Gå til innhold

Hva irriterer deg mest med bilen din?

fish
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 273
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Disse tingene på min E61 irriterer jeg meg over:

• [*:3k8h09uq]Varsel om at temperaturen ute er under 3°C. Denne kan ikke slås av.
    [*:3k8h09uq]Blinklys slår seg ikke av seg selv etter at jeg har svingt.
    [*:3k8h09uq]Jeg slår på bakviskeren ved å dytte bryteren fra meg. Hvis jeg skal spyle frontruta drar jeg bryteren mot meg og da slås bakviskeren av.
    [*:3k8h09uq]Regnsensor må aktiveres hver gang jeg starter bilen.
    [*:3k8h09uq]Elektrisk bakluke kan åpnes med ett trykk på fjernkontrollen. Men for å lukke den må jeg holde nede knappen helt til døra har lukket seg.
    [*:3k8h09uq]Elektrisk bakluke kan åpnes med knapp inne i bilen. Men den kan ikke lukkes med samme knappen.
    [*:3k8h09uq]Lyset som svinger med rattet kan kun brukes sammen med automatisk nedblending (som alltid blender opp/ned for sent og er ubrukelig).
    [*:3k8h09uq]Man trykker piltast opp på rattet for å gå til neste låt, men på displayet går man ned.
    [*:3k8h09uq]Comfort Access låser opp dørene når jeg tar i dørhåndtaket. Men når jeg går fra bilen låses ikke bilen automatisk slik min gamle Renault Laguna gjorde.
    [*:3k8h09uq]Aux-inngangen er lokalisert på midtkonsollen bak.
    [*:3k8h09uq]Mangler koppholder. Burde vært standardutstyr.

Andre ting som irriterer meg, men som egentlig ikke er noe feil med bilen:

• [*:3k8h09uq]Andre bilister kjører for sakte.
    [*:3k8h09uq]Bilen drikker mye diesel uansett hvor grønt jeg prøver å kjøre.
    [*:3k8h09uq]Bilen er spekket så mye utstyr at det kommer til å bli jævlig dyrt neste gang jeg skal kjøpe meg BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min E39:

- Orginale stereoen SUGER så innmari!

- Koppeholderene er en VITS

- Når man trykker på MAX knappen kommer det kun kald luft ut av dysene på dashen (Jeg vil ha det over alt!)

- At webastoen starter med en gang du starter bilen når det er under 5 grader (Skal du da flytte den 2 meter så begynner den og starte, og må avslutte og bruker lang tid på det + at det stinker oljefyr helt unødvendig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det å ettermontere hengerfeste ikke er gratis :P

Men det er ikke så veldig dyrt om man gjør det selv :)

Ikke så altfor vanskelig heller!

På min E90 kostet det 5800kr inkl frakt med Westfalia avtagbart. (BMW skulle ha 18 000kr inkl montering) og jeg tipper de kanskje bruker 3 timer...

Evnt hør med disse :)

http://www.hengerfeste.nu/?page_id=6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min gamle E39:

Stort sett alt som jeg ikke hadde økonomi til å forbedre, lakkere, bytte eller polere, og det var ikke lite..

På min nåværende Volvo S80:

Tjaa.. Den er ikke lav nok ..?

(PS: Den har tilsammen 7 koppholdere i hele bilen, og alle fungerer like silkemykt..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min gamle E39:

Stort sett alt som jeg ikke hadde økonomi til å forbedre, lakkere, bytte eller polere, og det var ikke lite..

På min nåværende Volvo S80:

Tjaa.. Den er ikke lav nok ..?

(PS: Den har tilsammen 7 koppholdere i hele bilen, og alle fungerer like silkemykt..)

At den har forhjulstrekk? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det suser i bilen min der frontruten møter dash når jeg kjører over 70-80. Er usikker om det var slik før den ble byttet, men det kunne ikke ha vært lenge før.

De på verkstedet har teipet en god del og fjernet vindusviskere for å sjekke uten hell. De limte til og med ruten på nytt - uten hell... Fikk blokkert ventilasjonen helt også, men lyden fortsatt er der :(

Ødelegger hele premiumfølelsen av e39en min og er forbanna irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-serien:

- At den er en magnet for støv/skit

- At den ikke har sportstoler

- At den har noe jeg anser som en designflaw som gjør at is/snø samler seg glippene mellom dører/karosseri. Snø går jo greit, men når dette fryser er det smerte å åpne dører da dør møter is. Har en spruteflaske med varmt vann + tørkeklut som taktikk når dette skjer.

3-serien:

- At jeg ikke klarer å la være å pleie litt med den selvom den egentlig skulle være en bruk/kast bil.

Ladaen:

- At den fikser seg selv.. Har hatt diverse småissues siden i sommer som nå har forduftet like brått som de kom. Dvs umulig å feilsøke før de evt returnerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse tingene på min E61 irriterer jeg meg over:

[*]Varsel om at temperaturen ute er under 3°C. Denne kan ikke slås av.

[*]Elektrisk bakluke kan åpnes med ett trykk på fjernkontrollen. Men for å lukke den må jeg holde nede knappen helt til døra har lukket seg.

[*]Elektrisk bakluke kan åpnes med knapp inne i bilen. Men den kan ikke lukkes med samme knappen.

Sikkerhet

[*]Comfort Access låser opp dørene når jeg tar i dørhåndtaket. Men når jeg går fra bilen låses ikke bilen automatisk slik min gamle Renault Laguna gjorde.

Alt dette er vel sikkerhets greier.. BMW må varsle om endrede kjøreforhold ute med minus 3grader (helt greit faktisk...) Luka kan ikke lukkes med nøkkel pga fare for at noen står under den... Samme med låsing innvendig... Noen kan stå under der som du ikke ser fra førersetet.... At bilen ikke låses når du går fra den er litt "teit" men er vel også en sikkerhetsdings... om noen er i bilen, og du forlater bilen og den låses så kan dem ikke åpne bilen fra innsiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...