Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk tak i ein genial DIY for å få av de originale sideskjørtene, og montere nye mtech sideskjørt :) Er i ein .pdf fil, med bilder og beskrivelse! :) Får det ikkje enklere og mer oversiktlig enn denne beskrivelsen...!

Ingen ide om korleis eg laster opp filer slik at dere kan få tak i den. Men kan sende på epost om noen er interesserte!

Edit, HER (all kreditt til fyren som har laget denne... :) ) : http://www.4shared.com/document/TVCP9Kt ... kirts.html (må muligens lage konto og logge inn for å få lastet ned, men det tar deg 2 sekunder og er gratis.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett spørsmål til dere E60/61 guruer.

Dilemma mitt er valg av senkesett (skal ha senkefjær). Jeg kjører idag med 20' Gs concave og det vil jeg forsette med å gjøre, bilen har idag sportsunderstell, men ikke m-tech.

Store spørsmålet mitt er. Finnes det ett senkesett(fjær) som passer dette oppsettet, uten at det subber bak og som beholder comforten. Reiser ofte på fjellturer o.l på sommeren og da er det greit at jeg slipper problemer med subbing etc. Jeg vil ha ett senkesett som lar meg senke bak også, da jeg slipper å få dette elektroniskt senket hos BMW.

Så stikkordet er, senk, comfort og null subbing - Hva skal jeg velge ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har forstått så har Hartge sluttet å levere stag for bakakselen som justerer høyden (disse skulle forøvrig monteres fra bærebro til nivåregulering). Så alternativet blir i så måte å justere høyden via diagnose. Jeg kjørte med 8,5x20 (ET18) 245/30 ZR 20 foran og 10x20 (ET24) 295/25 ZR 20 bak uten at det subbet noen gang. Dette var i kombinasjon med Hartge sitt oppsett (30mm foran og stag til luftfjæring bak).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en dimensjon for gutta med hår på brystkassa... Hvordan er det å kjøre med noe slikt? Hva skjedde med forbruk? Designet på disse bilene sluker jo størrelse på felger slik at selv 17" ser småpuslete ut. Jeg tror jeg ville holdt meg til 18", til nød 19".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått pristilbud på Hartge senkesett, Hartge Chip og Hartge eksos.

Spørsmålet mitt er følgende. Jeg er livredd for å bli tatt med chip, men kjører for det meste i Oslo. Nå husker jeg ikke hvor denne "rullen" til staten vegvesen var, men hva er sannsyneligheten for å bli luket inn og bli tatt med chip ? :(

Er det noen som vet om det går ann å montere en dipswitch eller en pulsbryter på chipen ? Deaktivere og aktivere funksjon ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så ulovlig chip samt unnlate å betale pliktige avgifter er bedre enn å kjøre med tåkelys`?

Håper du kræsjer i en mørk sving fordi tåkelysene dine er av og at du blir tatt av forsikringen og får regress og forkortning i utbetalingen... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wicky124, du er litt av en barnslig kødd.

Så til det seriøse, ser ut som jeg dropper chip og kjøper resten.

Noen som veit om noen flinke og rimelige forstillingsspesialister i oslo ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke noe imot tåkelys generelt, men det plager meg at folk har på dette fordi

1. Bilen skal se "fet" ut

2. De "tror" det hjelper på mørke dager.

Sannheten er følgende

1. Upraktisk da du blender folk

2. Dette hjelper overhode ikke på mørke dager (hjelper dog en del i tåke)

Så min diskusjon.

Savner det lille ekstra kicket, men dette kicket blir noe for jævelig dyr om jeg blir stoppet. For det første, koster det å regge inn HK avgiften (som er på 62000 kr) med denne chipen.

For det andre, kjører jeg fint fint og ja, det blir problemer med forsikringen om jeg kræsjer.

Så hvorfor jeg spør, nei jeg vil jo høre andres erfaringer blandt dette og kanskje se ann litt. Men jeg gidder rettogslett ikke å ta sjanser, så jeg dropper chipen.

Så, siden du sammenlikner denne diskusjonen med den tåpelige xenon grøftelys saken.

Dette er 2 helt forskjellige ting. Du blender folk med tåkelysa dine, jeg kjører som vanlig uten å plage andre.

;)

PS! Skal du skrive mer OT nå, så ta det på PM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en dimensjon for gutta med hår på brystkassa... Hvordan er det å kjøre med noe slikt? Hva skjedde med forbruk? Designet på disse bilene sluker jo størrelse på felger slik at selv 17" ser småpuslete ut. Jeg tror jeg ville holdt meg til 18", til nød 19".

Jeg syns ikke det var noe ille å kjøre med et slikt oppsett. Hverken på komfort, egenskaper eller fremkommelighet på vinterføre.. På vinteren kjørte jeg forøvrig med 245/40 R 18. Min erfaring er at så lenge man kjøper kvalitetsprodukter (fjærer, felg, dekk), så er ting langt mye bedre.

Jeg hadde ikke hatt betenkeligheter med å montere Hartges motoroppgradering. Det er gode produkter, syntes ikke og gir bilen mye bedre respons. Bilen vil oppleves på en annen måte. Risikoen for å bli tatt må du jo selvsagt kalkulere, men jeg har _aldri_ blitt dratt med opp på en dynobenk. Samtidig kan det jo være greit å budsjettere for at du kan bli tatt - i dette tilfellet 62.000kr i avgift. Fint å ha liggende på sparekonto det.. ;)

83_1053418884.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man blir tatt for å ha chip i bilen, dermed mer hester, så betyr ikkje det at man må punge ut 62 000kr. Man får beskjed om å fjerne chippen, deretter stille opp på ny dyno-test - og ein bot (som er langt mindre avskrekkende enn svimlende 62000... ) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...