Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Kanskje et dumt spørsmål, men hvor bruker dekk å sette bukker under bilen , klarer ikke å finne noe sted jeg føler at det er trygt nok? Snakker e60. Bruker jo jekk festen på jekken, di er det noe sted under plast plata under eller? Som satt dumt spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje et dumt spørsmål, men hvor bruker dekk å sette bukker under bilen , klarer ikke å finne noe sted jeg føler at det er trygt nok? Snakker e60. Bruker jo jekk festen på jekken, di er det noe sted under plast plata under eller? Som satt dumt spørsmål.

Det er et jekkpunkt (plastkloss) under motor og et under kardangen som jeg benytter for å plassere bukker under de vanlige jekkfestene. Må da ha en ikke alt for høy garasjejekk og jeg bruker i tillegg å kjøre fremhjulene opp på noen lektebiter først for å komme til med jekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elendig kvalitet, min røk i går, så d ble det tur innom Koed på veien hjem for å hente en ny. Har nettopp byttet på 1-serien også.

Oppvarmet glass er standard såvidt meg bekjent ja. Har ihvertfall ikke sett noen uten.Jeg tror ikke det er mulig å flytte over lysene, da det er en liten ECU i speilene ihht. hvilke spesifikasjoner de har.

Du kan flytte over ECU og koble om slik at denne funker. Jeg måtte gjøre det siden de M5 speila jeg kjøpte hadde denne fra før. Bare å legge LINbus til den og gnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mulig å bytte ECU, men jeg tror ikke det er mulig å få fungerende lys på en ECU fra en bil uten lyspakke (altså kun med autodim/autofold).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bytte eksos manifold på min 04 525d etter hvert, men er usikker på om jeg skal gå for orginal eller støpt. Hvor lenge tror dere en original manifold vil vare før den sprekker igjen? Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer mest sansynlig til å gå til innkjøp av E61 530d om noen mnd, er det noe spessielt jeg bør se etter eller utstyr som er "must" for å få solgt videre en gang? Kommer nok til å kjøpe med manuell gir og aller helst M-sport. Undersøker også pris på import

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Fått beskjed fra BMW Furubakken om at Bluetooth modulen I bilen er deffekt, noen som har erfaring med dette og om det er mulig for meg å bytte denne selv?

Kan bytte selv. Men modulen må kodes etterpå. Vet ikke om Furubakken vil kode brukte moduler. Det er hvertfall ikle standard BMW policy. Men jeg kan kode for deg og evt bytte også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer mest sansynlig til å gå til innkjøp av E61 530d om noen mnd, er det noe spessielt jeg bør se etter eller utstyr som er "must" for å få solgt videre en gang? Kommer nok til å kjøpe med manuell gir og aller helst M-sport. Undersøker også pris på import

Det som ihvertfall ikke slår an er manuell girkasse. :)

Det eneste som har noe å si når du skal selge er prisen, og ingenting annet, men xenon, automatisk klima og skinnseter utover standard mener jeg er et absolutt minimum.

Kan bytte selv. Men modulen må kodes etterpå. Vet ikke om Furubakken vil kode brukte moduler. Det er hvertfall ikle standard BMW policy. Men jeg kan kode for deg og evt bytte også.

Tja, må den egentlig det? Så lenge man bytter til en lik modul ser jeg igrunn ikke helt behovet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig mest for VIN skriving til modul osv for fremtidig feilsøk på BMW osv. Sånn i bunn og grunn _TRENGER_ man nok ikke, men det er å anbefale. Greit å ha alt på stell er det ikke? Er ikke akkurat som jeg flår folk for jobben :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig mest for VIN skriving til modul osv for fremtidig feilsøk på BMW osv. Sånn i bunn og grunn _TRENGER_ man nok ikke, men det er å anbefale. Greit å ha alt på stell er det ikke? Er ikke akkurat som jeg flår folk for jobben :P

Joda, jeg er enig i at det vil være det beste, og at man liksågodt kan gjøre det, men om han hovedsakelig kun vil ha dette til å fungere uten å styre for mye, fungerer det likevel helt fint om man ikke koder. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...