Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ikke koblet opp min forrige HTC med MS-OS. mot bilen. Måtte taste inn noe pin-kode greier og fikk feilmelding hver gang. Har ikke prøvd med min nye Desire med Android. Hvordan gjør man oppkoblingen via mobil? Må jo definere en pin for å etablere koblingen og den vil ikke iDrive godta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå på tenningen. gå på telefonen og søk etter BT enheter. Når du velger "BMW" eller hva det står så må du definere en kode og denne koden må såklart gjentas via idrive når det kommer opp "phone device found" eller noe sånnt! vips ferdig 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var akkurat denne koden iDrive nektet å akseptere. La inn en lett firesifret kode på mobil, gjenntok i iDrive og trykket "enter". Det gav feilmelding. Skal prøve å nytt med Desire-saken jeg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en HTC HD2 (windows mobile) og den fungerte 100% fint. Nå har jeg en Huawei u8800 (android) og den funker også 100% via BT.

Sikkert på at dere har riktig pin kode osv. for å pare bilens BT mot telefonens?

Er det ikkje berre å sette på bluetooth på telefonen, og så søker bilen etter den da ?

edit; åå, må eg gjere det omvendt? altså finne BMW'en på telefonen?

DETTE skal testes imorgen 8):D

Hvordan blir det da? Om man har den tilkoblet, og så forlater man bilen over natta f.eks. Vil mobilen koble seg automatisk til når eg kommer ut i bilen igjen neste morgen? Slik at det ringer i BILEN (høytalerene) når eg kjører/er i bilen? :o ...isåfall er det genialt! Har hatt bilen i snart 1 år, og finner ut nye ting hele tida, takket være Bimmers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bilen tilbake fra verksted idag for rette på aktiv cruise control feilen og typisk nok så er alt nullstilt (har visst oppdatert hele iDrive, tror det tok en rundt 10 timer). Og typisk nr 2 så sliter jeg med å få kontakt mellom bil og telefon. Satt dog og kjørte når jeg fikla med dette :P, så jeg får heller prøve igjen når bilen står stille.

Edit: Nå funker alt igjen, må bare bruke god tid og taste inn riktig kode osv #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med PenguiN- og vasket bil i kveld :D Bestandig like trivelig det :D

Men oppdaget rust på høyre side i bunn av bakluka i falsen (fugen) [-X

Ikke bra [-X

Det ser ut til at det er fukt som kommer fra innsiden og trenger seg ut der i falsen..... PenguiN- hadde det på samme plass????? Spooky

Den er reg 30,12,2004 i tyskland, men rustgarantien gjelder vel likevell?

Fordi det skal ikke komme rust der?

Tisp råd før en går til GS eller Strandveien i Trondheim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...