Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg Mtech frontfanger til min 2004 530D E60. Den skal lakkes snart, og deretter var det å få av den originale frontfangeren og ta på den nye.

Men, er usikker på om eg skal gjere dette selv. Bilen er stappa med ekstrautstyr, og har pdc - så det kan kanskje bli for avansert? :!:

Er det noen som har ein DIY / forklaring ? :shock:

Tusen takk for svar!

er det original mtech fanger eller kopi?

Vurderer dette selv på min bil,men er også usikker på om jeg skal gjøre det selv.

hold meg underettet er du snill,hvis du gjør det selv så kan du godt poste noen bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg Mtech frontfanger til min 2004 530D E60. Den skal lakkes snart, og deretter var det å få av den originale frontfangeren og ta på den nye.

Men, er usikker på om eg skal gjere dette selv. Bilen er stappa med ekstrautstyr, og har pdc - så det kan kanskje bli for avansert? :!:

Er det noen som har ein DIY / forklaring ? :shock:

Tusen takk for svar!

Fjern tre skruer fra hvert forhjul skjerm,

Ta av et helt lass av skruene som holder kjelen til bunnen av støtfangeren,

Fjern to store "torx" skruer som holder støtfangeren til bilen, som ligger vertikalt på toppen av den nedre grillen,

Trekk støtfanger fram MEN IKKE rett av, men så lanbgt at du har rom til å koble av røret for frontlyset skivene og ledningene til tåkelysene.

Pass på og koble av PDC kontakten på høyre side.

Her er ett bilde da det er fra E90, men mye det samme:)

w2q8lwisi5vtyw8xnajf.jpg

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynamic drive, active steering, pdc, adaptiv køyrelys, punkteringsvarsling ++. Men rekner med eg ikkje berører dette ved skifting av frontfangeren? Redd for å ødelegge noe [-o<

Hehe, ok. Godt å høyre det er ganske rett frem. Ja trur det er med alle deksler, er iallefall beskrive det på gsbildeler. :)

Trenger ikkje ut med frontlyktene, eller? Grillen må vel selvsagt ut.

Bytte skumgummien? Kan eg ikkje bruke den som allerede er der? Om ikkje, kor får eg tak i ny? Greit nok å trykke inni 'vanlig' skumgummi, og kutte til slik at det ligger noelunde likt som den som var der før?

Hva er dynamic drive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt putene fra GS, de koster ikke stort og da blir det som det skal være! Finner de på delefilmen sammen med fangeren.

Du trenger ikke være redd for ekstrautstyret ditt, det går smertefritt.

Frontlyktene står igjen. Grillen flytter du bare over når fangeren er ute, hvis du ikke skal ha i en ny da :)

Ta deg en kjøretur så kan vi bytte den her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stigln: Det er fangeren fra Gsbildeler. Den er uoriginal (men skal vere 100% lik i utseende som den originale)

Reef89: Takker :) Høres Ok ut det her. Men har høyrt at ein må kappe litt, og da blir eg litt tvilende for å gjere det sjølv ...

Roger: "More driving pleasure with added stability - Dynamic Drive counteracts body roll in curves and combines comfort with excellent roadholding." Altså en slags anti-krenging sak.

HMSW: Ok :) Takker! Hehe, hvor bor du da?.. Er vel uendelig langt å køyre frå Voss.. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker nok noen timer. Bor ved Gjøvik. Vært mye i Voss, men har ingen planer nå fremover.

Det med kapping er ingen bekymring, bare til å ta litt og litt så blir det perfekt!

Ok :) Ja selve kappingen går greit, men det er å vite KOR ein skal kappe som er det eg gruer meg til ... noen bilder eller forklaring der? :shock: Har aldri mekka på e60 før .. og på ein så dyr bil tørr eg ikkje å ta sjangsen på å gjere feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få lov å anbefale denne BMW siden, utrolig mye nyttig stoff, og på en sånn måte jeg skulle ønske dette forumet var bygd opp.

Her leste jeg meg opp til at det trolig er kabelbrudd som gjør at sentrallås og etpar av lyspærene bak ikke virker.

Skal prøve å få sjekket dette etterhvert.

http://forums.5series.net/ :applause::applause::applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da her jeg hentet min første BMW. E61 LCI, 523 automat. Ikke overlastet med gadgets, men nok for min del som går fra Focus RS hvor det som var av utstyr var AC og CD-spiller.

Flott bil, drøm å kjøre.

Det første på lista mi er vel nye felger og dekk, men kanskje lurt å vente til våren igjen - er vel ikke lenge før 16" vinterdekka skal på... Noen tips til fine 18/19" sommerhjul? Har ikke tenkt å senke eller ha for store hjul, fikk nok av stiv bil i RS'en.

Etter det er det vel toning av ruter som står for tur, tips til gode bedrifter som gjør det? Bor på østlandsområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...