Haukefer Skrevet August 15, 2013 Share Skrevet August 15, 2013 Hmmm, skal skal ikke.... 19" style 95 felger på e61... Meget sugen på det Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 16, 2013 Share Skrevet August 16, 2013 Da jeg stod der og ventet på oljejobben, tittet jeg under bilen og så at høyre bakdekk var nesten helt blankslitt på innsiden, er vel litt feiljustert eller et slitt stag da? Slitt kule/foring, som medfører feil vinkler. Geometrien i hjulopphenget gjør at litt slitasje endrer spissingen ganske mye. Du kan leve med en ganske heftig camber om spissingen er riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username83 Skrevet August 16, 2013 Share Skrevet August 16, 2013 I min kompis sin e60 fra 04 lyser det i inni begge ringene på frontlyktene, menst i mine som er facelift ser det ikkje ut til at dette er meningen. Stemmer dette eller finnes det flere lykter til min ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 16, 2013 Share Skrevet August 16, 2013 I min kompis sin e60 fra 04 lyser det i inni begge ringene på frontlyktene, menst i mine som er facelift ser det ikkje ut til at dette er meningen. Stemmer dette eller finnes det flere lykter til min ? Hva er det du egentlig mener? Begge ringene lyser på både pre-LCI halogen/xenon og LCI halogen/xenon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username83 Skrevet August 16, 2013 Share Skrevet August 16, 2013 Jada, ringene lyser, men han har pærer inne i begge og dermed lys i midten.. så han har altså lys i ringene og i midten av ringen. dette har ikkje eg.. eg har bare lys i midten av ringen mot skjærmene.. håper det var forståelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 16, 2013 Share Skrevet August 16, 2013 Nei, det er ikke så lett å vite hva du mener. Begge ringene belyses av èn pære, foruten pre-LCI som blir belyst av to pærer. Optikken i en LCI lampe er utformet slik at den innerste ringen (mot grillen) lyser sterkere enn den ytterste. Det kan derfor se ut som om ytterste ring ikke lyser i forskjellige vinkler og dagslys. Post et bilde så er det lettere å hjelpe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username83 Skrevet August 16, 2013 Share Skrevet August 16, 2013 Skal prøve å få fatt i bilde i løpet av dagen. men det er nok bare det at det er 2 pærer i hannes og ikkje i mine.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 16, 2013 Share Skrevet August 16, 2013 Skal prøve å få fatt i bilde i løpet av dagen.men det er nok bare det at det er 2 pærer i hannes og ikkje i mine.. Hvis han har to pærer så har han en pre-LCI uten xenon. Du burde ikke akkurat være misunnelig på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
landrange Skrevet August 16, 2013 Share Skrevet August 16, 2013 Da jeg stod der og ventet på oljejobben, tittet jeg under bilen og så at høyre bakdekk var nesten helt blankslitt på innsiden, er vel litt feiljustert eller et slitt stag da? Slitt kule/foring, som medfører feil vinkler. Geometrien i hjulopphenget gjør at litt slitasje endrer spissingen ganske mye. Du kan leve med en ganske heftig camber om spissingen er riktig. Hvilken kule/foring mener du? foring på et stag eller bærearm? eller på bakaksel. Får vel ta frem maskinspettet og sjekke under der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sørlandet Skrevet August 16, 2013 Share Skrevet August 16, 2013 2006 E60 gått 128500 og skal til service (oljeskift). Noen som vet hva som skal gjøres på denne servicen utenom oljeskift? Noen steder man kan finne ut av dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 16, 2013 Share Skrevet August 16, 2013 2006 E60 gått 128500 og skal til service (oljeskift). Noen som vet hva som skal gjøres på denne servicen utenom oljeskift? Noen steder man kan finne ut av dette? Bilen din forteller deg hva som skal gjøres. Dette ser du i iDrive. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 16, 2013 Share Skrevet August 16, 2013 Da jeg stod der og ventet på oljejobben, tittet jeg under bilen og så at høyre bakdekk var nesten helt blankslitt på innsiden, er vel litt feiljustert eller et slitt stag da? Slitt kule/foring, som medfører feil vinkler. Geometrien i hjulopphenget gjør at litt slitasje endrer spissingen ganske mye. Du kan leve med en ganske heftig camber om spissingen er riktig. Hvilken kule/foring mener du? foring på et stag eller bærearm? eller på bakaksel. Får vel ta frem maskinspettet og sjekke under der! Kulen nede på spindelen er velkjent, også kjent som knirkeforing. Selv skal jeg bytte øvre bakre bærearm nå pga samme feilsymptom. Finner du ikke noe så få et verksted til å sjekke alt og justere opp vinkler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet August 18, 2013 Share Skrevet August 18, 2013 Jeg har et irriterende skrikevesen i stereoanlegget mitt ved bruk av aux ifra telefonen. Er en lav-ish squeel lyd i bakgrunn av musikk, tydelig preget av tilkoblingen av aux ledningen. Varierer i styrke, men stort sett alltid tilstede. Er største individual stereoen, og en samsung s4 active. Er samme lyd ved bruk av en vanlig S4, samt S3. Med en eldre samsung s2 er det fint lite å høre. Noen flere med samme problem? Har byttet aux ledningen til en høykvalitets sak, og lyden ble mindre, men fortsatt tilstede. Er jo nokså sikkert tlf som har problemet, men en må jo spørre. Mye erfaring samlet her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet August 18, 2013 Share Skrevet August 18, 2013 Jeg har et irriterende skrikevesen i stereoanlegget mitt ved bruk av aux ifra telefonen.Er en lav-ish squeel lyd i bakgrunn av musikk, tydelig preget av tilkoblingen av aux ledningen. Varierer i styrke, men stort sett alltid tilstede. Er største individual stereoen, og en samsung s4 active. Er samme lyd ved bruk av en vanlig S4, samt S3. Med en eldre samsung s2 er det fint lite å høre. Noen flere med samme problem? Har byttet aux ledningen til en høykvalitets sak, og lyden ble mindre, men fortsatt tilstede. Er jo nokså sikkert tlf som har problemet, men en må jo spørre. Mye erfaring samlet her inne. Er vell dynamostøy etter det jeg hsr forstått, har litt sånn hos meg av og til .. Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet August 18, 2013 Share Skrevet August 18, 2013 Hmm jasså. Alltid forbundet dynamostøy med lyd som følger turtall jeg, og min lyd har konstant frekvens.. Må prøve å få bukt med dette. Nytter ikke med hifi anlegg med slike ulyder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå