Gustav C. Skrevet Januar 21, 2014 Share Skrevet Januar 21, 2014 DIY på skifte av EGR/AGR-termostat og hovedtermostat på E60 M57 -> http://www.youtube.com/watch?v=FH26_SGx_PM Skulle ønske jeg hadde sett den før jeg gikk på dette, hadde spart en del tid på å ikke loke rundt.. Er det greit at jeg legger ut linker til slike Youtube DIY her? Har alltid hatt lyst til å lage en eller to DIY, men disse klippene jeg er mye bedre enn hva jeg kan sette sammen med mobilbilder i dårlig belysning.. Haukefer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Januar 21, 2014 Share Skrevet Januar 21, 2014 Ang batteri så har jeg ikke peiling bortsett fra at mitt ser helt likt ut , men siden ingen har svart så googlet jeg litt.. Kom over denne tråden: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=621420De skal ha det til at hvite er standard batteri (noe jeg tolker vanlig syre), mens svarte er AGM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 21, 2014 Share Skrevet Januar 21, 2014 Det er riktig. Hvite batterier er standard og sorte batterier er AGM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Januar 21, 2014 Share Skrevet Januar 21, 2014 TUSEN TAKK for svar - begge to =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frode1976 Skrevet Januar 21, 2014 Share Skrevet Januar 21, 2014 Forstår jeg rett, Saltkjelen, så er 6-7 streker driftstemp på en diesel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 22, 2014 Share Skrevet Januar 22, 2014 Ja, det er riktig. frode1976 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsrangoy Skrevet Januar 22, 2014 Share Skrevet Januar 22, 2014 kjente igår at når jeg svinger til høyre i lav fart (20kmt) så rykker det litt i rattet. kjennes ikke ved venstresvinger og i høyere hastigheter. Hva kan være galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsrangoy Skrevet Januar 22, 2014 Share Skrevet Januar 22, 2014 O Prøver å finne motortemp på bilen, bruker denne guiden her. Når jeg kommer til der jeg har trykt opp til 19 og det står lock on, så trykker jeg summen av dei 5 sifrene jeg kom frem til i steg 3. Etter det så får jeg ikke opp lock off, har prøvd sikkert 10 ganger nå noen tips? *Hold inne triptelleren til det står 01.00 *Under der det står 01.00 kommer det opp et tall på 6 eller 7 siffer. noter deg de siste fem siffrene. *Legg sammen disse fem sifrene f.eks 66431=20. *Trykk så gjentatte ganger på triptelleren til du kommer til 19.00. *Under 19.00 vil det da med en gang stå "Lock on" *Start da umiddelbart å trykke på tripptelleren det antall ganger som det tallet du fikk når du la sammen tallene tidligere(altså i dette tilfellet 20 ganger) *Den vil nå gå tilbake til 01.00 og nå er alt "Lock off" D.v.s at nå kan du lese av alle mulig slags parametere på bilen/motor. Menyen ang. motortemperatur/kjølevanntemperatur for eksempel er på meny 07.00. Inne i disse menyene kan du lese av mye artige ting. F.eks. eksakt mengde drivstoff igjen på tanken, ladespenning, hastighet digitalt. osv.osv.Edit : Edit: Fikk det til og har tatt meg en kjøretur på 10-15min,temperaturen er nå 81 grader, er det normalt? Sent from my GT-I9505 using Tapatalk prøvde dette jeg også, men kommer ikke opp den 19.00 menyen med meg, går bare fra 01.00 til 01.09 så begynner den på nytt igjen. må du gjøre dette for hver kjøretur, eller er den låst opp slik at du kan se den hele tiden nå? jeg har facelift hvis det har noe å si. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 22, 2014 Share Skrevet Januar 22, 2014 Når du har funnet den summen du skal rekne ut så holder du inne tripptelleren igjen til det kommer 01, så trykker du deg opp til 19 må gjør det for hver kjøretur.... Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Januar 22, 2014 Share Skrevet Januar 22, 2014 prøvde dette jeg også, men kommer ikke opp den 19.00 menyen med meg, går bare fra 01.00 til 01.09 så begynner den på nytt igjen. må du gjøre dette for hver kjøretur, eller er den låst opp slik at du kan se den hele tiden nå? jeg har facelift hvis det har noe å si. Da har du tatt det litt med ro i svinga, slik at du har gått inn på/valgt 01.00 og ender opp med å bla gjennom undermenyene her. Når du da er der inne i f.eks 01.02 prøv å holde inne reset-/trippteller-knappen igjen, til det står 01._ _ og så umiddelbart trykker du deg videre med reset-/trippteller-knappen. da skal du begynne å bla deg oppover i menyene. Her er et bra youtube klipp som viser akkurat åssen du skal gjøre det: http://www.youtube.com/watch?v=envKMwftf6w Larsrangoy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsrangoy Skrevet Januar 23, 2014 Share Skrevet Januar 23, 2014 fikk det til. tempen lå på ca 80. maks 85 grader i 10% bratt tunnell.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Januar 23, 2014 Share Skrevet Januar 23, 2014 noen som vet hvordan jeg tar av dørsida forran? denne har løsna i ene hjørnet og få den ikke til og sitte orntlig. sikkert han som har lagt solfilm som ikke har fått den ontrlig på plass, så tenkte jeg skulle ta den av og få satt den orntlig på og samtidig sjekke om alle klipsene er hele Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 23, 2014 Share Skrevet Januar 23, 2014 fikk det til. tempen lå på ca 80. maks 85 grader i 10% bratt tunnell..Da er det på tide å skifte termostatene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
landrange Skrevet Januar 23, 2014 Share Skrevet Januar 23, 2014 Noen som vet hvordan man kan få igjennom en Defakabel til kupevifte, inn i kupeen på en e61? Har Defa bunnpannevarmer, men kunne jo tenkt meg å få satt inn en kupevifte også! Er det f.eks en gummiplugg el lign noe sted i torpedovegg eller gulv som man kan benytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 23, 2014 Share Skrevet Januar 23, 2014 noen som vet hvordan jeg tar av dørsida forran? denne har løsna i ene hjørnet og få den ikke til og sitte orntlig. sikkert han som har lagt solfilm som ikke har fått den ontrlig på plass, så tenkte jeg skulle ta den av og få satt den orntlig på og samtidig sjekke om alle klipsene er hele Den er skrudd mot A-stolpen. Skruen sitter bak en liten propp. Ellers er resten av dørtrekket klipset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå