Reef89 Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 På omluft eller resirkulerings knappen i bilen kan eg trykke 2 ganger og ett lys forflytter seg. Eg verken hører eller merker noen forskjell. Noen som vet hva som er forskjellen ? Den knappen skal du bare bruke i lange tunneler eller steder det lukter drit. Fordi den stenger for ny utvendig luft og bare resirkulerer den du har i cabinen og det kan være ulempe for folk med astma eller pusteproblemer. Men uansett trykker du og glemmer den så går den av av seg selv etter en stund. Trykker du en gang stenger du for ny utvendig luft (som er greit i en lang tunell med mye eksos) Trykker du så lyset flytter seg til A. så stenger den for ut luft automatisk for eks. vist du kjører inn i en tunnel og bilen "lukter" eksosen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Litjhaug Skrevet Januar 13, 2014 Share Skrevet Januar 13, 2014 Fikk montert meg Dension Icon Drive her om dagen. Installeringen var enkel. Hadde en del problemer med kabler og plass bak Dvd/navigasjons enheten. Men fikk endelig plass til alt. Var litt redd for fiberkablene Her er en liten filmsnutt hvordan det ser ut på skjermen. http://www.dension.com/node/2424 Hva er forskjellen på dette og den du hadde før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Det er en del forskjell. Kan prøve å oppsumere litt her: Dension gateway 500s. Spiller musikk fra USB eller iphone/ipod Finnes i bluetooth utgave også, men det var ikke min. Styrer alt fra Idrive knappen. Den simulerer en CD veksler, så interface viser bare tekst. (Tekst på sangene) Dension Icon Drive. Spiller musikk fra bare Iphone/ipod (må være touch ipod) og ikke Usb. Denne har bluetooth, men jeg bruker orginal bluetooth. Bluetooth viser i tillegg til navn på person som ringer også bildet som din iphone. <-- Bare iphone og ikke android desverre. Styrer alt fra Idrive. Denne simulerer TV modul. Dette gjør at interfacen blir litt bedre enn Gateway 500. Viser album bilder på hver av sangene du spiller på din iphone/ipod. Du kan se film,youtube, Netflix +++ via Iphonen. Det finnes og en extra video input på denne som du kan koble til dvd spiller, camera +++ Bare fantasien som stopper deg. Det er denne som er hovedårsaken til at jeg kjøpte uniten. Denne skal jeg bruke til å speile min android enhet på skjermen. Jeg er usikker på om jeg har nevnt alt her nå. Men det er hvertfall noe av forskjellene. Du kan jo også lese litt om begge på Dension.com Edit. Glemte en liten ting. Gateway 500 er litt enklere å montere enn Icon Drive da det er mindre deler som må demonteres. Gateway trenger du bare å komme til cd veksleren. Icon drive så trenger du å ta ut Navi enheten for å koble litt bak den. Mener også å huske at Icon drive ikke støtter annet enn 8.8" proff skjermen med nyeste software. (Grå skjerm). Men dette er jeg ikke sikker på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Dvs mer eller mindre så fungerer denne nesten bare på iPhone / itoutch? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Slik jeg har forstått det tidligere er at Dension 500s funker på hvilken som helst smarttelefon? Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Jepp du må ha en av delene for å spille musikk ja, desverre. For dere som hater I ting så er det vel andre uniter som smaker bedre. Som f. eks Dynavin eller lignende. CIC har jeg ingen erfaring med. Men disse unitene har jo da en helt annen kost pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Slik jeg har forstått det tidligere er at Dension 500s funker på hvilken som helst smarttelefon? Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Det spørs hva du mener med dette. Gateway 500s BT støtter A2DP fra alle telefoner. Du kan også ha handsfree fra alle. Gatway Icon drive støtter ikke A2DP, men hansfri virker på alle telefoner, Men interfacen blir bedre med Iphone for dere som bruker Icon drive bluetoothen. Alt i alt så er denne uniten bygget opp for iphone/ipod som blir beskrevet over her. Det blir iphonen eller ipod som er pc-en i bilen. Jeg kommer til å bruke denne til å speile min galaxy S3 slik at jeg kan bruke denne til navi, film eller det jeg skulle ønske. Bakdelen er at jeg må navigere via S3-en. Noe som går fint for min del. Haukefer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Hehe ble litt mye fagspråk her må, men tenkte at det går vell å spille musikk via f.eks Android også? Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Hehe sorry. A2DP betyr du kan streame musikk via bluetooth fra telefon til spilleren. Hvis det er Icon Drive du spør om, så er egentlig svaret på ditt spørsmål nei. Men som du ser over her, så er muligheten der vist du ønsker. Men Icon Drive er bygget for Iphone/Ipod alene desverre. Og ikke Android. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Okei da er vi enig ser du skriver at 500s støtter A2DP fra alle telefonen, tror jeg må skaffe meg en sånn, meget kjipt å bruke FM sender :/ Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Husk å kjøp 500s BT versjon og ikke 500s. Du bør også lese deg litt opp før du handler da det kan være nødvendig med coding. Jeg er selfølgelig behjelpelig på PM vist du trenger svar på noe. Dette er den billigste jeg har funnet i Norge som selger Dension. http://www.acb.no/Details.asp?ProductID=2969 Husk at det også finnes 2 versjoner. En som du må koble til i tillegg til din Cd veksler. Og en annen du kobler opp istedenfor Cd veksler. Haukefer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 14, 2014 Share Skrevet Januar 14, 2014 Jepp, var det jeg såg litt på, for sjekket ut mulighetene for dette i vår og da fant jeg ut at jeg trengte 500bt. Nei, må ha en sånn til sommeren ja Sender pm når den tid kommer! Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnus1982 Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Noen som vet om bryteren på bakruta er enkel og bytte sjøl? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Noen som vet om bryteren på bakruta er enkel og bytte sjøl? https://mega.co.nz/#!XJ1zBLxa!Be2aKG_Ub8SjiwPafCProCMvF5Jy4dPOqB_YNCJN-Ww Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
username83 Skrevet Januar 15, 2014 Share Skrevet Januar 15, 2014 Den knappen skal du bare bruke i lange tunneler eller steder det lukter drit. Fordi den stenger for ny utvendig luft og bare resirkulerer den du har i cabinen og det kan være ulempe for folk med astma eller pusteproblemer. Men uansett trykker du og glemmer den så går den av av seg selv etter en stund. Trykker du en gang stenger du for ny utvendig luft (som er greit i en lang tunell med mye eksos) Trykker du så lyset flytter seg til A. så stenger den for ut luft automatisk for eks. vist du kjører inn i en tunnel og bilen "lukter" eksosen. Takk for kjempe svar. Men sitter det en sensor som "lukter" da og eventuellt vet du hvor den sitter ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå