Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

DIY på skifte av EGR/AGR-termostat og hovedtermostat på E60 M57 -> http://www.youtube.com/watch?v=FH26_SGx_PM 

Skulle ønske jeg hadde sett den før jeg gikk på dette, hadde spart en del tid på å ikke loke rundt.. :whatever:  

Er det greit at jeg legger ut linker til slike Youtube DIY her? Har alltid hatt lyst til å lage en eller to DIY, men disse klippene jeg er mye bedre enn hva jeg kan sette sammen med mobilbilder i dårlig belysning..     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Prøver å finne motortemp på bilen, bruker denne guiden her. Når jeg kommer til der jeg har trykt opp til 19 og det står lock on, så trykker jeg summen av dei 5 sifrene jeg kom frem til i steg 3. Etter det så får jeg ikke opp lock off, har prøvd sikkert 10 ganger nå :P noen tips? *Hold inne triptelleren til det står 01.00 *Under der det står 01.00 kommer det opp et tall på 6 eller 7 siffer. noter deg de siste fem siffrene. *Legg sammen disse fem sifrene f.eks 66431=20. *Trykk så gjentatte ganger på triptelleren til du kommer til 19.00. *Under 19.00 vil det da med en gang stå "Lock on" *Start da umiddelbart å trykke på tripptelleren det antall ganger som det tallet du fikk når du la sammen tallene tidligere(altså i dette tilfellet 20 ganger) *Den vil nå gå tilbake til 01.00 og nå er alt "Lock off" D.v.s at nå kan du lese av alle mulig slags parametere på bilen/motor. Menyen ang. motortemperatur/kjølevanntemperatur for eksempel er på meny 07.00. Inne i disse menyene kan du lese av mye artige ting. F.eks. eksakt mengde drivstoff igjen på tanken, ladespenning, hastighet digitalt. osv.osv.Edit : Edit: Fikk det til og har tatt meg en kjøretur på 10-15min,temperaturen er nå 81 grader, er det normalt? Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

prøvde dette jeg også, men kommer ikke opp den 19.00 menyen med meg, går bare fra 01.00 til 01.09 så begynner den på nytt igjen. må du gjøre dette for hver kjøretur, eller er den låst opp slik at du kan se den hele tiden nå? jeg har facelift hvis det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde dette jeg også, men kommer ikke opp den 19.00 menyen med meg, går bare fra 01.00 til 01.09 så begynner den på nytt igjen. må du gjøre dette for hver kjøretur, eller er den låst opp slik at du kan se den hele tiden nå? jeg har facelift hvis det har noe å si.

Da har du tatt det litt med ro i svinga, slik at du har gått inn på/valgt 01.00 og ender opp med å bla gjennom undermenyene her. Når du da er der inne i f.eks 01.02 prøv å holde inne reset-/trippteller-knappen igjen, til det står 01._ _ og så umiddelbart trykker du deg videre med reset-/trippteller-knappen. da skal du begynne å bla deg oppover i menyene.

Her er et bra youtube klipp som viser akkurat åssen du skal gjøre det: http://www.youtube.com/watch?v=envKMwftf6w

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet hvordan jeg tar av dørsida forran? denne har løsna i ene hjørnet og få den ikke til og sitte orntlig. sikkert han som har lagt solfilm som ikke har fått den ontrlig på plass, så tenkte jeg skulle ta den av og få satt den orntlig på og samtidig sjekke om alle klipsene er hele

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan man kan få igjennom en Defakabel til kupevifte, inn i kupeen på en e61?

Har Defa bunnpannevarmer, men kunne jo tenkt meg å få satt inn en kupevifte også!

Er det f.eks en gummiplugg el lign noe sted i torpedovegg eller gulv som man kan benytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet hvordan jeg tar av dørsida forran? denne har løsna i ene hjørnet og få den ikke til og sitte orntlig. sikkert han som har lagt solfilm som ikke har fått den ontrlig på plass, så tenkte jeg skulle ta den av og få satt den orntlig på og samtidig sjekke om alle klipsene er hele

Den er skrudd mot A-stolpen. Skruen sitter bak en liten propp. Ellers er resten av dørtrekket klipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...