wicky124 Skrevet Desember 17, 2012 Share Skrevet Desember 17, 2012 På min gamle E39:Stort sett alt som jeg ikke hadde økonomi til å forbedre, lakkere, bytte eller polere, og det var ikke lite.. På min nåværende Volvo S80: Tjaa.. Den er ikke lav nok ..? (PS: Den har tilsammen 7 koppholdere i hele bilen, og alle fungerer like silkemykt..) S80 er kremen av krem da!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 17, 2012 Share Skrevet Desember 17, 2012 1 serien * manglende diffsperre * manglende 4hjulstrekk * at den måker snø 5 serien * at det er ca 100 timer skruing før den er klar * at jeg har kjøpt for mye gromme deler som krever masse tilpassning * at jeg fortsatt lurer på hvorfor gamle motoren døde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Desember 17, 2012 Share Skrevet Desember 17, 2012 E92: Regnsensor, bakkestartassistent, mangel på jekk/reservehjul E36: For liten motor, dugg i lykter Når det er sagt, så er jeg veldig fornøyd med begge to. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 17, 2012 Share Skrevet Desember 17, 2012 Lurer på en ting..alle som klager på manglende utstyr...hvorfor i all verden kjøpte dere ikke bilen med DET utstyret?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Desember 17, 2012 Share Skrevet Desember 17, 2012 Som kresen bruktbilkjøper er det vanskelig å få med alt man ønsker seg. Det blir alltid et kompromiss. Når det gjelder mine klager, så er regnsensor og bakkestartassisten noe jeg gjerne skulle vært foruten. Bilen min har disse tingene, og jeg hater de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 17, 2012 Share Skrevet Desember 17, 2012 kan vel alltids kode dem vekk....? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bradbury Skrevet Desember 17, 2012 Share Skrevet Desember 17, 2012 Jeg irriterer meg over at når jeg spyler frontruten (første gang etter hver motorstart), da spyles også lyktene...to ganger! Spruuuut *vent litt* spruuuut! Og da er det alltids noe som havner på panseret. Regnsensoren fungerer som oftest greit, men det skjer naturligvis i blant at jeg må spørre hva i helvete er det den venter på?! Det blir noen manuelle 'vipes' i visse typer vær. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet Desember 17, 2012 Share Skrevet Desember 17, 2012 Hill assist har vært et problem når jeg skulle øvelseskjøre med noen. Siden den ikke kan slås av fikk vi ikke øvd på bakkestart med min bil. En egen knapp for det hadde vært fint. Men hvis ikke så kunne den ligget gjemt bak noen menyer i iDrive. Det er jo litt snodig at BMW-ingeniørene har gitt meg valg om å velge (på sekundet) hvor lenge lyset i bilen skal stå på. Mens andre nyttigere ting er fastprogrammert. Er det ikke noen som har jailbreaket BMWen sin da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Desember 17, 2012 Share Skrevet Desember 17, 2012 Lurer på en ting..alle som klager på manglende utstyr...hvorfor i all verden kjøpte dere ikke bilen med DET utstyret?! +1 Men så er dette en klagetråd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
freddalur Skrevet Desember 17, 2012 Share Skrevet Desember 17, 2012 Sent ladetrykk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 17, 2012 Share Skrevet Desember 17, 2012 Lurer på en ting..alle som klager på manglende utstyr...hvorfor i all verden kjøpte dere ikke bilen med DET utstyret?! Tanken har ikke slått deg at det kanskje har noe med penger å gjøre.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 17, 2012 Share Skrevet Desember 17, 2012 Svar/kommentarer i rødt. Disse tingene på min E61 irriterer jeg meg over: [*:1vcpl8mq]Varsel om at temperaturen ute er under 3°C. Denne kan ikke slås av.- Vil tro denne relativt enkelt kan kodes bort. Har ikke sjekket opp i det da det igrunn sjeldent er så "kaldt" her, men de siste dagene har den vært litt irriterende.[*:1vcpl8mq]Blinklys slår seg ikke av seg selv etter at jeg har svingt.- Dette hørtes merkelig ut, sikker på at det ikke er noe galt her?[*:1vcpl8mq]Regnsensor må aktiveres hver gang jeg starter bilen.- Enig, men betydelig bedre enn i f.eks. e46 der man vippet opp blinklyshendelen for å slå sensoren på. Neste gang man startet bilen måtte man da "skru av" sensoren for man kunne skru den på igjen.[*:1vcpl8mq]Elektrisk bakluke kan åpnes med ett trykk på fjernkontrollen. Men for å lukke den må jeg holde nede knappen helt til døra har lukket seg.[*:1vcpl8mq]Elektrisk bakluke kan åpnes med knapp inne i bilen. Men den kan ikke lukkes med samme knappen.