Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Noen som har vært borti at E60 går i nødmodus og får opp Transmission Fault? Gult varsellys. Stopp og starte bilen er den helt fin. 

Sliter med at bilen går i nødmodus KUN i 5. gir under motstand (opp slakke bakker f.eks). Som regel når turtallet er rundt 1500-1900rpm. 

Bilen har nettopp fått flushet girkassen hos BMW med originalolje, nullstilt girkasseadapsjoner via INPA. Hele bilen er også programmert, for å få fjernet chippingen. 

Bilen girer strøkent ellers.

 

For å presisere har feilen vært der før flushing og. Jeg har tidligere lest av feilminne, og fått opp EGS feil. Skal skrive feilkodene etterpå, har printet ut feilminnelisten og den ligger i bilen.

 

Bilen har også en litt sliten turbo, den uler ved varm motor og skal byttes fortløpende. Føler bilen er litt daff fra 1300-2000rpm. Ikke lekkasjer på trykkslanger etc. Vet ikke om dette har noe å si.

 

Er litt frustrert! Har lite lyst å bytte girkasse på bilen.. 

 

Endret av Jokkke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har fått flushet en 530xd 2008 som kan si hvor mange liter med olje som gikk med? Får høre og lest så mye forskjellig om dette,alt ifra 15-20L..Orker ikke kjøpe 20L for så å bli sittende igjen med 5L..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker. Skal få tatt en ny diagnose når jeg er tilbake på jobb. 

Kjørte bilen hjem fra Oslo idag, og girte for det meste manuelt. Og av og til i 5.gir, men som regel i 4. gir opp bakker osv. Gikk ikke i nødmodus i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å få orden på AUC sensor feilen som har vært der i alle år og fikk tak i en sensor fra koed (fra bil nr) og fant ut at den skulle plasserest her:
IMG_1282.thumb.JPG.22c5c4bfd920f47b26c96cfc7624d94a.JPG

men her var det jo ingen ledinnger til å plugge den i?  er ikke denne i bruk? kun for biler med manuellt klima?

Etter litt googling sier noen at denne er AUC sensor:
IMG_1283.thumb.JPG.bdf13d7d9f572c35966413b52a2f75e4.JPG
 

den jeg skulle kjøpt kanskje?  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Reef89

Har du tatt disse bilder fra egen bil? Og har du sjekket at ikke kabel er blitt gjemt bort på høyre siden av bilen ved skjermen nedi der? Andre folk som har skrudd før kan gjøre mye rart.

Begge plasseringer forsåvidt korrekt. Men jeg tror at det er forskjell på lci og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Otis skrev:

@Reef89

Har du tatt disse bilder fra egen bil? Og har du sjekket at ikke kabel er blitt gjemt bort på høyre siden av bilen ved skjermen nedi der? Andre folk som har skrudd før kan gjøre mye rart.

Begge plasseringer forsåvidt korrekt. Men jeg tror at det er forskjell på lci og ikke.

Ja bildene tok jeg nettopp. Tok av alle deksler, men fant ingen ledninger, tenkte selv de mulig var gjemt.
Får bestille den andre også og se om meldingen forsvinner da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Sliter med aut.bakluke på e61. Har søkt i denne tråden, men finner ikke noe som er helt likt så jeg spør:

noen som vet hva som er galt når luka forsåvidt går som den skal opp og ned, låsen går igjen og det røde lyset i luka slukkes slik at det virker som den registrerer at luka er igjen, men i det luka går i lås prøver sylinderen å kjøre den opp igjen, men får det ikke til da luka obviously har gått i lås. Dette resulterer i at luka står littegrann på skakka ( stikker litt ut på førersia), iDriven klager på at luka ikke er skikkelig igjen, interiørlyset står på og jeg får ikke opp glassluka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 29.7.2017 at 21.13, Reef89 skrev:

Ja bildene tok jeg nettopp. Tok av alle deksler, men fant ingen ledninger, tenkte selv de mulig var gjemt.
Får bestille den andre også og se om meldingen forsvinner da.

Jeg har byttet denne selv, og fikk ikke bort feilmeldingen. Det skal jo gå to kabler der? En til tyverialarm for de som har det og den andre til AUC. Sikker på de ikke er blitt avglemt i et bytte av cupefilter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Cali skrev:

Jeg har byttet denne selv, og fikk ikke bort feilmeldingen. Det skal jo gå to kabler der? En til tyverialarm for de som har det og den andre til AUC. Sikker på de ikke er blitt avglemt i et bytte av cupefilter?

Har fikset det no. Det var ikke der sensoren skulle stå, den skulle står bak radiatoren. Feilkoden vekke :) ..samt jeg hører den lukker spjeldene.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har en E61 med følgende feilmelding, noen som har kjennskap til denne?

Dukker kun opp viss en leser av feilkoden mens motoren er i gang.

Har hatt issue med pådrag i 1 og 2 gir (automat), om jeg gir svakt gasspådrag vil den ikke respondere før jeg gir full gass....då girer den ned med full akselrasjon (dette problemet er periodisk, oppstår ikke hele tiden).

IMG_4008.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 29.7.2017 at 20.57, Reef89 skrev:

Tenkte å få orden på AUC sensor feilen som har vært der i alle år og fikk tak i en sensor fra koed (fra bil nr) og fant ut at den skulle plasserest her:
IMG_1282.thumb.JPG.22c5c4bfd920f47b26c96cfc7624d94a.JPG

men her var det jo ingen ledinnger til å plugge den i?  er ikke denne i bruk? kun for biler med manuellt klima?

Etter litt googling sier noen at denne er AUC sensor:
IMG_1283.thumb.JPG.bdf13d7d9f572c35966413b52a2f75e4.JPG
 

den jeg skulle kjøpt kanskje?  :P

Ja den du tok bilde av sist i posten? Den har ikke jeg på min LCI, har feilkode, men hvor er den?😵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...