytt batteri! Eller kan det være starter? Prøver å måle amp nå mellom pol og kabel, gir ikke utslag i det hele tatt! Da kan det være antennen din har tatt kvelden. Vi får ta det etterpå. Sikker på du ikke må fjerne feilkoder før du får start. Mener å huske jeg leste noe slikt en plass. Men kan være jeg tar feil. Fant et bilde som sier hvilket kabler som går til hva: Men siden du har ir på printkortet ditt så kan det virke som den har tatt kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
landrange Skrevet Juni 6, 2013 Share Skrevet Juni 6, 2013 Men på den oversikten står ikke hvilken kabel som går til keyfob? Trolig nr.4! Kunne nok vært greit å prøvd en annen div.antenne først. Noen som har en liggende? Så til batteriet, voltmeteret har stått på siden jeg parkerte rundt 14 tiden og nå i kveld viser det 10.79V. Lar det stå på til i morgen tidl. Hvis det ikke har sunket ytterligere så tappes det ikke. Rimelig sikker på at det blir nytt batteri nå! Men jeg har ikke hatt noen feilmeldinger. Men i displayet mellom speedometer og turteller, under utetemp, ved siden av D (drive) står det en liten trekant med utropstegn i! hva betyr det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morkan Skrevet Juni 6, 2013 Share Skrevet Juni 6, 2013 Men på den oversikten står ikke hvilken kabel som går til keyfob? Trolig nr.4! Kunne nok vært greit å prøvd en annen div.antenne først. Noen som har en liggende?Så til batteriet, voltmeteret har stått på siden jeg parkerte rundt 14 tiden og nå i kveld viser det 10.79V. Lar det stå på til i morgen tidl. Hvis det ikke har sunket ytterligere så tappes det ikke. Rimelig sikker på at det blir nytt batteri nå! Men jeg har ikke hatt noen feilmeldinger. Men i displayet mellom speedometer og turteller, under utetemp, ved siden av D (drive) står det en liten trekant med utropstegn i! hva betyr det? Trekanten betyr vel att du har har en feilmelding,hold inne den øverste knappen på blinklys hendelen så kommer meldingen opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morkan Skrevet Juni 6, 2013 Share Skrevet Juni 6, 2013 Indre foringer på nedre bærearm ( den store ) blir slitt, da får du de problemene du har. Kan denne foringen byttes eller må hele bærearmen byttes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Juni 6, 2013 Share Skrevet Juni 6, 2013 Men på den oversikten står ikke hvilken kabel som går til keyfob? Trolig nr.4! Kunne nok vært greit å prøvd en annen div.antenne først. Noen som har en liggende?Så til batteriet, voltmeteret har stått på siden jeg parkerte rundt 14 tiden og nå i kveld viser det 10.79V. Lar det stå på til i morgen tidl. Hvis det ikke har sunket ytterligere så tappes det ikke. Rimelig sikker på at det blir nytt batteri nå! Men jeg har ikke hatt noen feilmeldinger. Men i displayet mellom speedometer og turteller, under utetemp, ved siden av D (drive) står det en liten trekant med utropstegn i! hva betyr det? Batteriet ditt er helt sikkert gåent. Det har jo fått hard medfart. Jeg vil tippe den ligger på samme side som FM antennen, da jeg har sett at folk har problemer med begge samtidig. Men vist du skal sjekke, så sjekk begge uansett. Så ser du tilstanden på de. Du må ha en Diversity antenne som har samme frekvens som nøkkelen din. Det er forskjellige versjoner. Frekvensen står på nøkkelen din, slik at du ikke bestiller feil om du så sko ha ny. Du får dem billigere fra utlandet enn fra Norge. Sjekk her ser Diversity antenna: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=65&fg=30 Det er 3 forskjellige frekvenser: 868 mhz 434 mhz 315 mhz Når det gjelder den trekanten så er det jo en varsel trekant da. Har du lest ut feilkoder på bilen? Ikke sikkert alt kommer frem i Idriven? Dette er sikkert noe andre kan svare bedre enn meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Juni 6, 2013 Share Skrevet Juni 6, 2013 Indre foringer på nedre bærearm ( den store ) blir slitt, da får du de problemene du har. Kan denne foringen byttes eller må hele bærearmen byttes? Hjelper denne deg noe? http://bmwfans.info/parts/catalog/E61/T ... ion_strut/ http://bmwfans.info/parts/catalog/E61/T ... uspension/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morkan Skrevet Juni 6, 2013 Share Skrevet Juni 6, 2013 Indre foringer på nedre bærearm ( den store ) blir slitt, da får du de problemene du har. Kan denne foringen byttes eller må hele bærearmen byttes? Hjelper denne deg noe? [ Bilde ] http://bmwfans.info/parts/catalog/E61/T ... ion_strut/ [ Bilde ] http://bmwfans.info/parts/catalog/E61/T ... uspension/ Takker for bildet Kalinkamaen, del nr.9 er hele bærearme til den nette sum av 4600 spenn hos GS, har blitt fortalt at de indre foringene på del nr.9 mulig kan byttes men har ikke fått dette bekreftet ennå- er det liv er det håp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselMotor Skrevet Juni 6, 2013 Share Skrevet Juni 6, 2013 Hvor lenge varer egentlig automaten på E60'n? ..... Hvordan får du et oljeskift til å koste 13K? Koster 4-6K for flushing, noe som bør gjøres hver 60 000km. En her inne på tråden som sa det hva gjør dem på en service for å skjerfet olja? Blir det skiftet olje, filter og pakninger, pluss flushe bort gammel olje og skitt? Fehler: Error in the antenna power supply / Madre faultCode: ABCA Fikk du denne feilkoden ved diagnose? Har du dårlig radiosignal ? Tatt fra et annet forum: .......... Jeg har E60. Fikk den feilkoden ved diagnose jeg selv tok. Jeg har Aldri fått noe varsling på det men den sto nå der. Jeg har heller ikke noe dårlig radiomottak skal ta en titt under dekslene for å se litt på kontaktene. Hva er en keyfob? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Juni 7, 2013 Share Skrevet Juni 7, 2013 Hvor lenge varer egentlig automaten på E60'n? ..... Hvordan får du et oljeskift til å koste 13K? Koster 4-6K for flushing, noe som bør gjøres hver 60 000km. En her inne på tråden som sa det hva gjør dem på en service for å skjerfet olja? Blir det skiftet olje, filter og pakninger, pluss flushe bort gammel olje og skitt? Fehler: Error in the antenna power supply / Madre faultCode: ABCA Fikk du denne feilkoden ved diagnose? Har du dårlig radiosignal ? Tatt fra et annet forum: .......... Jeg har E60. Fikk den feilkoden ved diagnose jeg selv tok. Jeg har Aldri fått noe varsling på det men den sto nå der. Jeg har heller ikke noe dårlig radiomottak skal ta en titt under dekslene for å se litt på kontaktene. Hva er en keyfob? Keyfob er vel egentlig den inteligente delen inne i nøkkelen din. Her har du en som skifter keyfob: Det du trenger å sjekke er bare fukt i bakluke og sjekke kabler for brydd. Det er meget lurt å ta en titt der uansett. Jeg ser du har en E60 og ikke E61. Da blir jo posisjonen på Diversity antennen din på en annen plassering. Men de har også samme problemene med fukt på disse har jeg lest en gang. Google litt E60 diversity antenna, så får du helt sikkert opp bilder av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Juni 7, 2013 Share Skrevet Juni 7, 2013 Takker for bildet Kalinkamaen, del nr.9 er hele bærearme til den nette sum av 4600 spenn hos GS, har blitt fortalt at de indre foringene på del nr.9 mulig kan byttes men har ikke fått dette bekreftet ennå- er det liv er det håp Er det denne du mener? http://www.ebay.com/itm/BMW-5-6-X5-E60- ... 48557a47c7 Her har du oversatt av google translate: BMW 5 E60 E61 E63 E64 X5 6 "rear axle / rear" LEMFÖRDER BEARING ARM Suitable for: 5 (E60) / 5 Touring (E61) / 6 (E63) / 6 Convertible (E64) / X5 (E53) Fits this item? See part check - for vehicle inspection Need Help? Frequently Asked Questions Model: XY283455 Specifications: Fitting Position: Rear Axle / Position: Left / Installation: rear / Mounting Type: Rubber-metal Bearing / Inner Diameter [mm]: 14.5 / Outer Diameter [mm]: 52 / Length [mm]: 64.9 information: Buy 1x = 1x LEMFÖRDER storage, handlebar limitations: See part check - for vehicle inspection Sjekk bildet på denne: http://www.ebay.com/itm/BMW-E60-E61-E63 ... 41733e2400 Du trenger sikkert et slikt verktøy da: http://www.ebay.com/itm/BMW-E38-E39-E52 ... a8&vxp=mtr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet Juni 7, 2013 Share Skrevet Juni 7, 2013 Takker for bildet Kalinkamaen, del nr.9 er hele bærearme til den nette sum av 4600 spenn hos GS, har blitt fortalt at de indre foringene på del nr.9 mulig kan byttes men har ikke fått dette bekreftet ennå- er det liv er det håp Hvorfor kaste penger i dass? Kjøp den hos koed.... NOK 3.475,00 + frakt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet Juni 7, 2013 Share Skrevet Juni 7, 2013 Du trenger sikkert et slikt verktøy da: http://www.ebay.com/itm/BMW-E38-E39-E52 ... a8&vxp=mtr Det verktøyet er et must å ha, helt konge verktøy. Skifter knirkeforingene med dette verktøyet også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John90 Skrevet Juni 7, 2013 Share Skrevet Juni 7, 2013 Har litt problemer med min 2006 e61 525d automat. Når eg har den i 1 gir så hender det at den fjusker litt på svakt pådrag. Dette skjer kun i 1 gir. Så sliter eg med at ene lyset lyser lilla. Har prøvd og bytte pærer men akkurat samme då. Noen som har vært borti lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Juni 7, 2013 Share Skrevet Juni 7, 2013 Lilla er tegn på at pæra er på vei til å ryke egentlig. Fjusking i 1 gir kan vel bedres ved å nappe ut egr ventilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 7, 2013 Share Skrevet Juni 7, 2013 Har litt problemer med min 2006 e61 525d automat. Når eg har den i 1 gir så hender det at den fjusker litt på svakt pådrag. Dette skjer kun i 1 gir. Så sliter eg med at ene lyset lyser lilla. Har prøvd og bytte pærer men akkurat samme då. Noen som har vært borti lignende? Lilla er tegn på at pæra er på vei til å ryke egentlig. Fjusking i 1 gir kan vel bedres ved å nappe ut egr ventilen.. Det er vel heller et tegn på at tenneren din holder på å ryke vist du har skiftet pære og fortsatt er lila Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå