Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

hei:)..

har to spm. her: 1

Noen som vet hvordan jeg får av dekselet til bryterene til vindu & speil på sjåførsiden?? tør ikke å ødlegge noe.

2.

Når jeg svinger mens bilen står i ro eller for eks. rygger inn på en parkeringsplass der en ratter litt hører jeg at der knirker i forstillingen( til tider litt høyt) noen som aner hva det kan være??

har skjekka servo olje og beholderen er ganske full.

BMW E60 520IA 04

Hadde knirkelyd/skrikelyd i forstillinga på min E60 i vinter, på begge sider. Laga lyd på ujamn veg og ved sving (eks. parkering). Mistenkte at lyden kom frå fjørbeinslagring, bærekuler eller styrekuler. Stakk innom verkstedet og fekk med meg ein kar der ut for å kikke på bilen. Han trudde det kunne vere bærekuler, og ga meg tips om å bruke ei sprøyte med olje for å smøre opp ei kule om gangen for å lokalisere feilen dersom eg ville prøve sjølv. Satte imidlertid bilen inn på verkstedet, og dei lokaliserte dette til bærearmane. Etter bytte av bærearmar (og muligens smøring av andre komponentar underveis), var lyden borte. Så det kan vere så mangt som lagar knirkelyd i forstillinga :) Det negative var at bærearmane er laga i aluminium og kostar nærare 3000 kr stk + arbeidet.. Anbefalar å få med nokon som har litt erfaring til å kjenne etter/høyre etter når du svingar, så du slepp å bytte ut alle delane før du er i mål..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre opplevd litt av det samme som deg. Eg var på jobb i Korea og kona klagde over at det var en dunkelyd i fronten en plass. Fra før visste eg at skivene mine var skeive så det ristet under nedbremsing. En mekaniker tok seg en liten runde på rundt et minutt og konstaterte at bremsene var skeive. To uker senere fikk vi en regning i posten på 2000,-. Etter en skarp telefon så fikk eg beskjed om at eg kunne rive regningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)..

har to spm. her: 1

Noen som vet hvordan jeg får av dekselet til bryterene til vindu & speil på sjåførsiden?? tør ikke å ødlegge noe.

2.

Når jeg svinger mens bilen står i ro eller for eks. rygger inn på en parkeringsplass der en ratter litt hører jeg at der knirker i forstillingen( til tider litt høyt) noen som aner hva det kan være??

har skjekka servo olje og beholderen er ganske full.

BMW E60 520IA 04

Hadde knirkelyd/skrikelyd i forstillinga på min E60 i vinter, på begge sider. Laga lyd på ujamn veg og ved sving (eks. parkering). Mistenkte at lyden kom frå fjørbeinslagring, bærekuler eller styrekuler. Stakk innom verkstedet og fekk med meg ein kar der ut for å kikke på bilen. Han trudde det kunne vere bærekuler, og ga meg tips om å bruke ei sprøyte med olje for å smøre opp ei kule om gangen for å lokalisere feilen dersom eg ville prøve sjølv. Satte imidlertid bilen inn på verkstedet, og dei lokaliserte dette til bærearmane. Etter bytte av bærearmar (og muligens smøring av andre komponentar underveis), var lyden borte. Så det kan vere så mangt som lagar knirkelyd i forstillinga :) Det negative var at bærearmane er laga i aluminium og kostar nærare 3000 kr stk + arbeidet.. Anbefalar å få med nokon som har litt erfaring til å kjenne etter/høyre etter når du svingar, så du slepp å bytte ut alle delane før du er i mål..

takker for svar, skal levere inn bilen, har prøvd og smøre med sillikon, men hjelper lite, så leverer den bare inn så får de se på det.

men ingen som vet hvordan jeg får av bryter dekselet?? er noe som skrangler bak der når jeg kjører på ugjevn veg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett spm. til. Noen som vet hva denne dingsen er og hva den gjør? Hører den lager lyd når eg låser opp/igjen bilen og når jeg slår på lysene. Høres akkurat ut som en batterilader, summelyd.

b7c63dm8j70ub1ly617f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

Jeg har akkurat kjøpt meg en e60 525da M-sport.

Lurer på å kjøpe nye felger på den, og jeg vil ha noe som er stilrent.

Helst felger uten kant og ikke svart med cromekant.

Noen forslag?...

Noen som vet hva dette er for felger?

j6ltkk79ghegp5ceedy3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)..

har to spm. her: 1

Noen som vet hvordan jeg får av dekselet til bryterene til vindu & speil på sjåførsiden?? tør ikke å ødlegge noe.

2.

Når jeg svinger mens bilen står i ro eller for eks. rygger inn på en parkeringsplass der en ratter litt hører jeg at der knirker i forstillingen( til tider litt høyt) noen som aner hva det kan være??

har skjekka servo olje og beholderen er ganske full.

BMW E60 520IA 04

Hadde knirkelyd/skrikelyd i forstillinga på min E60 i vinter, på begge sider. Laga lyd på ujamn veg og ved sving (eks. parkering). Mistenkte at lyden kom frå fjørbeinslagring, bærekuler eller styrekuler. Stakk innom verkstedet og fekk med meg ein kar der ut for å kikke på bilen. Han trudde det kunne vere bærekuler, og ga meg tips om å bruke ei sprøyte med olje for å smøre opp ei kule om gangen for å lokalisere feilen dersom eg ville prøve sjølv. Satte imidlertid bilen inn på verkstedet, og dei lokaliserte dette til bærearmane. Etter bytte av bærearmar (og muligens smøring av andre komponentar underveis), var lyden borte. Så det kan vere så mangt som lagar knirkelyd i forstillinga :) Det negative var at bærearmane er laga i aluminium og kostar nærare 3000 kr stk + arbeidet.. Anbefalar å få med nokon som har litt erfaring til å kjenne etter/høyre etter når du svingar, så du slepp å bytte ut alle delane før du er i mål..

takker for svar, skal levere inn bilen, har prøvd og smøre med sillikon, men hjelper lite, så leverer den bare inn så får de se på det.

men ingen som vet hvordan jeg får av bryter dekselet?? er noe som skrangler bak der når jeg kjører på ugjevn veg.

Det er noe som skrangler der på min og, blir gal!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Her forleden merket jeg at jeg ikke får låst opp bakluka med fjernkontrollen. Dvs, jeg får låst opp hvis jeg låser opp alle dørene, men bakluka blir ikke låst opp hvis jeg kun ønsker å låse opp den. Noe knotete forklart, men håper det er forståelig... Når jeg trykker på knappen for bakluka så hører jeg noe skjer (gløding?), men åpnes ikke. Bakluka åpnes hvis jeg bruker innvendig bryter ved fotbrønnen. Antenneforsterker ble byttet for et par mnd tilbake, kan det være dårlig kontakt der som gjør at den ikke låser opp? Vil en diagnose vise feilen? Har også forsøkt med begge nøklene med samme resultat. Tips? Ingen stor feil akkurat, men det skaper irritasjon...

Min har begynnt å tulle seg litt.. Men jeg mistenker dårlig batteri i fjernkontrollen. Skal prøve med den andre nøkkelen. (Har to like)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har et spørsmål.

Kjøpte en 2008 E61, og i annonsen var det ramset opp mye utstyr, men ikke kupevarmer. Fikk heller ikke med fjernkontroll til noen kupevarmer.

Når jeg fiklet litt med idrive, kom det opp en funksjon med timer og varme.

Er dette en skikkelig kupevarmer?

Bilen er importert fra Tyskland, og i instruksjonsboka står det at batteriet er 90Ah. Er dette det samme som på en norsk bil, og er det i så fall nok til å unngå problemer til vinteren når jeg er på hyttetur og det nærmer seg 20 blå??

I hastigheter over 80-90km/t blir det en markant plystrelyd, mistenker at det er panorama-soltaket. Finnes det noen god løsning på dette? Har lest at andre har måttet bytte foringer, men siden min bil er 26 mnd så går vel ikke dette på garanti? Ser at det er ca 2mm høydeforskjell på list rundt soltak og selve soltaket, en noe merkelig konstruksjon.

Noen som har erfaringer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har et spørsmål.

Kjøpte en 2008 E61, og i annonsen var det ramset opp mye utstyr, men ikke kupevarmer. Fikk heller ikke med fjernkontroll til noen kupevarmer.

Når jeg fiklet litt med idrive, kom det opp en funksjon med timer og varme.

Er dette en skikkelig kupevarmer?

Du har sikkert det samme som meg, altså "Parked car ventilation" som er en timer x2 for å blåse luft i kupeen. (Bruker masse strøm, så pass på batteriet) Ganske ubruklige greier.. Hverken kjøler eller varmer kupeen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...