Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Målene til Hartge/ACS er selvsagt at produktene innehar en svært god kvalitet. De er ikke opptatt av å få ut maksimalt av hk/nm, men faktisk å levere en motoroppgradering som fungerer optimalt med original motor/girkasse. Produktene deres er testet på testbiler i svært lang tid for utvikling og det gjøres endringer dersom noe ikke er som det skal være.. Derfor er det nok en grunn til at de har muligheten til å overta BMW's garantier og ikke bestchip osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ulempen med såkaldte billig chipper, er at den nye softwaren som oftest bare manipulerer et par av tallene som leveres til hjernen i fra noen sensorer.

De dyre som ASC\hartge har nye map på luft og diesel, som gjør at man ikke får feilkoder, eller ødelegger noe i de tallene som hjernen skal få, her er alt gjort etter boka, dette koster mye og lage, og da er det en grun til at de koster 20k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er målene til Hartge og AC-Schntizer iforhold til bestchip?

Selvfølgelig bør man satse på noe som kommer fra anerkjente tunere som f.eks. AC Schnitzer eller Hartge, hvis man har ti ganger mer penger å bruke.

Da hadde jeg også gjort det, men dette er tross alt en rimeligere chip, som vi har merket fungerer veldig godt på vår bil. (langtidseffekten kan man derimot ikke si noe om enda..)

Jeg må nesten bare spørre, og det er ikke for å være frekk eller noe, men driver du å forhandler bestchip.no siden du fronter dem så veldig?

15 - 20 store er kanskje mye penger som investering på noe du ikke ser noe igjen til fysisk sett (det er jo tross alt "bare noen trykk på data" og ikke en fysisk gjenstand, som f.eks. felger etc.), men sammenlignet med et automatkassehavari, turbohavari, motoroverhaling etc. vil merkostnaden på mellom 10 - 15 store være forholdsvis liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. hva slags annen garanti tenker du på her?

gir feks. dyrere chiptuning tilbydere garanti på at hvis noen komponenter i bilen ryker som direkte årsak av produkt?(feks. girkassa) fint om du har en link til annen leverandør som omhandler den garanti du tenker på.

jeg er ikke ute etter å krangle, så det er bare å kjøre på med argumenter. (gjerne positive også!)

Nå er det vel forklart et par ganger her og det er kanskje ikke mange som gir en garanti på drivverk hvis bilen er eldre enn 2-3 år eller ikke profesjonelt utført.

Har selv benyttet meg av en type "billig" oppgradering (chipsenter.no) til en A6 1.8TQ, men denne hadde manuell kasse. Har i alle år hørt at man bør være forsiktig med biler som har automat, men det har du sikkert forsikret deg om før du kjøpte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er målene til Hartge og AC-Schntizer iforhold til bestchip?

Selvfølgelig bør man satse på noe som kommer fra anerkjente tunere som f.eks. AC Schnitzer eller Hartge, hvis man har ti ganger mer penger å bruke.

Da hadde jeg også gjort det, men dette er tross alt en rimeligere chip, som vi har merket fungerer veldig godt på vår bil. (langtidseffekten kan man derimot ikke si noe om enda..)

Jeg må nesten bare spørre, og det er ikke for å være frekk eller noe, men driver du å forhandler bestchip.no siden du fronter dem så veldig?

15 - 20 store er kanskje mye penger som investering på noe du ikke ser noe igjen til fysisk sett (det er jo tross alt "bare noen trykk på data" og ikke en fysisk gjenstand, som f.eks. felger etc.), men sammenlignet med et automatkassehavari, turbohavari, motoroverhaling etc. vil merkostnaden på mellom 10 - 15 store være forholdsvis liten...

Ikke frekt spørsmål det. Nei jeg forhandler ikke bestchip.no.

Jeg har bare kjøpt en chip derfra, som jeg er fornøyd med til denne prisen. Jeg har bare lyst til å høre alle betraktninger rundt dette emne.

De fleste argumenter vises å være, at alle billige alternativer er noe møl, og det dyre er det eneste gode alternativ.

Pris og kvalitet henger ofte nøye sammen, men kan man få en chip til kr. 2.500,- som er 10x billigere enn fra de store leverandørerene, og samtidig gir godt effekt uten å være direkte årsak til havari av noen av bilens komponenter, er Ce&TüV godkjent, og monteres enkelt selv på 20 min., føler jeg at dette kan være et bra alternativ, for oss som ikke ønsker ut med kr. 25.000,- og flere timer på verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har bilder av interiøret sitt? Lurer på om det hadde vært penere med mørkere detaljer i stedet for sølvrutete-hva-det-nå-enn-er ...

DSC_0119.jpg

DSC_0121.jpg

Neei det interiør listene der må du aldrii bytte:D jeg messuner deg så J. for det der,fine<3 de listene der er også stein dyre. Til og med på ebay er de dyre, der koster de 14,745.33 NOK.

Så jeg nøyet meg med svart carbon lister i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noen ulure spørsmål... Hvor leser man av motortemp (kjølevann)? har navi proff. Er det ekstravarmer (webasto) orginalt på 525d? min er import fra tyskland..

Hiver meg på dette ulure spørsmålet jeg også... Min bil er ikke impotert fra Tyskland. Må da vere noen har funnet ut noe lurt her? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns heller ikke noe om disse listene og ville byttet de ut så fort som mulig med treplank som fint lakkes i blank sort.. Bilde av min tidligere E61 med sort skinn og sorte høyglandspolerte interiørlister..

15go5g5f7eij316xc7oz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...