- Enig i begge disse. Vil tro det er som wicky124 skriver at det er snakk om en sikkerhetsfunksjon, men såvidt jeg vet kan alle Mercedeser gjøre dette fra kabinen, ihvertfall alle taxi-Mercedeser (noe som igrunn er alle).[*:1vcpl8mq]Man trykker piltast opp på rattet for å gå til neste låt, men på displayet går man ned.- Dette måtte jeg teste ut i dag, og i min bil går man i pilens retning både på lagret musikk, iPhone og CD. Jeg aner ikke hvordan det var før jeg ettermonterte navigasjonen, men vil tro det er her endringen ligger. Videre vil jeg legge til; - I midtkonsollen er det en dings som bare er i veien og er helt uten mål og mening. Denne har jeg forsåvidt fjernet slik at den ikke irriterer meg lengre, men den har ihvertfall irritert meg. - Hengerfestet burde vært elektrisk innfellbart på biler med M-pakke også. - Det er akkurat så langt fra postkassen og frem til garasjen at den idiotiske beltealamen hyler. - Lyktespylerene som spyler hele panseret. Kommer sikkert på mer også bare jeg får tenkt meg om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet Desember 17, 2012 Share Skrevet Desember 17, 2012 Se mine kommentarer i rosa Svar/kommentarer i rødt. Disse tingene på min E61 irriterer jeg meg over: [*:1wjcimti]Varsel om at temperaturen ute er under 3°C. Denne kan ikke slås av.awt: - Vil tro denne relativt enkelt kan kodes bort. Har ikke sjekket opp i det da det igrunn sjeldent er så "kaldt" her, men de siste dagene har den vært litt irriterende.bb79: Jeg mener å ha hørt fra andre på forumet at den ikke kan slås av. Men kanskje hvis man hacker seg på OBD2-porten?[*:1wjcimti]Blinklys slår seg ikke av seg selv etter at jeg har svingt.awt: - Dette hørtes merkelig ut, sikker på at det ikke er noe galt her?bb79: Den slår seg som regel av, men ikke alltid/ofte. Jeremy Clarkson nevnte også dette da han testet E60 M5ern.[*:1wjcimti]Regnsensor må aktiveres hver gang jeg starter bilen.awt: - Enig, men betydelig bedre enn i f.eks. e46 der man vippet opp blinklyshendelen for å slå sensoren på. Neste gang man startet bilen måtte man da "skru av" sensoren for man kunne skru den på igjen.bb79: Det er ikke alt som er helt gjennomtenkt med andre ord Men en bil kan jo ikke være 100 % perfekt heller.[*:1wjcimti]Elektrisk bakluke kan åpnes med ett trykk på fjernkontrollen. Men for å lukke den må jeg holde nede knappen helt til døra har lukket seg.[*:1wjcimti]Elektrisk bakluke kan åpnes med knapp inne i bilen. Men den kan ikke lukkes med samme knappen.awt: - Enig i begge disse. Vil tro det er som wicky124 skriver at det er snakk om en sikkerhetsfunksjon, men såvidt jeg vet kan alle Mercedeser gjøre dette fra kabinen, ihvertfall alle taxi-Mercedeser (noe som igrunn er alle).bb79: Jeg kom på én måte som kanskje går an. Hvis jeg starter bilen uten å ha inne nøkkelen (krever Comfort Access). Da burde det være mulig å lukke bakdøra med fjernkontrollen innenfra. Litt teit workaround da.[*:1wjcimti]Man trykker piltast opp på rattet for å gå til neste låt, men på displayet går man ned.awt: - Dette måtte jeg teste ut i dag, og i min bil går man i pilens retning både på lagret musikk, iPhone og CD. Jeg aner ikke hvordan det var før jeg ettermonterte navigasjonen, men vil tro det er her endringen ligger.bb79: Jeg tror det ble endret fra 2007-modellen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 17, 2012 Share Skrevet Desember 17, 2012 De var via diagnoseporten jeg tenkte ja, men ser ikke ut som det er helt rett frem det heller. Tror likevel det er mulig på en eller annen måte. ...når du sier det så det er ikke alltid blinklysene mine slår seg av heller etter jeg har svingt, men har ikke helt klart å irritere meg over det. Tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Desember 17, 2012 Share Skrevet Desember 17, 2012 Jeg irriterer meg over at når jeg spyler frontruten (første gang etter hver motorstart), da spyles også lyktene...to ganger! Spruuuut *vent litt* spruuuut! Og da er det alltids noe som havner på panseret.Regnsensoren fungerer som oftest greit, men det skjer naturligvis i blant at jeg må spørre hva i helvete er det den venter på?! Det blir noen manuelle 'vipes' i visse typer vær. Dette irriterte meg og en stund. Spesielt etter nyvasket bil på sommeren. Kom alltid masse på panseret. Trikset er; korte drag mot deg med hendelen, så får du litt og litt på ruta. Så vipper du spaken ned og får vekk driten på ruta uten å spyle ned resten av bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå