Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Edit på RUST i bakluke :(

Som tidliggere innlegg med bilder viser rust i bakluka på E61 på høyreside bunn og under glassluken der dekslene kommer ned til luken.

Dette er nå godkjent fikset av BMW hos Strandveien Auto i Trondheim. :D Får også med leiebil på Garantien. En kan jo ikke være uten bil når en jobber treskift :(

Men det som er synd med rust i falsene er jo at det ikke går vekk med pussing og lakking - det kommer tilbake :( men BMW sier det skal prøves utbedret og lakkert før en får ny luke. :(

Dvs at jeg må inn igjen iløpet av neste vinter eller to, hvis de er heldig, før jeg må skifte bakluke :(

Men det er jo garantisak uansett så det blir å gå i orden :D

Enkelte trenger bare litt tid til å innsjå at ting må gjøres rett med en gang - spare en krone her og nå - medfører at du må påkoste kr 10 i morgen pr krone du sparte i går. Men det blir da bra i morgen da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål: Jeg har lagt merke til at når jeg gasser på litt kommer det en "summelyd" eller "vibrasjonslyd" som høres ut som er fra midtkonsollen. På noen kjøreturer er lyden borte, men som regel er den der. Dette er jæ...lig iriterende! "Å gasse på litt" vil ikke si kick-down, men en brukbar aksellerasjon fra 80 til 120 for eksempel. Bilen er en E61 530D LCI fra 2007.

Har noen vært borti dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Har en vanlig e61 pre-facelift 2006 mod, men skulle gjerne gjort litt med utseende. Lurer på om noen har byttet ut front fangeren til m-teck uten å bytte ut bak fanger og sideskjørt? For lurer da på om det vil se fint ut å bare bytte ut frontfangeren, eller om det vil se litt rart ut..? Noen som har noen bilder eller sett noen som har gjort det? :D Takk for innspill :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Har en vanlig e61 pre-facelift 2006 mod, men skulle gjerne gjort litt med utseende. Lurer på om noen har byttet ut front fangeren til m-teck uten å bytte ut bak fanger og sideskjørt? For lurer da på om det vil se fint ut å bare bytte ut frontfangeren, eller om det vil se litt rart ut..? Noen som har noen bilder eller sett noen som har gjort det? :D Takk for innspill :D

Se på Danielmk sin tråd, side 11>..

http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f ... &start=180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har skiftet glødeplugger.

Når innsuget monteres tilbake, satte dere på nye pakninger der da, eller er dette sånne gummipakninger som kan brukes om igjen?

:) tomsen

Gjorde det på verksted i fjor vinter :) siden det var 20 minus :(

De skiftet denne pakningen for innsuget når den var av :)

men mener det er noen her på forumet som har skiftet glødeplugger "uten" og ta av innsuget..... ?!? (litt usikker)

Har du først tatt det av er det vel lønt og sette i nye kontra og må gjøre jobben igjen pga at det var en liten usynlig skade på pakningen. :D Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2004 530D e60: HJELP?

Det knirker og skriker noe volsomt i venstre dekk (i området der) - Men kun når bilen er driftsvarm. Om bilen er kald (eller nystarter), så er det ingen lyder før etter ca 10min køyring. Lyden er verst når eg står stille, og svinger til venstre, men knirker/skriker når eg køyrer vanlig, når det er litt humpete. Ingen lyder når eg bremser.

Lyden kom plutselig ein dag... Har tatt av begge framdekkene for å sjekke, såg ingenting som tok borti noe. Vasket alt inni hjulbuene, smørte alle ledd..

Litt dumt å spørre, siden det egentlig kan vere alt....pakninger, ledd, osv osv... Men det rare er at lydene kun kommer når bilen er VARM (eller er kjørt et stykke) :?:[-o<

Bilen skal på EU-kontroll i April/mai, så skal gjere verkstedet oppmerksom på lyden... Men endå bedre hadde det vert om noen har veit råd? :)

Daniel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servo?

Det kan eg ikkje tru, då lyden kjem frå bak venstre hjul framme ein plass, og den er der kun når bilen er varm? Og det er ein lyd som minner veldig om metall mot metall, gnisselyd, knirkelyd...

edit: får sjekke olja til servoen etterpå. Kan jo kanskje vere lite der... :?: Husker det skjedde på min forje bil (e39) - men da var lyden noe annerledes.

Og lyden er jo der når eg ikkje svinger og, feks når det humper...høyres ut som ei gammel slitt trampoline som ein tjukkas står å hopper opp og ned på, når bilen gjynger litt på vegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme bak venster DanielMK :(

Kan det være at det ligger eller har kommet dritt inn i foringene til opphenget - eller det er tørt? Får du presset fett inn i opphenget sine foringer?

Jeg har fått det i vinter og kommer vær gang jeg setter meg eller stiger ut av bil samt når jeg kjører.

PS har samme model som deg bare 525dat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servo?

Det kan eg ikkje tru, då lyden kjem frå bak venstre hjul framme ein plass, og den er der kun når bilen er varm? Og det er ein lyd som minner veldig om metall mot metall, gnisselyd, knirkelyd...

edit: får sjekke olja til servoen etterpå. Kan jo kanskje vere lite der... :?: Husker det skjedde på min forje bil (e39) - men da var lyden noe annerledes.

Og lyden er jo der når eg ikkje svinger og, feks når det humper...høyres ut som ei gammel slitt trampoline som ein tjukkas står å hopper opp og ned på, når bilen gjynger litt på vegen.

Ok, da er det vel kanskje ikke den men eg tenkte det måtte være noe slikt siden du skrev

Lyden er verst når eg står stille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har skiftet glødeplugger.

Når innsuget monteres tilbake, satte dere på nye pakninger der da, eller er dette sånne gummipakninger som kan brukes om igjen?

:) tomsen

Har hatt av innsuget tre ganger nå.. det gikk fint første gangen, men tror de skulle vært byttet nå. Kjenner det lukter litt.

Husker ikke prisen, men tror ikke de var veldig dyre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servo?

Det kan eg ikkje tru, då lyden kjem frå bak venstre hjul framme ein plass, og den er der kun når bilen er varm? Og det er ein lyd som minner veldig om metall mot metall, gnisselyd, knirkelyd...

sikkert lenkarmene til stab.staget som er gåen. De blir jo også kalt knirkepinner/stag :) enkel jobb for alle å en hvermann også er det billig del i tillegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har skiftet glødeplugger.

Når innsuget monteres tilbake, satte dere på nye pakninger der da, eller er dette sånne gummipakninger som kan brukes om igjen?

:) tomsen

Har hatt av innsuget tre ganger nå.. det gikk fint første gangen, men tror de skulle vært byttet nå. Kjenner det lukter litt.

Husker ikke prisen, men tror ikke de var veldig dyre. :)

Ok, er vel greiest sette på nye da sikkert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servo?

Det kan eg ikkje tru, då lyden kjem frå bak venstre hjul framme ein plass, og den er der kun når bilen er varm? Og det er ein lyd som minner veldig om metall mot metall, gnisselyd, knirkelyd...

sikkert lenkarmene til stab.staget som er gåen. De blir jo også kalt knirkepinner/stag :) enkel jobb for alle å en hvermann også er det billig del i tillegg

Takk for tipset :) Skal sjå nermare på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...