Otis Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 Det kan være både og. Litt avhengig av hvilken bil du har. Sendt fra mobilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Bravo Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 Bakruta mi åpna seg selv noen ganger ila to turer i dag. Er dette synonymt med kabelbrudd eller er det noen som har erfart andre feil på lås/bryter i denne? Ofte bryteren på glasset. Iallefall en forholdsvis billig plass og starte.. magnus1982 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianvell Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 Noen som har bygd om 530d fra automat til manuell før? er redd jeg må bytte kasse, da min har begynt å slure er verst fra når man står stille å begynner å kjøre.. så da lurer jeg på hva pris forskjell er på manuell kasse inkl, svinghjul,trkkplate,lamell,clutch+pumper osv kontra å få tak i ny kasse.. eller noen kansje som overhaler?, noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselMotor Skrevet Januar 6, 2014 Share Skrevet Januar 6, 2014 Nå vet ikke jeg hva som først tar kvelden på den automatkassa, men det ligger endel på youtube og nettet generelt. Jeg fant en gang overhalingsmanual til automaten som sitter i E60'n jeg kjører. Virket ikke så veldig rocket science egentlig, men blir sikkert granskauen dyrt. Kanskje mekatronikken som har begynte å takke for seg? Hvor langt har bilen gått? http://www.youtube.com/watch?v=2ChGkk8Twh0 http://www.youtube.com/watch?v=zwjvxRZyvWM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
landrange Skrevet Januar 6, 2014 Share Skrevet Januar 6, 2014 Min kollega med en e61 525D har problemer med at bakluken etter å ha blitt lukket, slipper seg opp igjen! slik at den ikke er helt lukket! Noen som vet hva dette kan være? har det med ledinger oppe i luken å gjøre eller er det selve låsmekanismen som er noe feil på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianvell Skrevet Januar 6, 2014 Share Skrevet Januar 6, 2014 Nå vet ikke jeg hva som først tar kvelden på den automatkassa, men det ligger endel på youtube og nettet generelt. Jeg fant en gang overhalingsmanual til automaten som sitter i E60'n jeg kjører. Virket ikke så veldig rocket science egentlig, men blir sikkert granskauen dyrt. Kanskje mekatronikken som har begynte å takke for seg? Hvor langt har bilen gått? http://www.youtube.com/watch?v=2ChGkk8Twh0 http://www.youtube.com/watch?v=zwjvxRZyvWM Hei! ja er flere som mener det kan være mekatroniken, bilen har gått 180000km ca.. Ca pris på mekatronik? venter på diagnosen fra bilsalongen nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselMotor Skrevet Januar 6, 2014 Share Skrevet Januar 6, 2014 Mener at den ligger på rundt 30 lapper hos GS. Det var til kassa i våres E60, og den er en størrelse mindre enn kassa du har, men mekatronikken og prisen er nok ganske lik. Kan være en overhaling av ventilene vil gjøre susen. Jeg synes det ser drøyt ut å bytte hele greia, om det bare er å bytte ventiler. Har du bytte olje/flushet kassa noen gang? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianvell Skrevet Januar 7, 2014 Share Skrevet Januar 7, 2014 okey... Har ikke byttet olje eller flushet den noen gang jeg nei, vet ikke om forige eier gjorde det ( som var nøye med service osv) Får håpe de finner ut av noe=) har jo fått opp den feilmeldingen et par ganger før den ble som den er nå, å da var det bare å skru motor av/på.. så vil vel tippe på at det er denne mekatronikk saken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianvell Skrevet Januar 7, 2014 Share Skrevet Januar 7, 2014 Mener at den ligger på rundt 30 lapper hos GS. Det var til kassa i våres E60, og den er en størrelse mindre enn kassa du har, men mekatronikken og prisen er nok ganske lik. Kan være en overhaling av ventilene vil gjøre susen. Jeg synes det ser drøyt ut å bytte hele greia, om det bare er å bytte ventiler. Har du bytte olje/flushet kassa noen gang? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk okey... Har ikke byttet olje eller flushet den noen gang jeg nei, vet ikke om forige eier gjorde det ( som var nøye med service osv) Får håpe de finner ut av noe=) har jo fått opp den feilmeldingen et par ganger før den ble som den er nå, å da var det bare å skru motor av/på.. så vil vel tippe på at det er denne mekatronikk saken Er det denne jeg trenger da? http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/varer/delekatalog_24/24_1013 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianvell Skrevet Januar 7, 2014 Share Skrevet Januar 7, 2014 Fikk beskjed fra bilsalongen at hele kassa var kaputt... så må vel få tak i en ny/brukt. Noen som vet hvor jeg kan få tak i det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-E30 Skrevet Januar 7, 2014 Share Skrevet Januar 7, 2014 Koed.no tror jeg har kasser inne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianvell Skrevet Januar 7, 2014 Share Skrevet Januar 7, 2014 det har de så blir å kjøpe derfra, da overhaling kosta 33.000.. Men er veldig rart, henta bilen fra verkstedet nå i kveld, å da virka girkassa helt fint igjen, som om ingen ting har skjedd:S Men ligger feil i bilens minne om at kasse må byttes ifølge en kompis som jobber der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianvell Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Noen måte jeg kan "resete" feilminne selv hvis denne girkassefeilen kommer opp igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Januar 8, 2014 Share Skrevet Januar 8, 2014 Nei. Ikke uten utsty. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsrangoy Skrevet Januar 9, 2014 Share Skrevet Januar 9, 2014 Noen som har annbefalninger om hvordan jeg skal vedlikeholde skinnsetene mine? Har lyst til å ta en liten shine på dem til våren. Men har comfort seter med kjøling, så er det jo fult av hull i dem. Kommer ikke skinnrensproduktene til å komme ned i disse hullene og størkne bare? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå