Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Generøse??? Når bensinen kostet 7kr literen var godtgjørelsen 3.20kr pr km, mens den senere ble satt ned til 3kr. Det lønner seg ikke å kjøre mye med nybil da listeprisen synker, og drivstoffprisene spiser opp godtgjørelsen som skal dekke vanlig slitasje. Hvorfor tror du firmaer flest foretrekker at ansatte bruker privatbilen? Jeg kjører halvgamle biler, så slipper bekymring for bruktprisen. Dog går slitasjen utover motor/gir/clutch/starter etc, noe som blir greie kostnader på lang sikt.

På forrige lønning dekket ikke godtgjørelsen utgiftene på bensin engang..

Hvis du kjører en dieselbil som bruker ca. 0,55 liter pr. mil (noe min bil gjør) og distansen du skal kjøre er... la oss si 200 Km på hovedsakelig motorvei... skal det godt gjøres om ikke det lønner seg å ta bilen i forbindelse med et jobbmøte. Jeg har en avtale så jeg får dekket parkering også... og parkering i de større byene er som kjent ikke helt billig.

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jeg skal ha ny varebil snart, og jeg begynner å kikke på bensin modeller for å se om der er noe spart.

Spørs er bare hvor langt en bensin motor greier å kjøre literen vs. tilsvarende diesel bil.........

Skal du selge Go'-bilen nå? Hehe.. Jeg vil nok uansett tro at det aldri blir lønnsomt med bensindrift i en yrkesbil. Du kjører vel en god del km. i året som jeg gjør og da er selvfølgelig diesel tingen. Bare vent når varebilen din blir lastet fult med rør og verktøy, da vil bensinbilen bruke noe voldsomt med bensin, samt ikke akkurat være den hurtigste børsa. På dieselen har du jo det store dreiemomentet, samt et betydelig lavere forbruk..

Dieselen har forøvrig ligget på rundt 13.70 her i starten av uken, men i kveld kostet dieselen 12.63 hos Shell ved Mc. Donalds på Lørenskog. Statiol ved Ahus var omtrent ei krone dyrere.

Vil ikke tro at drivstoffprisene går så veldig mye opp. Hele transportnorge begynner allerede å merke godt de høye dieselprisene og det vil med lengden ikke fungere. Jeg er sikker på at det ventes en eller flere aksjoner den nærmeste tiden.. Uten lastebilene i drift har jo hele Norge stoppet.. Synd for de uskyldige, men hvis det er den eneste løsningen for å få til noe, så er det absolutt på høy tid og aksjonere..

Skrevet

Ikke sant. Hadde nordmenn ikke vært så velstående som de fleste er hadde vi stått som illsinte høns og blokkert alle hovedfartårer i landet til disse lo**tomerte "statsoverhodene" hadde begynt å bruke fornuft.

Nå liker jeg ikke å sammenlikne nordmenn med franskmenn, men akkurat her har vi litt å lære. Det var jo også en ganske heavy demontrasjon i Stockholm for et par år tilbake.

Med de drivstoffprisene vi idag både føler og mener jeg at jeg har NULL ansvar for denne såpeoperaen av en miljøjippo. Kriseteam Halvorsen Norge AS i et nøtteskall. Håper folk tar hintet med ved neste valg, men man vet jo aldri i dette molbolandet.

Det overrasker meg også litt at ikke fler er mer forbannet over denne utviklingen her i tråden. Får mer og mer inntrykk av at nordmenn aksepterer det meste så lenge det ikke trykker på egen pung.. :| Trykker det imidlertidig på riktig pung ( :lol: ) til personer i rett stillinger så skjer det noe. Men da normalt 45 år for sent..

Skrevet

Jaja.. jeg kommer iallefall til å kjøre på gass fremover, tviler på at det vil bli dyrere enn 10,- literen de nærmeste åra. Dere ser der blind på hva regjeringen sier, de husker ikke hva de lover selv en gang. Tviler på de selv vet hvor mye gass det er tilgjenglig ute i feltet!

LPG

Skrevet

Det kan nevnes at det er startet en mailkampanje i Sverige nå, som har spredd seg til Norge.

Tanken er god, så det kan jo være verdt et forsøk.

Kort oppsummert, de viktigste slidene i powerpointpresentasjonen:

Vi föreslår:

Att vi inte

Köper bensin

Av dom 2 största bensinbolagen:

Statoil

eller

Preem.

När dom 2 största oljebolagen inte lyckas sälja bensin längre, blir dom tvungna att sänka priset, för att få kunderna tillbaka. Detta leder till priskrig och alla andra bolag är tvunga att följa med.

Men, för att kunna nå resultat, måste vi nå hundratusentals Statoil och Preem- kunder. Och alla måste samarbeta.

Men det är oerhört

Viktigt

Att vi inte köper vår bensin på

Statoil eller Preems mackar

För att kunna komma vidare med detta och nå ändamålet.

Ber jag dig,

Skicka detta vidare

Kan vi räkna med dig?

Skrevet
":3sgxtoo4]Det kan nevnes at det er startet en mailkampanje i Sverige nå, som har spredd seg til Norge.

Tanken er god, så det kan jo være verdt et forsøk.

Kort oppsummert, de viktigste slidene i powerpointpresentasjonen:

Vi föreslår:

Att vi inte

Köper bensin

Av dom 2 största bensinbolagen:

Statoil

eller

Preem.

När dom 2 största oljebolagen inte lyckas sälja bensin längre, blir dom tvungna att sänka priset, för att få kunderna tillbaka. Detta leder till priskrig och alla andra bolag är tvunga att följa med.

Men, för att kunna nå resultat, måste vi nå hundratusentals Statoil och Preem- kunder. Och alla måste samarbeta.

Men det är oerhört

Viktigt

Att vi inte köper vår bensin på

Statoil eller Preems mackar

För att kunna komma vidare med detta och nå ändamålet.

Ber jag dig,

Skicka detta vidare

Kan vi räkna med dig?

Høres ikke dumt ut dette, virker logisk. Hvilke stasjoner er det som styrer prisen mest da? Er det Shell?

Skrevet
Her i molde har jeg sett shell ansatte stå med kikkert å snike på andre stasjoner! Så jeg er ikke helt sikker

haha da er du desperatt da! :P

Skrevet
Her i molde har jeg sett shell ansatte stå med kikkert å snike på andre stasjoner! Så jeg er ikke helt sikker

Hver enkelt stasjon styrer ikke prisen selv etter hva jeg har forstått.

Her oppe var det priskrig for 2-3 år tilbake, da var prisen her ned i 6,50, mens 4 mil sørover var den ca 11. Det var pga at de hørte under 2 forskjellige områder.

Hadde amerikanerne hatt et litt mer vettugt forbruk av olje ville prisen vært lavere. De har vel kommet seg noe, men det er fremdeles langt igjen til europeisk norm. Hørte noe om at bensinprisen der borte var 5,50 nå, en dobling på veldig få år.

Skrevet

Hadde amerikanerne hatt et litt mer vettugt forbruk av olje ville prisen vært lavere. De har vel kommet seg noe, men det er fremdeles langt igjen til europeisk norm. Hørte noe om at bensinprisen der borte var 5,50 nå, en dobling på veldig få år.

Det kan man si, men det er flere andre viktige årsaker til den høye oljeprisen også... som f.eks raffinerisituasjonen, problemer i Nigeria, et OPEC som ikke vil øke oljeproduksjonen, generell uro pga. finanskrisen... og mer til. Jeg har faktisk litt sympati med den alminnelige amerikaner også... det er jo ikke hans skyld at nasjonen alt overveiende har erkekonservative politikere (iallefall sett med norske øyne) som ikke evner å tenke nytt.

Skrevet

Finanskrise og finanskrise fru blom..Disse krakkene kommer jo ganske jevnlig, og subprime-krisen i USA er på bedringens vei.

Dette med at Shell styrer prisene må være lokale fenomener. Er ikke slik i Oslo/Akershus. Vært flere ganger der Esso har vært 2kr billigere enn Shell og YX i samme området...De dyreste er alltid Statoil og YX...

Tragisk at et oljeproduserende land som Norge skal ha slike pumpepriser.

I Saudi-Arabia o.l er bensin meget billig iom at de produserer mengder av det...

Skrevet

Apropos dieselpriser.. For de som er interessert.. På 123 stasjonen (ubetjent) i Lillestrøm før Kjeller kostet dieselen 12.49,- pr liter. På Shell på Lørenskog ved Metro kostet samme diesel 13.70,- pr liter. Det er med andre ord mye å spare om man klarer å registrere hva de forksjellige stasjonene tar for bensin/diesel. Registrerer imidlertid at samtlige Shell og Statoil stasjoner ligger omtrent krona eller mer høyere i pris enn YX, UnoX, Best og 123 stasjonene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...