Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Både runflat og reservehjul på min. Har forstått det slik at jekk og reservehjul nå er ekstrautstyr. Runflat er forresten allerede byttet ut før jeg har prøvd dem. Vil ikke ha det etter all negativ publisistet om reduserte kjøreegenskaper og komfort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se at jeg så den i luka. Står den montert oppe under dashbordet?

Du må bøye deg ned, og se helt innerst i hanskerommet. Der ser du ein liten "eject knapp", som du trykker på, så kommer det ut et magasin som du leger CD'ene inn i. Om den ikkje er der, så er den kanskje i bagasjerommet. (men dette kan sikkert noen med e61 svare deg på) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det var jeg ikke klar over..

er det flere "triks" på disse bilene som kan være verdt å vite om?

Takk for tipset :D

Ett triks ikke mange er klar over ar at du kan lukke og åpne vinduer takluke med nøkkelen.

åpne: hold inne åpne knappen på nøkkelen noen sek.

lukke: samme bare ved lukke knappen på nøkkelen.

Fin funksjon hvis en ser bilen fra vinduet og merker at et vindu står åpent. :)

Riktig det ja, og det kunne jeg faktisk på min 2000 E39 520dt også ;) Så dette har Bmw hatt i maaaaaange år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arghh idag starta problemene igjen. Skulle på jobb, og bilen var tom for strøm og starta ikkje (var lys i taket, display osv, men klarer ikkje dra motoren rundt). Ladet batteriet 100% natt til tirsdag, men nå er altså bilen dau igjen...?

Har kjørt bilen til jobb (3min kvar veg) og litt rundtom å handlet osv, uten å bruke verken setevarmer, bakrute-avising, eller andre elektriske duppedingser. Har ikkje brukt webastoen når bilen er av...Har også prøvd å skrudd ned varmen, slik at ikkje bilen bruker så mye strøm for å få den varm den korte vegen til jobb.

Det skal vel ikkje vere slik at ein må ha batterilader på bilen kvar natt??? Eller meiner dere det er nødvendig nå i kulda? Var -8 grader i dag når bilen ikkje ville starta.

Ideer?

1. Kan vere batteriet i bilen har stått i siden bilen var ny (2004) - så trenger eit nytt?

2. Bilen lader ikkje, gåen dynamo (litt rart isåfall, pga eg målte her om dagen, og den ladet som bare det, 14,7)

Lei nå... :( Veit aldri når bilen plutselig er tom for strøm ..

Og er så kjipt at eg må til Kokstad i Bergen for å komme på BMW verkstad. 1.5t køyring. Må ta fri ein heil dag fra jobb da..

Heisann..

Har nettopp vært gjennom det samme som deg med min 09mod E61 LCI 520dat....... Hver morgen var det strømtomt... Det ble starthjelp og billader på hele nettene, og ikke da var det nok engang.... Nå har jeg fremdeles nybilgaranti igjen, og tok turen til Bmw her hvor jeg bor... Den måtte settes inn til diagnose i to døgn inkl en masse feilsøking... Og der viser det seg at det var en bryter til glassluken bak samt ehh... en elektrisk forvarmer til dieselpumpen? som var synderne noe som medførte at bilen min ikke gikk i "sleep-mode" etter 14-15 min... Som de skal gjøre... Og da blir det ikke mye strøm igjen om morran... Det hele endte med at de skiftet det de kunne som de hadde på lager, og resten ligger inne til bestilling og blir skiftet nå i uka som kommer... Det hel ble voldsomt avansert, og jeg takker skjebnen for at dette skjedde FØR 23.des, for da går nybilgarantien ut... :D Nå blir kanskje ikke alt skiftet før jeg reiser nedover til østlandet på juleferie, men det er opprettet sak på det, så det skal visstnok ikke koste meg en krone... Tror jeg sparte noen kroner der gitt...

Så ta inn bilen til en kjapp diagnose, så popper det nok opp noen feilmeldinger....... Jeg var iallefall passe flau etterhvert hver morgen som stod der med flottebilen, og måtte ha starthjelp av div polo'er osv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Etaten :) Eg tok og kjøpte meg eit nytt Bosch batteri, 110ah, og heiv det inni. Bilen starta hver dag etter det :) Men hadde også bilen på diagnose på BMW for ei uke siden, for å programmere det nye batteriet inn, og sjekke om det var noen feil. De fant 70 feilmeldinger, mange av de viste "lav spenning". Alle blei slettet, og nå er alt i orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...