Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Nøkkelen virket ikke idag og all tekst var endret til tysk, teksten er enkel å endre tilbake men nøkkel virker fortsatt ikke, har kun en nøkkel. er det batteri i denne?

Høres ut som om du har problem med batteriet - siden den har gådt tilbake til Tysk språk.

Nøklen lades via tenningen (hvis det er den type nøkkel). Da kan det hende at du må kode nøklen på nytt.

s9cv3vxazwijiwdoe6p6.jpg

Dette er den "vanlige" nøklen som lader via tenningslåsen, den kan "ikke" åpnes uten problem. Koster ca 2000 kroner for ny.

Ellers kan det være kabelbrudd i overgangen mellom bakluka og taket der hvor ledningene kommer ut. Da må de spleises så skal det være i orden igjen.

Edit: Lagt til bilde av standard nøkkel

Hvis du søker på evnene så får du DIY på hvordan du gjør det. Ligger masses om dette på forumet og denne tråden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkkelen virket ikke idag og all tekst var endret til tysk, teksten er enkel å endre tilbake men nøkkel virker fortsatt ikke, har kun en nøkkel. er det batteri i denne?

Høres ut som om du har problem med batteriet - siden den har gådt tilbake til Tysk språk.

Nøklen lades via tenningen (hvis det er den type nøkkel). Da kan det hende at du må kode nøklen på nytt.

s9cv3vxazwijiwdoe6p6.jpg

Dette er den "vanlige" nøklen som lader via tenningslåsen, den kan "ikke" åpnes uten problem. Koster ca 2000 kroner for ny.

Ellers kan det være kabelbrudd i overgangen mellom bakluka og taket der hvor ledningene kommer ut. Da må de spleises så skal det være i orden igjen.

Edit: Lagt til bilde av standard nøkkel

Hvis du søker på evnene så får du DIY på hvordan du gjør det. Ligger masses om dette på forumet og denne tråden :D

Denne nøkkelen er lik min, samme nøkkelring til og med, men denne lades altså når den står i teninga?

Det er rått.

Det som ikke er så bra med den er at man må stå helt inntil bilen for at dørene skal åpnes. Noen som kan relatere til dette?

Går det an å programere denne nøkkelen på noen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

W.Axl_Rose og PenguiN- :D

Min fungerer på lang (lengre) avstand - kan gått stå 10 - 15 meter unna. :D

Nå har jeg byttet antenne i spoileren bak ett par ganger - å disse har vært defekt av to grunner:

1: Vann har kommet inn og kortsluttet driten og eiret opp ledningene.

2: Ledningsbrudd og vann i ledningene som gir eiring.

Så dere må nok av med spoileren og sjekke ledningene der om det er brudd, eiring, vann ol i kontakter/ledninger. Hvis det er det er det også mere motstand i ledningene eller ingen kontakt.

Men siden dere må stå nært og det fungerer er det ikke sansynlig med ledningsbrudd, men eiring på leningene/kontaktene. Rens dem og se om det funke bedre da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

W.Axl_Rose og PenguiN- :D

Min fungerer på lang (lengre) avstand - kan gått stå 10 - 15 meter unna. :D

Nå har jeg byttet antenne i spoileren bak ett par ganger - å disse har vært defekt av to grunner:

1: Vann har kommet inn og kortsluttet driten og eiret opp ledningene.

2: Ledningsbrudd og vann i ledningene som gir eiring.

Så dere må nok av med spoileren og sjekke ledningene der om det er brudd, eiring, vann ol i kontakter/ledninger. Hvis det er det er det også mere motstand i ledningene eller ingen kontakt.

Men siden dere må stå nært og det fungerer er det ikke sansynlig med ledningsbrudd, men eiring på leningene/kontaktene. Rens dem og se om det funke bedre da! :D

Snakker du om haifinna på taket da el, når du snakker spoiler? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg axel, rekkevidden er ikke lang..

føyer meg inn i rekken med identisk nøkkelknippe fritt for tull og tøys ;)

Har testet rekke vidden på min nøkkel (e60 04mod) - den er ca 50 meter :) (eller snakker dere om comfort access? :lol: ....)

50 meter? Det er sånn det skal være....

Hvordan sjekker jeg om det er kabelbrudd i overgangen mellom bakruta og taket?

Og hvis det er brudd på kablene så skal vel ikke nøkkelen fungere i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg axel, rekkevidden er ikke lang..

føyer meg inn i rekken med identisk nøkkelknippe fritt for tull og tøys ;)

Har testet rekke vidden på min nøkkel (e60 04mod) - den er ca 50 meter :) (eller snakker dere om comfort access? :lol: ....)

50 meter? Det er sånn det skal være....

Hvordan sjekker jeg om det er kabelbrudd i overgangen mellom bakruta og taket?

Og hvis det er brudd på kablene så skal vel ikke nøkkelen fungere i det hele tatt?

Hei :D

Stemmer nok med at rekkevidden er ca 50 meter på standardnøkkelen, men når antenna som sitter i spoileren er defekt eller har forstyrrelser av eiring ol så blir den kortere.

Se her i i e60/61 tråden så er det en diy.

Ledningene er de du ser i opphenget til bakbluka - hengslene :D

DIY er god så bare søk den opp......:D

Edit: Hvis du kjører bare småturer og nøkkelen blir klemt i lommen så kan den også få lite spenning i batteriet som kan påvirke rekkevidden. Når en kjører lengre så blir nøkkelen fullandet..... 1 times tid så hjelper det beraktelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært utrolig kult om du kunne ha funnet en link for til den diy du prater om. Fortell meg gjerne hva du søkte på også så kanskje jeg kan lære meg et søketriks eller to... prøvde, men vakke i nærheten.

jeg kjøpte for øvrig bilen for et par uker siden og den ble levert med tre måneders garanti fra bavaria. Kan dette være noe som faller inn under den garantien?

Takker for hjelpen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

led-pærene som lyser opp "rørene" i den ene baklykta mi er antakelig gåen. Demonterte lykta for for å se hva jeg måtte bytte, men den er jo nesten tett og jeg fant ikke ut av noe lurt bortsett fra at det har kommet vann inn i lykta..

Må jeg bytte hele lykten for å fikse disse led-pærene, eller lar de seg bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søk etter diy mottaker så finner du. fikk ikke linket det inn her..

Takker for svar.

Søkte opp og fant en del saker og ting pluss en del lenker, men det jeg fant gjaldt stort sett e61 og etter hva jeg kan skjønne så er dette et helt annet opplegg enn på e60...

Snakka for øvrig med forhandleren som solgte meg bilen med 3mnd garanti og han var kjapp med å si at de skulle se på den. Problemet er bare at jeg må kjøre fra oslo til arendal... Men jeg gjør det og regner med at de fikser det ganske greit.

Hadde allikevel vært fint om det var noe jeg kjapt og greit kunne gjøre selv bare ved å fjerne irr på noen ledninger eller hva det er som er foreslått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

led-pærene som lyser opp "rørene" i den ene baklykta mi er antakelig gåen. Demonterte lykta for for å se hva jeg måtte bytte, men den er jo nesten tett og jeg fant ikke ut av noe lurt bortsett fra at det har kommet vann inn i lykta..

Må jeg bytte hele lykten for å fikse disse led-pærene, eller lar de seg bytte?

Sikker på at disse er gåen ?. Disse ledlysene skal jo være "evigvarende".

om du må bytte disse må du isåfall bytte hele lampen, da disse er integrerte og ikke utbyttbare.

Men hadde jeg vært deg, hadde jeg sjekket med ett multimeter om du får strøm til lampen bak. E61 har hatt mye problemer med ledningsbrudd til bagasjedøren.

Ledstripene på min bil gikk også, trodde først det var lampen og prøvde å bytte denne uten nytte. Så sjekket jeg med ett multimeter, og det viste seg at det var flere ledningsbrudd mellom hengslet og under taktrekket rett etter hengslene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er på ingen måte sikker, faktisk ganske usikker siden jeg nettopp hadde lys i to av stripene en kort tid.

Lykta på bakluka virker, vil den faste også bli påvirket av ledningsbrudd i hengslen?

Bør nok også nevne at blinklys og bremselys fungerer samt de to diodene på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...