Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål angående felger til E60:

1. Org. ET20. Stemmer det?

2. Forskjellen på M-felg og M5-felg? Vet at førstnevnte er 18" og at sistnevnte er bredere bak, men er disse felgene 19" og ev. annen utforming?

3. Pris på et sett med M5-felger(org/replica)?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noen linker der den skulle være på en original M-Sport iallfall, men kjenner ikke til E60 så godt. Fant den du linker til også, så begge brukes nok om hverandre uten at jeg helt kjenner til forskjellen. De heter forresten M 172.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved ettermontering av originalt M5-sett rundt hele bilen på en 520d facelift, er det noe jeg bør være obs på? Funker dette greit, eller er det andre modifiseringer som må gjøres enn å bare montere fangerne og sideskjørtene der de gamle sto?

Takker for svar.

Skal du ha M5 sett på bilen må du montere front fanger, skjørter, bak fanger, skjermer fremme. Front spoiler er bredere en vanlig E60/61.

Monterte du derimot M-Sport pakke så blir alt mye enklere. Disse pakkene passer rett på.

I M- Sport pakken får du grøftelys i frontspoilet også. M5 mener jeg bare har luft inntak her.

M-Sport sett finner du flere av på Finn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke kjøpe nye forskjermer, men da må man tilpasse fangeren noe. Luftinntakdekselet vil komme i konflikt med spylervæsketanken på sjåførsiden og denne måderfor modifiseres. Man får kjøpt tåkelysinnsatser til M5 fangeren som gjør at man får tåkelys. Når det er sagt så er det jo ingen tvil om at M-tech er det enkleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Pluss at det er direkte flaut å ha en bil som ser ut som en M5, og i virkeligheten har man bare en 530d eller noe.

Front skjermene hører jo også til M5. M5 dekor på skjermen. Vet det går an å montere dette på orginalmedlem skjerm. Men det blir jo flaut uansett.

En på jobben har en MB GLK. Så har luringen montert dobbel eksos på begge sider, og to av rørene kommer det ikke eksos ut av en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner for å være helt ærlig ikke innlegget ditt helt, spesielt setning nr. to.

Når det er sagt så er det jo relativt stor forskjell på å gjøre noe gjennomført og ha noe på halv tolv. At man monterer bakpotter som bare er dummy anser jeg som ren flause, men å montere en original M5 frontfanger på en E60 blir ikke noe mindre feil enn å montere en M-tech fanger. Jeg vil også tilføye at M5 fangeren er vesentlig mer detaljert og forseggjort enn M-tech fangeren og er etter mitt syn en penere fanger.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alle justeringer standard på comfortseter? Jeg tenker da på justering av korsryggstøtte, nakkestøtte og slikt, eller finnes det forskjellige utgaver av disse også?

Aktive seter og kjøling vet jeg er ekstra, så jeg regner ikke med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alle justeringer standard på comfortseter? Jeg tenker da på justering av korsryggstøtte, nakkestøtte og slikt, eller finnes det forskjellige utgaver av disse også?

Aktive seter og kjøling vet jeg er ekstra, så jeg regner ikke med de.

Ja det er riktig. Alle komfortseter har alle justeringene, justering av sidestøtte og korsryggstøtte. Det som må bestilles er varmeseter (std. i Norge), aktive seter og aktiv seteventilasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner for å være helt ærlig ikke innlegget ditt helt, spesielt setning nr. to.

Når det er sagt så er det jo relativt stor forskjell på å gjøre noe gjennomført og ha noe på halv tolv. At man monterer bakpotter som bare er dummy anser jeg som ren flause, men å montere en original M5 frontfanger på en E60 blir ikke noe mindre feil enn å montere en M-tech fanger. Jeg vil også tilføye at M5 fangeren er vesentlig mer detaljert og forseggjort enn M-tech fangeren og er etter mitt syn en penere fanger.. :wink:

Har du sett en M5, de har luft eksos i skjermene. Setning nummer to et speilet til den personen som ønsket å montere M5 kit på bilen. Et M5 kit inneholder front, skjermer, skjørter og bak fanger med tilhørende quad pipes. Sikkert mye mer også.

Så sier jeg at hele M5 greiene er flaut i mine øyne om man ikke har en M5. Dette er min mening på lik linje som det er flaut å style en MR2 til en Ferrari F40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...