Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Etter det jeg har forstått så har Hartge sluttet å levere stag for bakakselen som justerer høyden (disse skulle forøvrig monteres fra bærebro til nivåregulering).

Hartge har sluttet å selge stagene løst ja, men kjøper du komplett sett med fjærer så er de med :)

Kjøpte fjærer for litt siden og fikk ikke med noe... programmerte heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spm til en E61 525 Diesel mport bil.

1: Bilen kan være tregstartet på vinter i 15-20minus. Eier sier det står BMW på batteriet (glemte å sjekke ampere og dato). Da bilen er import bil lurer jeg på om det kanskje er ett batteri med lav AH i tillegg så regner jeg med at det kanskje faktisk er hele 7 år gammelt det batteriet.. Må man inn på BMW for å kode eller noe sånnt etter batteriskift ?

2: Radioen fungerer tidvis meget dårlig. Eier sier dette har noe med Antenne forsterker å gjøre. Noen som har erfaringer?

3: Hvordan er det å skifte til girkule med lys i 1-2-3-4 osv..? Vanskelig å koble??

Ang antenneforsterker så ligger denne i spoileren som er på toppen av bakruta.. Er en svakhet at disse ryker pga at fukt kommer lett inn.. Har byttet en slik på den jeg hadde, men d viste seg å vær ledningsbrudd fram til forsterkeren.. SÅ har liggende en antenneforsterker som er brukt, hvis det er av interesse å prøve om den er feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvold, Er du dreven på feil søking og sånn da? Om det går ant å måle spenning eller noe på den jeg har og du kan dette? Hvis den er død kjøper jeg såklart din og betaler deg for evt. feil søking der bake :)! PM me :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger ikkje antenna i "haifinna" da? Er det eg har hørt..

Eg har et problem som har komt i det siste, kanskje noen har opplevd det samme ? :

Når eg trykker på knappen inni bilen for å få speilene til å legge seg inn, så går speilene inn, men driver å presser ca 5 sekunder etter, altså at el-motoren fortsatt går og drar speilene innover. Og når eg skal ta speilen ut igjen, går de helt FRAM, slik at de peker framover mot fronten av bilen. Så eg må fysisk dra speilene tilbake. De stopper ikke der de skal, med andre ord.

...og hver gang eg starter bilen, så rykker speilene ca 1-2cm framover, hver gang, så etter ca 5-7 starter, så er speilene komt helt fram igjen, og peker retning panseret (og eg må igjen gå ut og dra speilene tilbake)..

Ganske irriterende ... :(

Bilen skal på 'Vehicle service' kommende fredag, så skal nevne de for de da. Trur ikkje det er noe gale med speilene, fysisk mener eg - men at det er noe programmerings greier..

ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har forstått så har Hartge sluttet å levere stag for bakakselen som justerer høyden (disse skulle forøvrig monteres fra bærebro til nivåregulering).

Hartge har sluttet å selge stagene løst ja, men kjøper du komplett sett med fjærer så er de med :)

Kjøpte fjærer for litt siden og fikk ikke med noe... programmerte heller :)

Fikk mitt sett i dag, og der var de med :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett spm. til. Noen som vet hva denne dingsen er og hva den gjør? Hører den lager lyd når eg låser opp/igjen bilen og når jeg slår på lysene. Høres akkurat ut som en batterilader, summelyd.

b7c63dm8j70ub1ly617f.jpg

Det er tomgangs-motoren som summer, den ligger under den svarte boksen på bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viewtopic.php?f=1&t=171705&start=0

Ca midt på siden er det en link til en DIY.

Dette er link til en DIY skrevet av "E60" her på forumet.

Denne tar for seg problemer med kabler som ligger i "knekk" i bakluka og forårsaker problemersom f.eks:

1: Glassbakluke fungerer ikke.

2: Dårlig radio signal.

3: Fj. Sentral lås fungerer ikke.

4: Tåkelys,skiltlys,ryggelys

SE DIY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikset dette problemet lett selv.

3 ledninger i kabelgaten som hadde gått. Dette var på min 07 520dt. Som jeg har fått med meg fra engelske forum o.l så gjelder dette alle Touring modellene. Altså alle E61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke 3 ledninger? (altså hva var feil)

Var 4 på "min" :twisted: ! (fj.sentral lås, glass luke og dårlig radiosignal) siste vet jeg ikke..kanskje tåkelysa?

Da var det jo slik som jeg trodde.. Heldighvis ikke den værste jobben heller.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke 3 ledninger? (altså hva var feil)

Var 4 på "min" :twisted: ! (fj.sentral lås, glass luke og dårlig radiosignal) siste vet jeg ikke..kanskje tåkelysa?

3 brudd.

Altså en for bremselyset venstre, kjørelys venstre og ryggelys. Uendelig med feilmld i iDriven. Løste feilen ved å lodde sammen ledninger / bytte ledningene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke 3 ledninger? (altså hva var feil)

Var 4 på "min" :twisted: ! (fj.sentral lås, glass luke og dårlig radiosignal) siste vet jeg ikke..kanskje tåkelysa?

3 brudd.

Altså en for bremselyset venstre, kjørelys venstre og ryggelys. Uendelig med feilmld i iDriven. Løste feilen ved å lodde sammen ledninger / bytte ledningene

Verste av alt, BMW fikser ingenting på goodwill!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...