Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Leste litt i instruksjonsboka når jeg hadde litt tid til overs og ventet på noen. Står at biler med bensinmotoren skal ungås å stå på tomgang stille når de skal varme seg opp. De skal heller varmes med kjøring på moderat turtall? Vil bmw selge en ny motor eller er det en spesiell grunn til at den ikke kan stå på tomgang i park for å bli varm? 

Har alltid pleid å la den stå på tomgang i 10 min før vi skal dra til/fra hytta. Da er både motor og kupe varm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst kjøpt feil ryggelys pærer, for dem jeg kjøpte er for store.

Slik går det når trigger happy eBay kjøper sitter offshore og har det travelt med å få bedre ryggelys....

Dem jeg har på bilen er

20131112_154004_zpsd85f642c.jpg20131112_153854_zps4c1f80c7.jpg

De jeg har kjøpt er

2x 10W 7440 T20 CREE R5 & 12 5050 SMD LED Turn Reverse Tail Signal Light Bulbs

http://m.ebay.com/itm/171123797308?nav=SEARCH&sbk=1

20131112_153929_zps01e47a88.jpg

Noen som vet hvilke rygge lys pærer heter på min bil?

Hva er maks effekt / mest ryggelys ifra?

Og hva kan jeg bruke dem pærene jeg har kjøpt til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt i instruksjonsboka når jeg hadde litt tid til overs og ventet på noen. Står at biler med bensinmotoren skal ungås å stå på tomgang stille når de skal varme seg opp. De skal heller varmes med kjøring på moderat turtall? Vil bmw selge en ny motor eller er det en spesiell grunn til at den ikke kan stå på tomgang i park for å bli varm? 

Har alltid pleid å la den stå på tomgang i 10 min før vi skal dra til/fra hytta. Da er både motor og kupe varm. 

Det der står det i alle instruksjonsbøker. Iallefall de jeg har lest.

Er hovedsaklig fordi at motoren fungerer mer ideelt med litt turtall, og ikke bare 1000rpm, mtp oljetrykk og smøring til en kald motor feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å koble stereo på m-Ask spillern eller er det bare å bytte speller med en gang? :P kan ikke si at org stereo er noe å skryte av :P

Spillern din er nok ikke så hakkanes gæli. Forsterker og høyttalere er det værre med. Folk flest beholder spiller og oppgraderer forsterker/høyttalere. Kan bytte ut spillern men ettermarkedsspiller ser forholdsvis jalla ut i mine øyne. Om det skulle bli behov for noen form for software-oppgradering av bilen din så MÅ original spiller være koplet til. Men det er antagelig ikke stor sjans for at du noengang vil trenge SW-oppdatering på en "gammel" E61.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spillern din er nok ikke så hakkanes gæli. Forsterker og høyttalere er det værre med. Folk flest beholder spiller og oppgraderer forsterker/høyttalere. Kan bytte ut spillern men ettermarkedsspiller ser forholdsvis jalla ut i mine øyne. Om det skulle bli behov for noen form for software-oppgradering av bilen din så MÅ original spiller være koplet til. Men det er antagelig ikke stor sjans for at du noengang vil trenge SW-oppdatering på en "gammel" E61.

Skjønner. Det beste hadde vært greit å sluppet å bytte til uorg spiller for som du sier det ser nok jalla ut :P men åssen ere det å koble forsterker å slikt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor enkelt det er å oppgradere kommer ann på hvilken stereo-pakke du har. Jeg tipper at du enten har standard eller opsjonen 676 HiFi.

Du kan finne ut hva du har om du har utstyrslista for bilen. Eventuelt se i bilen om du har diskanter i dørene forran, montert i "vindu-ramma" oppe ved speila. Er det ikke diskanter der så har du standard stereo. Har du diskanter så er det 676 HiFi (eller 677 HiFi Pro/Harman Kardon, men dette er tvilsomt siden du er veldig missfornøyd med lyden ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...