Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har bilen hos jæger på kokstad pga fusking ved kald motor.

de har gått igjennom forskjellige ting og mekaniker mener at det er pga drivstoffpumpen ?

noen som kan forklare hvorfor denne kan lage trøbbel ved tomgang på kald motor og ikkje ved vanlig gasspådrag eller f.eks kickdown ??

takk

Skrevet

Hvilken E60 med Diesel har noe tilsvarende accelerasjon som min E39 2.2 170hk bensin? Lagde en tråd tidligere om mulig kjøp av M5, men siden jeg kjører nærmere 40 000 km i året er det uaktuelt og ødelegge en så pen bil med så mye kilometer, så jeg sikter litt inn mot nyere diesel BMW :)

Skrevet

Hei..

har en 2003 530d med 270hk chip. Bilen er rulla 150.000km.

ved pådrag røyker denne en hel del. skal ikke dra så veldig heller før den bynner å ryke!

Skyldes dette chip, eller kan turbo bynne å bli defekt?

hører en del turbosus opp till 2000 r/min

Skrevet

ja filtret er ikke gådd mer enn 5000

Ikke lenge siden jeg kjøpte bilen selv.. Har en liten mistanke til turboen

Mon tro om, i verste fall, om 535 turboen passer da?

Skrevet

den soter ganske bra asså... om jeg ligge på cruise opp en bakke i feks 60-80 så ligger det et lite teppe bak den..

Klemmer jeg til er det temmelig mørkt bak der ja... det legger seg sot på bakenden, lykt, bagasjerom osv..

Skrevet

Har du lest av feilkoder?

Har du testet med original programvare?

Turbo defekt er som oftest blå/grå røyk og ikke svart. Svart er som oftest dårlig forstøving eller for mye diesel/ for lite luft.

Skrevet

har ikke lest av koder... men bilen går utmerket, så trur ike det er noe feil med prog. Den uler veldig turboen også. om jeg cruiser sakte og gir litt ekstra bare over en haug eller bakketopp så suser den bra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...