Bollis69 Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 Den må nok kodes om til din bil. Jeg har nettopp snakket med BMW i Ålesund, og han sa at denne ccc-en jeg kjøpte ikke kunne brukes i bilen min..! Og at forsøk på en koding som der korster 3.500,-, er å kaste pengene ut av vinduet. Han fikk nummerene til begge ccc-enhetene og såg da at det var forskjellig utstyrsnivå på desse.. Det er vel bare å begynne å lete etter en ny ccc da.. Eller burde jeg prøve en koding likevel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 Enhetene er like, uavhengig av utstyrsnivå, så det er tull. Man kan nok riktignok bestille enhet som er beregnet for de forskjellige utstyrsnivåene, men alle kan kodes til "alt". Så lenge din CCC ikke har fått vite at du har Logic7 vil den ikke gi ut signal til Logic7-forsterkeren. Denne trenger derfor en "recoding" som gjør at den får vite hvilket utstyr nettopp din bil har. I tillegg må muligens noen mindre innstillinger endres (via koding) i forbindelse med dette (aktivere Logic7 og deaktivere det andre). Jeg ville nok likevel ikke kodet der du var, det det virker som om de er lite villige til å få det til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bollis69 Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 Enhetene er like, uavhengig av utstyrsnivå, så det er tull. Man kan nok riktignok bestille enhet som er beregnet for de forskjellige utstyrsnivåene, men alle kan kodes til "alt".Så lenge din CCC ikke har fått vite at du har Logic7 vil den ikke gi ut signal til Logic7-forsterkeren. Denne trenger derfor en "recoding" som gjør at den får vite hvilket utstyr nettopp din bil har. I tillegg må muligens noen mindre innstillinger endres (via koding) i forbindelse med dette (aktivere Logic7 og deaktivere det andre). Jeg ville nok likevel ikke kodet der du var, det det virker som om de er lite villige til å få det til. Ja.. Jeg kommer ikke til å kontakte de igjen i denne saken.. Jeg ringte SS Performance, og de var av omtrent samme oppfatning som bmw. Og de kunne tilby en ny ccc til 8050,- inkl. mva mot retur av den gamle delen. Da må jeg søke videre etter noen som kan kode og som holder til i Møre og Romsdal eller Sogn og Fjordane e.l. Det er nesten så at jeg er villig til å kjøre et langt stykke for å få gjordt dette... Så.. Anyone..?? Noen som vil ta på seg oppdraget..?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 kjøper jo cic om du må kjøpe noe som helst....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bollis69 Skrevet Juli 31, 2013 Share Skrevet Juli 31, 2013 kjøper jo cic om du må kjøpe noe som helst....... er ikke det mye styr da..?? og dyrere..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vinge87 Skrevet August 2, 2013 Share Skrevet August 2, 2013 Jo det er litt dyrere, men det er det verdt når man først må gjøre denne jobben. Jeg lurer på hvor jeg kan finne manual til å fikse bmw ledningsnettet i bakluken min? Har fått nye ledningsnett og kontaktene som skal til for å gjøre dette, men trenger følgendes: Rep 61 12 164 Rep 61 12 162 Noen som kan hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sstordahl Skrevet August 2, 2013 Share Skrevet August 2, 2013 Hei! Ny BMW-entusiast har entret forumet! Sikkert et enkelt spørsmål, men kan jeg bruke felger med ET30 på en E60 520iA 2004mod? Felgene er 18" med 245/45-18 dekk. En 10mm spacer løser vel problemet selv om det strengt tatt ikke er lov? Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username83 Skrevet August 3, 2013 Share Skrevet August 3, 2013 Hei. Bilen min er produsert 2007-08-29, i vognkort osv så står det 08 modell. Har eg pre eller facelift versjonen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 3, 2013 Share Skrevet August 3, 2013 Hei.Bilen min er produsert 2007-08-29, i vognkort osv så står det 08 modell. Har eg pre eller facelift versjonen ? Facelift LCI kom i mars 2007. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username83 Skrevet August 3, 2013 Share Skrevet August 3, 2013 Takk for svar. Mente eg hadde facelift da eg så bilder fra denne tråden : http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?t=66848 men skal ærlig innrømme at eg har problemer med å se og huske forskjellen på de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet August 3, 2013 Share Skrevet August 3, 2013 Takk for svar.Mente eg hadde facelift da eg så bilder fra denne tråden : viewtopic.php?t=66848 men skal ærlig innrømme at eg har problemer med å se og huske forskjellen på de Ser det lett på frontfangeren Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username83 Skrevet August 3, 2013 Share Skrevet August 3, 2013 Hei. Eg har akkurat kjøpt meg en e60 2008 523i Så heldig som eg er så måtte det skje noe, og det allerede etter 3-4 mil. Skulle starte bilen no i sted og den starter fint, men det som skjer få sekunder etter er at den detter i turtall. Ned til ca 600 rpm og rister noe voldsomt.. Eg prøver å gasse litt og ristingen fortsetter, eg velger å slå av motoren. Det som er så jevlig er at bilen var på tilstandskontroll i går hos jæger på kokstad!! De har skrevet at alt er i orden.. Noen som har noen ideer ? Eg leste noe om en kamakselsensor, men det var på en litt eldre bmw, er dette noe som en vanlig bilmekaniker klarer å bytte og er det mye arbeid ? Setter meget pris på kjappe svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 3, 2013 Share Skrevet August 3, 2013 Jeg fikk nettopp nye coiler montert på min, var visst en aksjon på dette. Nå merket ikke jeg noe til dette, og jeg aner ikke hvilke symptoner det kan gi, men det kan jo være verdt å sjekkes opp i. Mener på at forrige eier også fikk disse skiftet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username83 Skrevet August 3, 2013 Share Skrevet August 3, 2013 Takk for svar.. problemet her er at bilen fikk nye coiler allerede i mai og på denne rapporten ser eg at kunde har klaget på fusking ved kald motor det var da de fant ut at coilene var brent og de byttet desse.. bilen har full service historikk fra jæger + at den var på tilstandskontroll på fredag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet August 4, 2013 Share Skrevet August 4, 2013 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå