Gå til innhold

Gjett bilen


D.C.V
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tror at det er en Iso Rivolta Fidia.

Det er helt riktig! En spesiell men litt småkul sedan produsert i 192 eksemplarer fra 1967 til 1975, så dette er en riktig så sjelden sak :) Levert med V8er motorer fra GM fram til 1973, da begynte GM å ta seg betalt for å fakte motorene over til Italia og ISO valgte heller Ford V8ere. Fidia ble markedsført som en unik kombinasjon av komfor og sportslige yttelser, 0-100 på rundt 7 sekunder var gode tall for en stor sedan på den tiden. Iso skrev at bilen hadde "the four fastest seats in the world" 8)

Bilen hadde stor tiltrekkningskraft på datidens kjendiser, og blandt annet John Lennon kjøpte den første med Høyrestyring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det er en Iso Rivolta Fidia.

Det er helt riktig! En spesiell men litt småkul sedan produsert i 192 eksemplarer fra 1967 til 1975, så dette er en riktig så sjelden sak :) Levert med V8er motorer fra GM fram til 1973, da begynte GM å ta seg betalt for å fakte motorene over til Italia og ISO valgte heller Ford V8ere. Fidia ble markedsført som en unik kombinasjon av komfor og sportslige yttelser, 0-100 på rundt 7 sekunder var gode tall for en stor sedan på den tiden. Iso skrev at bilen hadde "the four fastest seats in the world" 8)

Bilen hadde stor tiltrekkningskraft på datidens kjendiser, og blandt annet John Lennon kjøpte den første med Høyrestyring :)

Dette innlegget minner mistenkelig mye om et Fredrik ville ha skrevet.

No offence, men er du Fredrik's arvtaker eller? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt riktig! En spesiell men litt småkul sedan produsert i 192 eksemplarer fra 1967 til 1975, så dette er en riktig så sjelden sak :) Levert med V8er motorer fra GM fram til 1973, da begynte GM å ta seg betalt for å fakte motorene over til Italia og ISO valgte heller Ford V8ere. Fidia ble markedsført som en unik kombinasjon av komfor og sportslige yttelser, 0-100 på rundt 7 sekunder var gode tall for en stor sedan på den tiden. Iso skrev at bilen hadde "the four fastest seats in the world" 8)

Bilen hadde stor tiltrekkningskraft på datidens kjendiser, og blandt annet John Lennon kjøpte den første med Høyrestyring :)

Dette innlegget minner mistenkelig mye om et Fredrik ville ha skrevet.

No offence, men er du Fredrik's arvtaker eller? :lol:

Jeg synes at det er kjempefint hvis noen vil ta på seg jobben å samle facts for forumet (jeg begynner å bli litt lei etter 8-9 år). Det kan være en stor oppgave å huske, finne og ikke minst dobbeltsjekke at alt er korrekt. Det er helt avgjørende at man har en stor interesse både for biler og kjøretøyer, men også for historie generelt. Bilmodeller er et speilbilde av samtiden (økonomisk, teknisk, stilmessig, kunnskapsmessig etc.) og relasjonene til andre ting er mange og mangeartete... noe ikke minst Barockengelen på en glimrende måte viser i sine innlegg.

Spesielt liker jeg anekdoter som at John Lennon kjørte Iso Rivolta Fidia. Sære stjerner kjører ofte litt sære biler. Noel Gallagher i den britiske popgruppen Oasis kjørte f.eks en Bristol Blenheim... og stort mer sært (og dyrt) blir det ikke... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget minner mistenkelig mye om et Fredrik ville ha skrevet.

No offence, men er du Fredrik's arvtaker eller? :lol:

Hehe! Det er flott om man kan bidra med litt informasjon, ISO Rivolta er ett merke som faktisk har interessert meg i høy grad og som jeg har lest litt om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...